  • 1. Data: 2010-07-06 09:50:19
    Temat: Recovery a laptop Lenovo Thinkpad R61i
    Od: ikov <i...@t...pl>

    Lenovo Thinkpad R61i z XP Pro. Poprzedni właściciel nie zrobił płytki
    recovery, po jakiejś awarii systemu oddał go do serwisu gdzie zrobiono
    dla komputera płytkę rescue and recovery (1xDVD). Ja dostałem tego
    laptopa bez systemu, ale z partycją recovery + DVD, a zainstalowanego
    systemu brak. GParted pokazuje, że istnieje tylko partycja recovery
    TVT_TEMP oraz obszar niesformatowany.

    Lapek włącza się od razu w Thinkvantage R&R i pyta o dodatkowa płytkę
    (additional disk) której nie ma, a następnie o recovery disk nr 1,
    pokazując że posiadane DVD to nie to, a potem reset. Odpalenie z napędu
    DVD uruchamia system rescue and recovery, wybieram opcję przywrócenia do
    stanu fabrycznego i po skończonej operacji każe uruchomić ponownie. Tu
    wraca do tego samego punktu (jak na początku akapitu). GParted znów
    widzi partycję recovery (ok 700MB z czego 400+ zajęte) oraz pozostały
    niesformatowany obszar. Ustawianie trybu AHCI i Compatibile, różne
    zmiany flag partycji (np. recovery jako bootable i hide) zawsze kończą
    się tak samo. Instalka XP z innej płyty nie pasuje do klucza z nalepki.

    Co prawda używam głównie linuksa z pendrive gdyż w nim wszystko działa,
    ale nie mogę wrócić do XP; temat poruszany na wielu forach dot.
    laptopów, elektrodzie itd., ale ei znalazłem rozwiązania.

  • 2. Data: 2010-07-08 07:28:46
    Temat: Re: Recovery a laptop Lenovo Thinkpad R61i
    Od: zen3x <z...@o...pl>

    On 6 Lip, 11:50, ikov <i...@t...pl> wrote:
> [...]
    > ale nie mogę wrócić do XP; temat poruszany na wielu forach dot.
    > laptopów, elektrodzie itd., ale ei znalazłem rozwiązania.

    z partycji robisz płytki do instalacji niebieski przycisk, create
    recovery media/disk i daje po zrobieniu tego instalacje z płyty, można
    to pominąć za pomocą 1 płytki F11 przystarcie kompa