  • 181. Data: 2018-04-09 22:30:49
    Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-09 o 12:27, J.F. pisze:

    > Mnie sie aktywuje automatycznie (BT).

    Nie Tobie lecz każdemu, kto włączy sobie to w ustawieniach i ma w aucie
    BT. Nic nadzwyczajnego a drugi raz już o tym piszesz.

    > Po wielokroc to moze nie, ale mam droge gdzie "czesto stoja"  (czyli ...
    > ciekawe czy by raz na rok wyszlo).
    >
    > No i pare razy w trasie ostrzegl.

    Tylko parę razy? Więcej jeżdżę w mieście niż poza nim. Szczerze mówiąc w
    3mieście nie ma dnia abym nie dostał ostrzeżenia. Głównie o
    nieoznakowanych BMW. Ciągle ich widuję. Tradycyjne suszarki może
    rzadziej - raz na 2-3 dni. Średnio dzienne jakieś 60-70km robię. Tak
    więc opłaca się to to mieć.

    > Ta zielona na nowej mapie chyba zawsze jest zielona,

    No i właśnie o tym cały czas piszę! W odpowiedzi od Ciebie chyba
    dostałem, że "innym działa tylko mi nie" i już do serwisu GSM mnie
    wysyłałeś.

    > a korki maja byc
    > inaczej pokazywane ... dzis jak na zlosc zadnego korka :-(
    > Wylacz te nowa mape i przestan narzekac :-)

    Jasne. Do tego zapal skręta, włącz reggae i ogólnie dzieci kwiaty :-D
    Taka polityka to utrata do godziny każdego dnia więc z porady nie
    skorzystam.

    > A jak cie prowadzi - pisales, ze przez korki.
    > Google omija, czy tak samo, bo tego sie ominac nie da ?

    Google prowadzi zupełnie inaczej. Czasem mocno na około ale za to czas
    przejechania 35km jest skrajnie nawet o 30 minut krótszy niż z nową mapą
    Yanosika.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 182. Data: 2018-04-09 22:44:45
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-08 o 22:48, Cavallino pisze:

    > No dobra - może inaczej liczą średnią prędkość dla miasta niż na
    > autostradzie, może korzystają z dopuszczalnego na danym odcinku limitu,

    Właśnie jakoś tak to jest. Bardzo przyzwyczaiłem się do takiego
    prezentowania drogi dlatego korkowo mnie mocno zaskoczyło
    sygnalizowaniem na czerwono ... braku korka. Dopiero chwilę później
    domyśliłem się, że jest to prędkość aut na danym odcinku bez
    uwzględnienia relacji do prędkości dopuszczalnej.

    > ale generalnie chodzi o to że pokazują prędkość, a nie zakorkowanie.

    Z wyjątkiem nawigacji Google. Google pokazują wyłącznie stopień
    zakorkowania a nie prędkość na danym odcinku.

    Jeśli mogę to skomentować - to rewelacyjny sposób prezentacji. Jednym
    rzutem oka jestem w stanie przeskanować pół miasta by stwierdzić czy nie
    utknę gdzieś na mojej trasie. A właśnie najczęściej używam mapy Google
    nie do nawigowania lecz w trybie mapy patrzę którędy mam dziś do domu
    wracać.

    Aczkolwiek byłoby fajnie mieć możliwość przełączania obu trybów.

    > Czyli jeden samochód wlokący się bez powodu na zupełnie pustej drodze
    > połowę tego co mógłby, potrafi całkowicie zafałszować taki wynik.

    Tu się zgodzę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 183. Data: 2018-04-09 22:45:42
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-08 o 22:52, Cavallino pisze:

    > Nie mam takich ustawień.
    > Ale przypominam, że na telefonie mam Windowsa.

    Ahhhh... zapomniałem :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 184. Data: 2018-04-09 22:52:18
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-08 o 23:11, J.F. pisze:

    > A kto ma telefon na slupku zamontowany ?

    Ja mam na tle słupka.

    > A nalepke autostradowa to gdzie kaza przyklejac ? :-)

    Zalecają montaż w taki sposób by nie znajdowała się ona w polu widzenia:
    czyli albo za lusterkiem wstecznym, albo tak jak ja mam smartfon
    zainstalowany, albo w górnym lewym rogu szyby.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 185. Data: 2018-04-09 23:07:13
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-08 o 23:09, J.F. pisze:

    > stad
    > https://mamstartup.pl/aplikacje/10510/milowy-krok-ya
    nosika-znany-antyradar-podbija-rynek-nawigacji

    > Ale moze to nie ta data.

