-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!g
oblin.stu.neva.ru!xlned.com!feeder5.xlned.com!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tw
eaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: znoszenie przy hamowaniu
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <jr8ahg$2nr$1@usenet.news.interia.pl> <jr8b02$kah$1@news.icpnet.pl>
<jr994d$76o$1@mx1.internetia.pl>
<e...@m...googlegroups.com>
<jra050$kov$1@inews.gazeta.pl> <jragt1$giu$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
<jrap00$434$1@inews.gazeta.pl> <jrb33c$lj3$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
<2846252821$20120614004109@squadack.com> <jrc68i$16k$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
Date: Fri, 15 Jun 2012 01:16:39 +0200
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 34
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.221.247
X-Trace: 1339715800 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1222 83.11.221.247:45608
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2454858
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 14 Jun 2012 10:18:21 +0200, Bugatti wrote:
> Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości:
>
>> Nie przesadzaj - przy 1 stopniu o dokładnie tyle ustawi się nadwozie w
>> stosunku do kierunku jazdy i będzie śmigał jak burza. Widziałem
>> samochody z mocniej przekoszoną osią tylną i też jechały.
>
> Wykonaj sobie takim autem test "łosia" przy większej prędkości to sobie
> zobaczysz gdzie Cię "zniesie".
Mimo wszystko mocno przeceniasz wpływ tak niewielkich problemów z geometrią
na możliwość całkiem szybkiej jazdy.
Miałem kiedyś Cinquecento - z racji konstrukcji tylnych wahaczy, było to
krzywe zawsze i na wszystkie strony, pewnie mocno więcej niż o 1 stopień i
nie dało się z tym nic zrobić :)
A jeździło to po prostym prawie 200km/h, a po wyjebundach różnych nie raz
ze 150 i jeżeli geometria była jakoś tam mniej-więcej poustawiana, to nadal
żadnych problemów z torem jazdy nie było.
Oczywiście lepiej się jechało jak geometria była ustawiona, najlepiej
jeszcze pod konkretną nawierzchnię, ale jak nie była to też tragedii nie
było.
A takie krókie CC na problemy z geometrią było pewnie dużo bardziej
wrażliwe niż cl600 :)
Za śgiąganie przy przyspieszaniu w jedną, a ściąganiu w drugą zazwyczaj
odpowiada różny kąt pochylenia przednich kół, co powoduje że jedno z kół
zaczyna mieć nieco inny promień zataczania i stąd ściąganie.
W RWD ściąganie ograniczy się tylko do hamowania.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.06.12 13:37 Bugatti
- 15.06.12 13:47 Bugatti
- 15.06.12 14:12 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 15.06.12 23:03 Tomasz Pyra
- 16.06.12 13:05 nazgul
- 16.06.12 15:04 MarcinJM
- 16.06.12 15:10 marcin
- 16.06.12 21:12 Bugatti
- 16.06.12 23:29 nazgul
- 17.06.12 19:14 Bugatti
- 17.06.12 21:51 nazgul
- 18.06.12 11:38 gregor
- 18.06.12 13:32 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 19.06.12 00:37 Tomasz Pyra
- 19.06.12 19:48 Biggie
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-05 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-05 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-05 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-05 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-05 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-05 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-05 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=