    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 1 Feb 2014 00:03:37 -0800 (PST)
    Subject: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
    From: w...@h...com

    W dniu 2014-01-24 16:33, Budzik pisze:> Czy dane dotycząace spalania podawane przez
    producentów są realne?
    > Ogólnie przyjmuje sie, że nie.
    >
    > Ale ostatnio trafiłem, co prawda na onecie, na jakis artykuł o
    > najoszczędniejszych dieslach i tam były podane dane dla kilku małych aut w
    > stylu i20 czy clio na poziomie 3,3 do 3,4l.
    >
    > http://moto.onet.pl/raporty/najoszczedniejsze-kompak
    towe-diesle-na-rynku-
    > wg-adac/6eje2
    >
    > Wiec o co chodzi? To my nie umiemy jezdzic czy może ADAC wział dane z
    > katalogów a nie z rzeczywistych badań?
    >
    > A moze nie tylko opony... ;-)

    Zużycie paliwa zależy od BARDZO wielu czynników. Tak więc ciężko jest porównywać,
    dlatego ustalono standard testowy. Oto najważniejsze czynniki wpływające na zużycie
    paliwa:
    1) Styl jazdy (agresywny, emerycki itp.)
    2) Rodzaj trasy: (obszar zabudowany, góry, dużo świateł, korki, autostrada, duża
    prędkość)
    3) Rodzaj opon i ciśnienie w oponach
    4) Temperatura silnika (zimny czy rozgrzany) - jak długo jeździ zimny
    5) Temperatura i wilgotność powietrza na zewnątrz (w minimalnym stopniu również
    jakość powietrza i zanieczyszczenia w nim)
    6) Rodzaj stosowanego paliwa.
    7) Rodzaj oleju silnikowego
    8) Rodzaj i stan nawierzchni (chropowatość, wyboje, itp.)
    9) Wiatr i opady atmosferyczne

    I dalsze:
    -stan zawieszenia (amortyzatory, stan układ napędowego),
    -obciążenie z którym się jeździe (liczba osób)
    -wyposażenie i używanie innych odbiorników (klimatyzacja, sprzęt AUDIO, nawiew)
    -otwieranie okien, dodatkowe elementy jak bagażnik dachowy
    -pewnie coś pominąłem

    Tak naprawdę w warunkach domowych ciężko jest dokonać jakiegokolwiek pomiaru. Ja mam
    rozrzut w samochodzie od 6,0 do 9,8 zależnie od tego wszystkiego, więc jak mi się
    ktoś pyta ile pali to mu podaję taki przedział.

    Dane dotyczące spalania podawane są według pomiarów w ściśle określonych warunkach.
    Warunki rzeczywiste różnią się od warunków do testowego spalania. Producenci robią
    samochody tak, żeby w tym teście wyszło jak najlepiej, co niekoniecznie jest dobrze w
    rzeczywistych warunkach drogowych, które są różne. To są tylko testy żeby jakoś
    porównać różne pojazdy, a nie brać dosłownie że tyle samo wyjdzie Tobie w KAŻDYCH
    warunkach.