-
171. Data: 2010-05-11 23:39:18
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
news:hscc53$imn$1@mx1.internetia.pl...
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
> news:hsblc7.9n8.0@poczta.onet.pl...
>> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
>> news:hsc51n$242$1@mx1.internetia.pl...
>>> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
>>> news:hsbj77.6l4.0@poczta.onet.pl...
>>>> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
>>>> news:hsc2eq$fq1$1@mx1.internetia.pl...
>>>>> Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości
>>>>> news:hsc27q$8re$1@mx1.internetia.pl...
>>>>>>
>>>>>> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
>>>>>> news:hsbedh.ado.0@poczta.onet.pl...
>>>>>>> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
>>>>>>> news:hsbo9m$bnr$1@mx1.internetia.pl...
>>>>>>
>>>>>>>>>>>Zapomniałeś dodać w jakim czasie hamuje z 80 do zera, i właśnie
>>>>>>>>>>>wolniej
>>>>>>>>>>>będzie hamować w kontakcie z drugim autem a szybciej ze ścianą...
>>>>>>>
>>>>>>> Oczywiście że w zderzeniu z samochodem będzie hamować wolniej
>>>>>>> niż ze ścianą bo samochód ma plastyczne strefy zgniotu a ściana - ta
>>>>>>> żelbetowa - będzie mieć strefy zgniotu znikome.
>>>>>>
>>>>>> Hahahaha, jednak jestes nieuk.
>>>>>
>>>>> Wiem, wiem... teraz napiszesz, ze chodzilo Ci o nieruchomy samochod -
>>>>> widzisz jak ja Cie znam?
>>>>
>>>> Czy Ty kiedykolwiek na niusach przyznałeś się że palnąłeś babola?
>>>
>>> Nie chodzilo Ci o nieruchomy samochod?
>>
>> Chodziło mi o to, że według Ciebie hamowanie na przeszkodzie
>> nie zależy od materiału z jakiego wykonana jest przeszkoda...
>
> Moim zdaniem nie zalezy od tego czy uderzy w solidna betonowa scane czy w
> inny samochod o tej samej masie poruszajacy sie z ta sama predkoscia w
> kierunku przeciwnym* (czyli w warunkach porownania okreslonych na potrzeby
> pokazanego doswiadczenia).
>
> Bardzo mnie interesuje, czy Twoim zdaniem w tych dwoch powyzszych
> sytuacjach, samochod bedzie hamowany w roznym tempie?
>
> *Jesli probujesz nam tu wmowic, ze sadzisz, iz ktokolwiek moglby postawic
> teze, ze zderzenie ze sciana styropianowa niesie te same skutki co z
> betonowa, to wybacz ale to raczej swiadczy o Tobie.
To Ty (nie ja) pisałeś że droga hamowania NIE ZALEŻY od materiału
z jakiego wykonano przeszkodę. Więc po co się tak zgrywasz?
Cytuję Twoje słowa:
[wielkość opóźnienia zależy] "Od materialu z ktorego jest zrobiony sam
badany samochod, nie przeszkoda - niezaleznie czy zderzenie jest ze
sciana czy z innym samochodem (o podobnej masie i predkosci)
hamowanie odbywa sie na tej samej drodze, wiec i czas hamowania
jest ten sam."
Teraz się okazuje, że jednak zalezy od materiału z jakiego wykonano
przeszkodę, co łatwo wykazać na podstawie posuniętego do przesady
przykładu ściany ze styropianu.
Czemu jesteś taki nieuk?
-
172. Data: 2010-05-12 00:56:06
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 11 May 2010 06:59:38 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):
> To znaczy tylko tyle, że strefy zgniotu działają "na rzecz" obu aut, w tym
> sensie że w równym stopniu zredukują decelerację. Jeśli któreś z nich się
> nie rozleci - to pasażerowie w obu autach o równej masie będą poddani
> podobnym przyspieszeniom. Oczywiście z poprawką uwzględniającą inne systemy
> bezpieczeństwa (pasy, napinacze, poduszki).