    Przecież ten artykuł pochodzi ze stycznia 2017 roku więc zachwyca się
    wersją Yanosika wtedy obowiązującą. Jak Twoim zdaniem mieli opisać
    wersję z przyszłości? :-D

    > Ja tam widze jedna glowna roznice - po tapnieciu ekranu na nowej mapie
    > pokazuje sie 2D/3D, a na starej kółko Ustawienia.

    A ja widzę zasadniczą różnicę: na nowej mapie nie ma dróg kolorami
    oznaczonych. Zawsze jest zielona - jeśli wyznaczona i zawsze szara/żółta
    jeśli niewyznaczona. Sporadycznie czarne są przypadkowe fragmenty
    korków. I to koniec kolorów w nowej mapie.

    > Korki gorzej, ale owszem - jakby czytelniejsza, ulice nazwane ...
    > lepsza, gdyby nie te korki :-)

    Zaczynasz wreszcie gadać jak ja :-D

    > https://yanosik.pl/faq
    >
    > Widac sami nie wiedza, ze maja juz nowa mape :-P

    Co potwierdza moją opinię o tej firmie. Mają wylane na użytkowników.

    > Jutro rano moge dwie fotki zrobic.

    Sprawdź czy u Ciebie też będzie tak, że wyznaczona trasa będzie zawsze
    zielona, niezależnie od natężenia ruchu. Jeśli uda Ci się natrafić na
    korek na Twojej trasie, to również sprawdź czy wskazany będzie tylko
    jego fragment - o ile w ogóle cokolwiek Yanosik zasygnalizuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 186. Data: 2018-04-09 23:29:08
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-08 o 22:29, J.F. pisze:

> [...]
    O8Kl-82U4KVIF/view?usp=sharing

    > Na zielono to nie jest wyznaczona trasa ?

    Tak, jest to wyznaczona trasa - już o tym rozmawialiśmy. Zawsze zielona,
    czasem przerwana czarnym, przypadkowym fragmentem korka.

    > No coz - jesli dobrze widze, to zaczelo sie z 50min/39 km.
    > A skonczylo na 1.5 h ?
    > Bo potem widze 48 min/30km ...

    Te screenshoty były robione na potrzeby jakiegoś aspektu dyskusji a nie
    dnia, kiedy w korku stałem. Popatrz na godziny. W dodatku była to
    sobota. Ja soboty mam wolne.

    > Jesli dobrze licze, to ujechales 9 km w 25 min .. to byla Spacerowa ?

    Tak, Spacerowa. Nie bez kozery się tak nazywa. Czas przejazdu tą ulicą w
    porze szczytu (7-9 i 15-17) skrajnie może sięgać prawie godziny. Pieszy
    idzie czasem szybciej. Ponadto wcale nie ujechałem ani 1km - patrz
    komentarz na końcu. Pewnie zmienił trasę albo coś kliknąłem.

    > No coz - zrobiles nawet fotke, jak to yanosik pokazuje 29 minut w
    > korku.

    ... i nie sygnalizuje tego korka jednocześnie. Nie odniosę się do tego
    bo część screnshotów już usunąłem. Nie pamiętam sytuacji.

    > Ale nie zaproponowal ominiecia ? Czy zaproponowal, bo za 50m skrec w
    > prawo ...

    Te 50m w prawo to było spod mojego domu a ja siedziałem za biurkiem
    pisząc na forum a nie za kierownicą. :-D Korków nie było żadnych o tej
    porze.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 187. Data: 2018-04-10 01:25:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 Apr 2018 23:07:13 +0200, Marek S napisał(a):

> [...]
    >
    > Przecież ten artykuł pochodzi ze stycznia 2017 roku więc zachwyca się
    > wersją Yanosika wtedy obowiązującą. Jak Twoim zdaniem mieli opisać

    To mowisz ze nie ze stycznia 2017, tylko z grudnia 2016 ?

> [...]
    > Zaczynasz wreszcie gadać jak ja :-D

    > Co potwierdza moją opinię o tej firmie. Mają wylane na użytkowników.

    Jak wiekszosc firm :-(

    Ale na ich usprawiedliwienie - te kolory ciagle dzialaja :-)

> [...]
    > korek na Twojej trasie, to również sprawdź czy wskazany będzie tylko
    > jego fragment - o ile w ogóle cokolwiek Yanosik zasygnalizuje.

