eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaznowu pompa ciepla a... gazowa pompa cieplaRe: znowu pompa ciepla a... gazowa pompa ciepla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: znowu pompa ciepla a... gazowa pompa ciepla
    Date: Fri, 12 Mar 2010 22:48:05 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 57
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <3...@n...onet.pl>
    References: <4b9a206f$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1268430485 26060 213.180.130.18 (12 Mar 2010 21:48:05 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 12 Mar 2010 21:48:05 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.57
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.8) Gecko/20100202
    Firefox/3.5.8
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:26235
    [ ukryj nagłówki ]

    > W dniu 2010-03-11 17:12, HANA pisze:
    > > Wiem ze juz bylo 100 razy ale trafilem na cos takiego
    > > http://www.gaspol.pl/pl/tylkounas.php?pid=409
    > > a poniewaz nie moge sie doczekac na jakas specyfikacje...
    > > moze ktos przerabial taki temat?
    > > albo ma pojecie jak to sie ma do elektrycznych pomp?
    > > i tak na pocztek jak sie ma sprawnosc silnika spalinowego w stosunku do
    > > elektrycznego?
    > > bede wdzieczny za wszelkie opinie
    >
    > W Japonii ponoć od jakiegoś czasu już wchodzą do użytku klimatyzacje
    > napędzane gazem (byłem ~3 lata temu na szkoleniu z tego tematu)
    > To co napisał kogutek jest w niewielkim stopniu prawdą - bez urazy ;-)
    > Bo wprawdzie sprawność silnika elektrycznego jest wysoka, ale sprawność
    > wytworzenia i przesyłu energii elektrycznej jest na poziomie 30%.
    > Natomiast w pompach ciepła (i klimatyzatorach z pompą ciepła)
    > wykorzystujemy ciepło odpadowe z silnika i sprawność jest dużo wyższa.
    > Do tego jako zaleta dochodzi zmniejszenie mocy zamówionej na energię
    > elektryczną z czym jest problem w centrach wielkich metropolii.
    > Obrazowo: zamiast grubego kabla cienka rurka.
    >
    > --
    > ____________________________________________________
    ________MAT_______
    Jasne że się mijam z prawda. To jest doskonałe urządzenie na biegunie albo przy
    równiku. Tam gdzie nie ma możliwości doprowadzenia prądu i za jego eksploatację
    płaci podatnik albo sponsor. Może być również niezwykle użyteczne do ogrzewania
    ekskluzywnego pensjonatu na szczycie góry. Ty też naciągasz rzeczywistość.
    Użytkownika nie interesuje sprawność elektrowni i sieci przesyłowej. Ma to
    wliczone w cenę kilowatogodziny. napisałeś o marnej sprawności przy prądzie.
    Gdybyś nie naciągał rzeczywistości to byś wspomniał ze gaz płynny jest
    przewożony samochodami których silniki pod względem sprawności są porażką a
    infrastruktura umożliwiająca ich jazdę jest niezwykle droga. W linku jest
    opisany najzwyklejszy duży klimatyzator. Do napędu pompy zamiast silnika
    elektrycznego jest silnik spalinowy. Bardzo słuszne jest wykorzystanie 80%
    energii do ogrzewania pomieszczeń zamiast do bezpośredniego grzania planety.
    Wykombinuj co zrobić w sytuacji kiedy nie potrzebujesz żeby agregat robił zimno
    albo ciepło. W tym rozwiązaniu się nie da. Ubocznym skutkiem wytwarzania zimna
    jest wytworzenie ogromnych ilości ciepła. Wiele razy większej niż w przypadku
    użycia silnika elektrycznego. Wytwarzanie ciepła jest dostatecznie dobrze
    opanowane i nie trzeba do tego używać urządzenia które warczy. Piszesz że cienka
    rurka. Ale idąca od ogromnego zbiornika, którego wszędzie nie da się postawić.
    Jak na razie tylko gaz ziemny jest przesyłany na duże odległości i rozprowadzany
    do indywidualnych odbiorców. Płynny nigdy nie był i nie będzie. Jak by to było
    cudowne rozwiązanie to nie widzę żadnych przeciwwskazań żeby agregat pracował na
    gazie ziemnym dużo tańszym od płynnego. Popatrz o co pytał Andrzej. Pytał o
    sprawność napędu. W którym miejscu odpowiedzi mijam się z prawdą. Żebyś nie
    musiał szukać wklejam to co napisalem w odpowiedzi." sprawność silnika
    spalinowego niskoprężnego jakieś 20%. Elektrycznego czasami
    ponad 90%. Żywotność silnika spalinowego kilkanaście tysięcy roboczogodzin, góra
    trzy lata ciągłej pracy. Żywotność silnika elektrycznego z dziesięć razy
    większa. Koszt remontu w silniku spalinowym to z 60% wartości silnika. Koszt
    remontu w silniku elektrycznym to koszt dwóch łożysk kulkowych. W silniku
    spalinowym trzeba wymieniać filtry i olej. W elektrycznym nic nie trzeba
    wymieniać. Silnik elektryczny będzie z 10 razy tańszy w eksploatacji. "

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: