    Subject: Re: znalezc klucze
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>
    Date: Sun, 26 Jan 2020 15:38:45 +0100

    > Jest ryzyko. Ake pienadze moga ukrasc, zgubic, spalic sie ...

    Jasne ale jakie są wymagania przy płatności banknotami z ręki do ręki a
    ile warunków musi być spełnionych żeby zapłacić bezgotówkowo.
    Jasne że wygodniej jest machnąć kartą ale wystarczy jeden błąd lub luka
    w całym łańcuchu i dupa zbita. Tu nawet nie trzeba złośliwego rządu,
    wystarczy ludzki błąd lub awaria.
    To że do płacenia telefonem trzeba mieć jakiś przyzwoity smartfon,
    naładowany, bez wirusów etc. to już nie wspominam. Portfel można kupić
    za 20zł albo nawet zwykła kieszeń wystarczy.

    Polaków się chwali za wysoką absorpcję nowych technologii bankowych, że
    jesteśmy tacy nowocześni i fajni a tymczasem na zachodzie przytomni
    ludzie dbają o utrzymanie gotówki w obiegu. Na dniach w Nowym Jorku
    wprowadzono zakaz odmowy przyjęcia płatności gotówka, każdy sklep czy
    punkt ma obowiązek przyjmować gotówkę. Co ciekawe nawet w lewackiej
    Szwecji na banki nałożono obowiązki instalowania bankomatów w każdym
    zadupiu (a ile się pisało jaka to Szwecja nowoczesna i że wszystko
    bezdotykowo robią).

    > Dziwne, ze nam rubelka nie wprowadzili ... tak czy inaczej - wladza
    > miala widac inne zmartwienia niz nowa waluta ... ale sobie potem
    > odrobila.
    >
    > Zlote monety - to jest waluta :-)

    No jest, albo przynajmniej jak jest wymienialność.
    Kiedyś czytałem jak to było 200 lat temu w USA, ceny stały w miejscu
    przez całe życie człowieka, można powiedzieć ze pierwszy garnitur
    kosztował tyle samo co ten do trumny. I wtedy oszczędzanie miało sens,
    bo nawet małe kwoty i procent składany przy zerowej inflacji dawały
    spory zysk, teraz to nawet na inflację się nie odłoży.

    Piotrek