  • 31. Data: 2014-05-29 08:31:28
    Temat: Re: zobaczcie jak ludzie sa naiwni
    Od: "K.J." <k...@g...com>

    On 05/28/2014 08:19 PM, Mario wrote:

    > Wytłumacz dlaczego ktoś miałby smartfony z 2GB sprzedawać po 100$ skoro
    > sprzedają się po 190$. Z twojej kalkulacji wynika, że smartfon plus
    > pamięć DDR2 - 2GB kosztują 100$. To weź sobie kup te dwie rzeczy i
    > połącz w jedno urządzenie.

    nie zupelnie LPDDR2 512MB i LPDDR2 2GB obydwie sa w jednej kosci ta sama
    ilosc pinow, wiec proces produkcji znaczaca sie nie zmienia, doliczyc
    nalezy jedynie prowizje od ramu na poziomie 20% * 25 USD = 5USD, reszta
    to cena nabita przez klientow (zbyt duzy popyt a mala podaz)

  • 32. Data: 2014-05-29 12:19:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik T...@n...news.atma
    n.pl...

    >Flash jest wolniejszy niz stary dysk twardy?

    Przy zapisie ? Moze.
    No i ilosc zapisow ograniczona.

    J.

  • 33. Data: 2014-05-29 13:00:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello Irokez,
    >48KB.

    Byla wersja 16KB. Ale to juz nie starczalo na wszystko :-)

    Byl tez ZX81 ze swoim 1KB. Ale to akurat nie starczalo prawie na nic
    :-)

    J.

  • 34. Data: 2014-05-29 13:08:37
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-05-29 08:31, K.J. pisze:

> [...]
    > nalezy jedynie prowizje od ramu na poziomie 20% * 25 USD = 5USD, reszta
    > to cena nabita przez klientow (zbyt duzy popyt a mala podaz)

    Czyli cenę kształtuje rynek a nie koszty. To może to samo dotyczy
    smartfonów?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 35. Data: 2014-05-29 16:24:17
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "K.J." <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > rzadkosc, ale dlaczego? 75zl za 2GB LPDDR2 to jest nie duzo, kazdy
    > smartfon z androidem powinien posiadac 2GB, 1GB to zamalo uruchomi sie
    > kilka zakladek chrome i juz zapchany

    Ja mam Chrome, ale go nie odpalam (tylko jakiś wynalazek o nazwie
    "internet") i jakoś nie mam problemu z zapchaniem... może, jakbym go dłużej
    "potrenował"... Szajsung Galaxy Core+ (GS-M350), dwurdzeniowy 1.2GHz/768.

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

  • 36. Data: 2014-05-29 16:52:09
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > E tam. Jak pisałem programy w assemblerze na Atari 65XE, to 64KB
    > wystarczało :D

    Program do Packet-Radio, Digicom, ma, powiedzmy, 130 bloków po 254 bajty,
    ile bloków, to zależy od podwersji, dokładnie nie wiem, czyli, niech to
    będzie ok. 30-32 kB. Równoważny mu na peceta, nie tak wiele szybszy, a na XT
    nie wiem, czy nie wolniejszy, BayCom (modem też tak się zwie), miał już
    chyba parę MB, OIDP... I jako ciekawostkę, był daleko wrażliwszy na
    przepełnienie bufora - ramka o długości 420 bajtów BayComa na PC rozwalała w
    drobny mak, a na C64 nie robiła żadnego wrażenia, nawet była prawidłowo
    zdekodowana...
    I komoda (z programu komodowego - C64 - powstała wersja na Atari 800XL, nie
    wiem, czy przeportowano wersję z C128) realtime programowo(!) robiła pełną
    obsługę AX25, oraz połączeń i prostego węzła, wraz z inteligentnym DIGI.
    Zegar ok. 1 MHz.
    Wydaje mi się, że zwięzłość programów wymuszała wysoka cena zasobów, które
    trzeba było maksymalnie oszczędzać. Dziś jak nasra śmieciami na pół giga, to
    przecież "to jest nic, pamięć jest tania" :P Niestety, tańsze jest dziś 2
    giga, niż kiedyś 64 kilo... NIESTETY...
    Czemu kiedyś się udawało, a dziś jakoś nie? :P

  • 37. Data: 2014-05-29 16:56:56
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > a w ZX81 był 1K !

    Takowoż! Nawet ponoć cały maksymalnie możliwy program mieścił się na ekranie
    (jako listing). ZTCP, rozszerzało się do 16kB, gdzieś dorwałem do poczytania
    literaturę, nawet spora pozycja, opiewająca zastosowanie tego malutkiego
    komputerka (bo toż przecież chyba 1/4 wielkości Spektruma) w technice
    pomiarowej... więc jak najbardziej zgodne z topikiem (p.m.e). Nie powiem,
    skromne to było, nawet bardzo, ale jeśli spełniało należycie swoją rolę, to
    bardzo dobrze. Tylko nie pamiętam, czy rozszerzenie było "obowiązujące", czy
    dało się na jednym kilo to uciągnąć...?