    No i mam mieszane uczucia
    https://www.dropbox.com/s/8kll3i97khh6s55/Screenshot
    _2018-04-09-16-48-13.png

    trasa jest zielona, ale korki pokazuje.
    Tylko te nieliczne ... ale w miescie/centrum to moze miec sens.

    korki ladnie omija
    https://www.dropbox.com/s/rqgcornbuni2axp/Screenshot
    _2018-04-09-16-46-09.png

    ... ale ... jakie korki ?
    https://www.dropbox.com/s/z7snicc8ljq82f0/Screenshot
    _2018-04-09-16-46-56.png

    prosta droga ledwie zolta - w powiekszeniu:

    https://www.dropbox.com/s/um3xj4k80ftfidp/Screenshot
    _2018-04-09-16-47-32.png

    Za to z praktyki:
    -korek na tej prostej bardzo prawdopodobny,
    -na polaczeniu objazdu bedzie taki krotki czerwony koreczek.

    J.

  • 188. Data: 2018-04-10 18:47:26
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-10 o 01:25, J.F. pisze:

    > To mowisz ze nie ze stycznia 2017, tylko z grudnia 2016 ?

    Hę? Grudzień 2016 to chyba nie przyszłość względem roku 2017. Albo ja o
    czymś nie wiem :-D

    OK, powiem najprościej jak potrafię. W artykule opisują wersję Yanosika
    ze stycznia 2017 nie dlatego, że to ostatnia aktualizacja - jak to
    ująłeś - lecz dlatego, że artykuł pochodzi ze stycznia 2017. Nie mogli
    więc opisać wersji aktualnie obowiązującej, a ostatnia wersja jest z
    lutego 2018.

    > Jak wiekszosc firm :-(
    >
    > Ale na ich usprawiedliwienie - te kolory ciagle dzialaja :-)

    W starej wersji...

> [...]
    _2018-04-09-16-48-13.png

    > trasa jest zielona, ale korki pokazuje. Tylko te nieliczne ... ale w

    Właśnie o tym mówiłem tyle razy a nie wierzyłeś. Wrócę do tematu
    Spacerowej w Gdańsku. Jak sam policzyłeś ma ona 9km (ja nie
    weryfikowałem). Cała była zakorkowana bo jechałem nią z niecałą godzinę
    wtedy, kiedy komentowałem zastaną sytuację. Yanosik pokazał korek tylko
    na kawałku przecznicy prowadzącej do tej ulicy. W dodatku na o wiele
    szybszym kawałku niż ja początkowo stałem.

    > korki ladnie omija
    > https://www.dropbox.com/s/rqgcornbuni2axp/Screenshot
    _2018-04-09-16-46-09.png

    > ... ale ... jakie korki ?

    Właśnie! Ominął brakj korka - jak wynika ze screenshota. Trąbię właśnie
    o tym przez cały wątek. Wreszcie moje obserwacje zostają potwierdzone :-D

    > https://www.dropbox.com/s/z7snicc8ljq82f0/Screenshot
    _2018-04-09-16-46-56.png

    Nawet na starych mapach nie ma tam omijanego korka????

> [...]
    >
    > Za to z praktyki: -korek na tej prostej bardzo prawdopodobny, -na
    > polaczeniu objazdu bedzie taki krotki czerwony koreczek.

    No to widzę kolejny problem. Skoro Yanosik wie, że należy ominąć to
    miejsce, to wie, że jest tam korek. Nie sygnalizuje go ani na starej
    wersji, która ma taką funkcjonalność, ani na nowej, która nie potrafi
    sygnalizować mocno obciążonych fragmentów drogi a tylko szczątkowo
    potrafi sygnalizować korki.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 189. Data: 2018-04-10 19:41:14
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09-04-2018 o 22:30, Marek S pisze:

    > Nie Tobie lecz każdemu, kto włączy sobie to w ustawieniach i ma w aucie
    > BT.

    O ile korzysta jeszcze z yanosika przez BT.
    Ja tak nie robię, yanosik chodzi na stacji wbudowanej.

    Mogę ustawić go jako główną nawigację i będzie się włączał, ale po co,
    skoro musiałbym mu jeszcze podać neta do dyspozycji.

  • 190. Data: 2018-04-10 19:51:36
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-04-2018 o 18:47, Marek S pisze:

    > No to widzę kolejny problem. Skoro Yanosik wie, że należy ominąć to
    > miejsce, to wie, że jest tam korek.

    Niekoniecznie.
    Algorytm nie jest nastawiony na szukanie korków, tylko na najszybszy
    przejazd.
    Jeśli tam na wprost będzie się jechało 20 km/h, a na objeździe dużo
    szybciej, to zaproponuje objazd, mimo że na trasie nie było korka.