  • Data: 2010-02-10 11:21:40
    Temat: Re: zosta?em pora?ony
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:it25n5h5in6fp2t94afqom0qsmqljlcqto@4ax.com...

    > Ale to znikome zastosowanie, i czysto amatorskie.
    > A produkowac musieli masowo na inne cele :-)

    Jestem prawie pewien, że te moje kondensatory pochodziły z filtra zasilania
    o wymiarach około 15 x 5 x 5 cm pochodzącego z rozbiórki jakiegoś bombowca z
    II wojny. Miałem też zestaw silnik+prądnica służące do wytworzenia innego
    napięcia (chyba anodowego dla radia) i maszynkę do zrzucania bomb (pokrętłem
    wybierało się, czy po jednej, po dwie, po cztery, czy po osiem i potem
    impuls elektryczny przekręcał dalej to pokrętło (po 1 było jeszcze 8
    pozycji, po 2 cztery itd.) podając impulsy na odpowiednie z 8 wyjść.
    Urządzenie to miało wewnętrzną klimę w postaci uzwojenia z drutu oporowego
    na płytce miki o dość sporych rozmiarach.
    To zastosowanie uzasadnia chyba solidność wykonania tych kondensatorów.
    P.G.