  • 1. Data: 2010-06-25 20:59:50
    Temat: Realna dostępność sprzętu :)
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    Hej,

    Takie kilka przemyśleń.
    Wchodzi sobie od sonego evil, nex. Ogłoszony niedawno, ale już ma być. U
    nas dystrybutor zapowiedział że będą jeszcze w tym miesiącu. I co się
    dzieje? Oczywiście będzie! Najlepiej wszędzie do tego promowany na
    pierwszej stronie każdej gazetki.

    Saturn wydrukował sobie swoje tony makulatory i porozrzucał wszystkim w
    mieście do skrzynek. NEX5 + obiektywy, powiększone w ofercie jako nowość
    super hiper sprzęt.
    No i co? Kulturalnie oferta od 18 więc będąc w pobliżu przybytku warto
    zapytać - no i co? wszyscy wybałuszają gały bo pierwszy raz słyszą o
    aparacie. Szczęśliwie makulatura plącze się im po sklepie i można paluchem
    pokazać "to", co jeszcze bardziej gały wybałusza i w końcu można usłyszeć
    "tak, tak... ale jeszcze nie mamy: kiedy - niewiadomo" :)

    No ok, może w Internecie łatwiej?
    Tak, już wiodący sklep aparat ma. Cena nawet deko lepsza. Aparat na
    pierwszej stronie duży i eksponowany, dosłownie "kupujcie teraz". W
    szczegółach produktu zielonymi literkami "produkt dostępny!", czyli: kup
    mnie już. No to klik, klik, potwierdzenie, wszystko super.
    I byłoby idealnie gdyby nie zaraz mail - "mamy, ale jeszcze nie mamy".
    Czyli kolejne dni. Przy okazji okazuje się, że miarą realnej dostępności
    jest ważny szczegół na stronie "opcja super hiper kuriera z gwarantowaną
    przesyłką w 24h". No tak, tego nie ma. Bo aparatów też w końcu nie mają.

    Kolejne sklepy netowe, wszystkie w pełni dostępne :) Jak sklep umożliwia
    odbiór o można nakłamać, że za 10 minut się będzie i usłyszeć smutniejszą
    prawdę, a nawet dostać delikatny bonus za poślizg czasowy.

    No i proszę, jaki jest sens nowości i tych wszystkich makulatur jeśli
    okazuje się, że tak naprawdę to wszystko jest wirtualne? W sieci kłamstwo
    w żywe oczy, a podjechać sobie po sprzęt zazwyczaj nie można.

    Czyżby się sony przeliczyło z dostawami lub sklepy z zainteresowaniem?
    Przygodni świadkowie zaznają w sieci że widywali np. w takim fj na drugim
    końcu Polski na półeczce aparat, więc jakieś dostawy chyba są.

    Strach pomyśleć jak wypadłoby kupowanie jakichś droższych szpejów.
    Przykładowo ktoś chce 400/2.8. Przecież nie pójdzie do sklepu i nie
    wybierze z dziesięciu sztuk! Pewnie wszyscy mają dostępne, czyli jak coś
    to zamówią. Dokładnie jak z niegdysiejszym potworem 600/4 z komisu
    bhphotovideo :) Obiektyw dostępny w każdym sklepie internetowym bez
    problemu. Nic tylko kupić i przypalać biedronki :D

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 2. Data: 2010-06-25 21:16:31
    Temat: Re: Realna dostępność sprzętu :)
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości
    > Hej,
    >
    > Takie kilka przemyśleń.

    Wczoraj widziałem osobiście w FJ, w Tesco, w Krakowie na Kobierzyńskiej. To
    chyba nie jest dla Ciebie drugi koniec Polski. Ceny nie pamiętam :)

  • 3. Data: 2010-06-25 23:30:26
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 25 Jun 2010 22:59:50 +0200, dominik napisał(a):

> [...]
    > pokazać "to", co jeszcze bardziej gały wybałusza i w końcu można usłyszeć
    > "tak, tak... ale jeszcze nie mamy: kiedy - niewiadomo" :)

    Nie wiem na co narzekasz - w Fotojokerze (w Galerii Łódzkiej w każdym
    razie) NEX-5 leży sobie na półce (za prawie 2500zł) i cierpliwie czeka na
    chętnych do oglądania i, zapewne, do kupowania. Moje wrażenia? Da się je
    skwitować parafrazując stary dowcip o żabie (mówi obiektyw do obiektywu:
    stary, coś mi się do d... przykleiło). Mam też parę zdjęć testowych (i
    filmów) nakręconych przez przyjaciela na szkoleniu organizowanym przez Sony
    i... też bez rewelacji, choć jeden filmik skądinąd wyszedł dość fajny, mimo
    fatalnych warunków oświetleniowych :)

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 4. Data: 2010-06-26 12:14:53
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-26 01:30, Andrzej Libiszewski wrote:
    > Nie wiem na co narzekasz - w Fotojokerze (w Galerii Łódzkiej w każdym
    > razie) NEX-5 leży sobie na półce (za prawie 2500zł) i cierpliwie czeka na
    > chętnych do oglądania i, zapewne, do kupowania.