  • 38. Data: 2014-05-29 17:12:26
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "mr misio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe jest to, ze swego czasu to windows XP z apliakcajmi calkiem zwawo
    > smigal na 1GB.

    Aż 1 GB... na kompie, na którym teraz piszę, mam 384 MB i jakoś nie dusi się
    straszliwie, choć oczywiście, wiele naraz uruchomić nie mogę. Ale jedna
    wiadomość, jedna stronka, to się wyrabia. XP SP3.

    > A to jakby nie pisac - rozbudowany system desktopowy z wymagajacymi
    > aplikacjami.

    Na początku mój znajomy, znakomity admin w jednej z firm internetowych
    określał XP jak starą, rozdymaną kurwę, z powodu przebajerowania, przerostu
    formy nad treścią. Dziś nawet nie chciałbym spojrzeć na XP z SP mniejszym od
    dwójki.
    Ale... tenże stary XP, chyba bez SP jeszcze, udało mi się lat temu iks
    położyć i działał(!) na kompie Celeron 700 z 64MB RAM. Nawet dało się
    korzystać... Tak, wiem, że to mało, ale skoro klient zażyczył i zapłacił,
    dostał info, że to absolutnie za mało, jego cyrk, jego małpy... System
    postawiony, klient poinformowany o możliwych kłopotach...

    > Roznego rodzaju xubuntu zwawo smigaja na 515MB ramu.

    Na wirtualce? Bo tam można dopieszczać wielkość maszyny co do 1MB, jeśli nie
    bardziej... Nie 512? :))
    Ja na starym (innym niż ten) laptopie, tym razem moim, skutecznie położyłem
    Ubuntu 6.12 chyba, nie wiem, czy podszedłem do "siódemki", kompek miał 192
    RAM, 233 MHz P2, zahulało, zaśmigało, tylko uszkodzony (nie wiedziałem o tym
    instalując) dysk namącił nieco. Dziewiątki na 256 RAM nie udało mi się
    położyć, tak się kałapućkał, aż ulegał zakleszczeniu. Z ogromnym trudem
    weszło na 384, co rusz sypał błędami, choć maszyna sprawna - dusił się. A
    szóstka na połowie tego była płynna... i z połowę wolniejszym procem. Dziś
    bez wersji okrojonych, czy w jakiś sposób zmniejszanych, dedykowanych, na
    512 bym nie podchodził. Ubu dwunastka na lapie z 768 miała bardzo ciasno...

  • 39. Data: 2014-05-29 17:24:46
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > XP przed pierwszym service packiem chodził dobrze na 256MB

    Na 192 miał luźno, 233 P2 wyrabiał się. Tylko SDI chodzić nie chciało, bo to
    wtedy... W2k chodził ślicznie.
    Nawet poprawki, jeśli nie zaciągało się SP, wchodziły z luzem i mieściły się
    na dysku 6GB. Dziś, aby XP położyć na 6GB dysku, to trzeba kombinować. Choć
    mnie się udało, ale to już trzeba być zdrowo walniętym :)), wciągnąć pełną
    instalkę XP SP3, wraz z poprawkami, na dysk 4GB - zastosowałem kompresję
    NTFS to sporo więcej weszło. Kombinacje alpejskie najwyższych lotów,
    cudowanie, zajęło to mnóstwo czasu (zwłaszcza frameworki o wyższych
    numerach) :)), ale postanowiłem, że się sprawdzę, czy dam radę. I w końcu
    ledwo-ledwo dałem, 256 RAM P2-233MHz. Miejsca na woluminie dużo nie zostało,
    ale, udało się, weszło wszystko :)
    Ech... pomyśleć, że NT4 właził mi do kompa 20 MB RAM 486DX chyba 66 i 425 MB
    dysk... :) Tylko nie pamiętam, ile to zajmowało z poprawkami. I nie mulił
    tragicznie, jeśli się nie chciało niewiadomo czego.

  • 40. Data: 2014-05-29 17:32:06
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    (zx Spectrum)
    > Byla wersja 16KB. Ale to juz nie starczalo na wszystko :-)
    >
    > Byl tez ZX81 ze swoim 1KB. Ale to akurat nie starczalo prawie na nic :-)

    Pomyśleć, że parę lat dziadowałem z VIC-20 (gdzieś kurzy się w szafie z
    upalonym kontrolerem wiosełek, ale sam komp działa) i choć nie wszystko się
    dało zrobić (wiadomo czemu) :), to zmuszało mnie to do optymalizowania
    programów i mimo malutkiej ilości pamięci (3583 bajty) dla usera, potrafiłem
    sobie sporządzać co rusz jakieś programiki, które mi pomagały zrobić to i
    owo. BTW. wiecie, czemu wersja europejska ma symbol VC-20? :)
    Żeby nie było - narzekałem na to, że pamięci jest mało i na poważniejsze
    rzeczy nie starcza. Ale rozmyślając algorytmy, mogłem przynajmniej częściowo
    ten "ból" złagodzić.