  • Data: 2010-02-10 11:46:29
    Temat: Re: zostałem porażony
    Od: "Sundayman" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hkr856$p2o$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Tak, tak nie było też AIDS, ADHD,umysłowo chorych zamykano w lochach ...,
    > a później był Oświęcim.

    Kolega jest rozbrajający :) Po takim komentarzu, to domyślam się, że u
    kolegi występuje też dyshistoria... :)

    Ja oczywiście rozumiem, że są przypadki ludzi, którzy mają rzeczywiste
    problemy - ale;
    1. to jest imho minimalny procent spośród tych, którzy się rzeczywiście
    próbują załapać na różne "dys".
    2. akurat jeśli chodzi o pisanie "elektroniczne" - czy to w usenecie czy
    jakiejś innej "elektronicznej" formie - to korzystanie z "autokorekty" jest
    proste i tanie.
    Mnie uczono - niezbyt nachalnie zresztą - że kaleczenie języka - w dowolnej
    formie - jest oznaką społecznych nizin. I potwierdza się to imho w 99%.
    Zatem jakiekolwiek próby "udowadniania" ,że "trzeba" albo "można" pisać jak
    trzylatek, to żałosny spektakl, drogi kolego.

    Sam posiadam firmę, i wszelkie pisma od osób, które nie potrafią napisać
    paru zdań poprawanie, albo nie chce im się użyć korektora
    wywalam natychmiast, bo to dość jednoznacznie sugeruje z kim mam do
    czynienia. Ja na przykład mam inną metodę - zanim wyślę to co napisałem, to
    po prostu czytam to.
    Proste i w miarę skuteczne.

    Oczywiście, żeby było jasne - ktoś, kto pisze poprawnie nie musi być cacy i
    cool :)

    > Co do bicia dzieci przez nauczycieli jestem przeciw, Z jakiej racji ma się
    > ktoś wyżywać na moim dziecku, ponieważ rano pokłócił się z żoną/mężem
    > (albo mu nie dała :-D ) . Miałem w swoim życiu i takich co bili i takich
    > co umieli zachwycić przedmiotem, jak myślicie których bardziej szanowano?
    > Ci drudzy nie mieli żadnych problemów z dyscypliną. Jednym z nich był
    > ksiądz u którego na Religi było cicho, po prostu umiał rozmawiać z
    > młodzieżą . Była też nauczycielka J. Niemieckiego która sprawdzała
    > obecność, prosiło się o możliwość wyjścia do toalety i można było nie
> [...]

    Ale nikt nie namawia do bicia kogokolwiek. Stosowanie przemocy jest
    przeważnie oznaką bezradności, ergo - porażką.
    Ale życie nie jest "czarno-białe", i chciałem tylko powiedzieć, że to, że
    nauczyciel (którego zresztą wspominam bardzo mile)
    przylał mi po łapach nie spowodowało u mnie psychicznych wypaczeń, i jak
    dotąd udało mi się nikomu w zęby nie dać :)

    Jedym słowem - zdrowy rozsądek jest zalecany.
    A wracając do ortografii - ja pozostaję przy swoim. Jeśli tutaj (w
    internecie) spotykam tekst pisany tak, że oczy bolą, to oznacza dla mnie,
    że autor jest leniem i barankiem bożym, bo NICZYM nie można tego tłumaczyć
    (nawet jeśli rzeczywiście ma jakieś "dys").

    A już robienie z takich przypadków jakichś konstrukcji w rodzaju
    "alternatywnej ortografii" czy tam innej "anarchii" to już jest w ogóle
    żenada.
    Mozna to jedynie podciągnąć pod "alternatywną inteligencję".

    Oczywiście rozumiem, że ci "anarchiści" mogą sobie w swoim rozumku dochodzić
    do koncepcji, że pisanie jak wspomniany trzylatek jest "walką z systemem",
    ale
    u mnie to wywołuje reakcje uzasadniające użycie sformułowania "rozumek"...

    I to tyle, bo szkoda czasu imho na dyskusję o rzeczach oczywistych.

    pozdr.