    No właśnie to jest w tej historii najfajniejsze - aparat jest już
    gdzieniegdzie dostępny po kilka sztuk. Jak miejsce jest dobre to już tych
    kilku nie ma. Sęk w tym że czas odgrywa ważną rolę, bo ceny i tak wszędzie
    zbliżone.

> [...]
    > i... też bez rewelacji, choć jeden filmik skądinąd wyszedł dość fajny, mimo

    Nowa matryca sony + całkiem spora wielkość fizyczna jej daje rozsądne
    efekty. Do tego sony coraz lepiej radzi sobie z szumem i takie iso12800 w
    jpg wygląda całkiem dobrze.
    Mam nadzieję, że canikon coś powie w temacie, bo narazie jakby spali.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 5. Data: 2010-06-26 12:15:19
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-25 23:16, Santana wrote:
    > Wczoraj widziałem osobiście w FJ, w Tesco, w Krakowie na Kobierzyńskiej.
    > To chyba nie jest dla Ciebie drugi koniec Polski. Ceny nie pamiętam :)

    Co by Kraków zrobił bez TESCO :D
    Dzięki za cynk :)

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 6. Data: 2010-06-26 12:26:13
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-26 14:14:53 +0200, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Sęk w tym że czas odgrywa ważną rolę, bo ceny i tak wszędzie
    > zbliżone.

    Ja pierdylam. Piszesz tak, jakby to była sprawa życia i śmierci.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-06-26 13:33:48
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-26 14:26, JA wrote:
    > Ja pierdylam. Piszesz tak, jakby to była sprawa życia i śmierci.

    Bo jest :)
    Poszedłeś kiedyś na ślub bez prezentu? :)
    Ja tam dla siebie narazie odpuszczam, poczekam co powie reszta :)
    Tymbardziej że naprawdę mam czym fotografować:)

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 8. Data: 2010-06-26 13:38:44
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    > Bo jest :)
    > Poszedłeś kiedyś na ślub bez prezentu? :)
    > Ja tam dla siebie narazie odpuszczam, poczekam co powie reszta :)
    > Tymbardziej że naprawdę mam czym fotografować:)

    A jak już pojedziesz do tesco oblookać sony, to popatrz przy okazji na
    samsunga ex1. To co prawda kompakt ale wrażenie robi doskonałe, zwłaszcza
    światełko 1.8 :) Miałem akurat karte przy sobie to strzeliłem kilka fotek
    które dobre wrażenie tylko pogłębiły. Poczekam aż troche potanieje i chyba
    kupie jako zapas który można wziąć do kieszeni :)

  • 9. Data: 2010-06-26 14:02:29
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-26 15:38, Santana wrote:
    > A jak już pojedziesz do tesco oblookać sony, to popatrz przy okazji na
    > samsunga ex1.

    Ależ mi nie zależy na macaniu i dokonywaniu wyboru bo to kwestia zabiegów
    i podpytywania solenizanta. Swoją drogą podsunąłem mu tylko wszelkie
    evilki aby wyraził zdanie i dostałem w odpowiedzi tylko, że do sony cała
    reszta się nie umywa. Jedyna wątpliwa kwestia to był tylko ten termin
    dostępności, bo aparaty miały być od 18 bez problemu wszędzie :)

> [...]
    > dobre wrażenie tylko pogłębiły. Poczekam aż troche potanieje i chyba
    > kupie jako zapas który można wziąć do kieszeni :)

    Ja tam się nie będę już pchał w kompakty, mam ich zbyt wiele i każdy tak
    sobie "przemija". Nowości dla siebie kupować też nie mam zamiaru, wolę $
    przeznaczyć na porządną optykę, a z korpusami poczekać. Temat evilków
    fajnie się rozwija i pewnie kiedyś kupię coś tego typu, ale to dopiero za
    dwa lata pewnie tak, tego roku jest photokina więc będzie można wziąć w
    łapki dużo fajnych rzeczy i miejmy nadzieję, że reszta się obudzi i czymś
    przyłoży w temacie :)

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 10. Data: 2010-06-27 17:13:02
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    to może ktoś wie gdzie we Wrocławiu kupie eos 550d? chodzi mi o MM, saturn
    itp?