Zakłądasz, że zderzenie jest całkowicie niesprężyste, co jest nieprawdą.
Samochód 'twardy' może na przykład rozciąć ten 'miękki'. I jak wtedy z
siłami?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
173. Data: 2010-05-12 00:56:58
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 11 May 2010 12:22:30 +0200, Filip KK napisał(a):
>> Jak koleś w coś przypierdoli, to musiałbyś byc za nim w pełnej odległości
>> drogi hamowania. Czyli przy 90m około 60m. (czas decyzji i reakcji dolicz).
>>
> Zakładasz, że przypierdoli w ścianę stojącą centralnie na jego pasie?
> Kurde, ściany wyrastają z pod ziemi, czy z nieba spadają?
No według niektórych to się czają w rowach i wyskakują ;)
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
174. Data: 2010-05-12 07:54:09
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:hsc16b.7b0.0@poczta.onet.pl...
> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
>> Moim zdaniem nie zalezy od tego czy uderzy w solidna betonowa scane czy w
>> inny samochod o tej samej masie poruszajacy sie z ta sama predkoscia w
>> kierunku przeciwnym* (czyli w warunkach porownania okreslonych na
>> potrzeby pokazanego doswiadczenia).
>>
>> Bardzo mnie interesuje, czy Twoim zdaniem w tych dwoch powyzszych
>> sytuacjach, samochod bedzie hamowany w roznym tempie?
Czy moglbys odpowiedziec?
-
175. Data: 2010-05-12 08:03:06
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>
Tomasz Pyra pisze:
> MaćkuPićku pisze:
>> W dniu 2010-05-09 17:02, marjan pisze:
>>
>>> Tomek, a powiedz mi jedno, może wiesz. Jak by się do takiego crash-testu
>>> miał samochód z solidną klatką bezpieczeństwa stosowaną w rajdach?
>>
>>
>> należy tylko brać jedną kupę pod uwagę.
>> Przy 80 na godz przeciążenie wyniosło 50kilka g
>> przy 160 to było 160 g.
>> Łeb urwie. na pewno.
>
> Purley przeżył zderzenie ze ścianą przy 173km/h, co dało 180g.
> A to były zabezpieczenia z 1973 roku, nie było jeszcze takich wynalazków
> jak HANS, a kaski były cięższe niż dziś. Tyle że to było F1, ale
> przeciążenia, fotele i mocowanie do nich podobne.
Tak, tak - świetny przykład. Jest to do dziś rekord i tylko przypadek
sprawił, że przeżył. Było to w roku 1977 i przeciążenie był 179,8g.
Inni ginęli przy wielokrotnie niższych przeciążeniach. Sam Purley
zginął dość pechowo - w katastrofie akrobacyjnego dwupłatowca.
Colin McRae też przeżył wiele wypadków, a zginął w katastrofie
włąsnego helikoptera...
-
176. Data: 2010-05-12 10:22:22
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: MichałG <g...@w...pl>
Filip KK pisze:
> W dniu 2010-05-11 17:27, MichałG pisze:
>
>>>> to, że nie wjechałeś nie znaczy, że nie wjedziesz - to tylko kwestia
>>>> czasu i km. Serio!
>>>>
>>> Słuchaj, jeżdżę od 11 lat, rocznie robię około 50 tys. Sądzisz, że
>>> gdybym źle jeździł, albo z moją praktyką byłoby coś nie tak, to by mi
>>> się udało zrobić ponad pół miliona bez kolizji? Gratulacje.
>>
>> słuchaj, jezdze od 40 lat.... kilometry przestałem dawno liczyć ;)
>> Choc raz nie bądz tak zarozumiały i zadufany w swoje umiejętności!
>>
> 20 lat temu samochody jeździły tak często jak samoloty latają na niebie.
> Szkoda, że przestałeś kilometry liczyć. Bo ciekawe jest ile Ty rocznie
> robisz km? Jeśli nie jesteś zawodowym kierowcą i nie masz 100 km do
> pracy, to nie sądzę aby Twój przebieg roczny przekraczał 20 tys. km.
Nie sądz i pomnóż przez 2-2,5.
A piewsze zdanie? Pewnie wozek dzieciący miał za wysokie burty...
Miłego dnia
Michał
-
177. Data: 2010-05-12 13:12:41
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: marjan <k...@g...com>
W dniu 11.05.2010 21:43, Pszemol pisze:
> "marjan" <k...@g...com> wrote in message
> news:hsc0lv$eb9$1@news.agh.edu.pl...
>> A tak na serio, to kocham widzieć w lusterku te wykrzyczane "kurwy" i
>> patrzeć na oddalające się auto jak spokojnie, bez zmniejszania
>> prędkości naciskam sobie lewą nogą na hamulec do zapalania stopów, gdy
>> mam takiego kretyna za sobą. Od takich staram się trzymać z daleka
>> (nie mylić z utrudnianiem wyprzedzania - tego się brzydzę).
>
> Dlaczego drażnisz się z innymi ludźmi na drodze? :-)
Nie drażnię się :) Nie chcę tak robić, ale gdy już trafię na kretyna
przyklejonego do mojego zderzaka, to uważam taki zabieg za
najspokojniejszy i najgrzeczniejszy z możliwych do wykonania. Nie chcę
zwalniać, żeby się nie stawać zawalidrogą, ale też wiem, że taka dalsza
jazda może być niebezpieczna.
Ktoś tu na grupie kiedyś taką metodę przedstawił - wypróbowałem, i
okazała się bardzo skuteczna.
--
Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++
-
178. Data: 2010-05-12 14:29:02
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
news:hsdftc$idp$1@mx1.internetia.pl...
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
> news:hsc16b.7b0.0@poczta.onet.pl...
>> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
>
>>> Moim zdaniem nie zalezy od tego czy uderzy w solidna betonowa scane czy
>>> w inny samochod o tej samej masie poruszajacy sie z ta sama predkoscia w
>>> kierunku przeciwnym* (czyli w warunkach porownania okreslonych na
>>> potrzeby pokazanego doswiadczenia).
>>>
>>> Bardzo mnie interesuje, czy Twoim zdaniem w tych dwoch powyzszych
>>> sytuacjach, samochod bedzie hamowany w roznym tempie?
>
> Czy moglbys odpowiedziec?
Zaraz po tym jak Ty wytłumaczysz dlaczego droga hamowania według
Ciebie ma nie zależeć od materiału z jakiego wykonano przeszkodę :-)
Czemu wycinasz kompromitujący Cie tekst? Wstydzisz się, nieuku?
-
179. Data: 2010-05-12 15:04:46
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:hsdlbu.bl0.0@poczta.onet.pl...
> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
> news:hsdftc$idp$1@mx1.internetia.pl...
>> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
>> news:hsc16b.7b0.0@poczta.onet.pl...
>>> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
>>
>>>> Moim zdaniem nie zalezy od tego czy uderzy w solidna betonowa scane czy
>>>> w inny samochod o tej samej masie poruszajacy sie z ta sama predkoscia
>>>> w kierunku przeciwnym* (czyli w warunkach porownania okreslonych na
>>>> potrzeby pokazanego doswiadczenia).
>>>>
>>>> Bardzo mnie interesuje, czy Twoim zdaniem w tych dwoch powyzszych
>>>> sytuacjach, samochod bedzie hamowany w roznym tempie?
>>
>> Czy moglbys odpowiedziec?
> Zaraz
Tak, myslalem.
-
180. Data: 2010-05-12 16:25:30
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
news:hse94r$68l$1@mx1.internetia.pl...
>
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
> news:hsdlbu.bl0.0@poczta.onet.pl...
>> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
>> news:hsdftc$idp$1@mx1.internetia.pl...
>>> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
>>> news:hsc16b.7b0.0@poczta.onet.pl...
>>>> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
>>>
>>>>> Moim zdaniem nie zalezy od tego czy uderzy w solidna betonowa scane
>>>>> czy w inny samochod o tej samej masie poruszajacy sie z ta sama
>>>>> predkoscia w kierunku przeciwnym* (czyli w warunkach porownania
>>>>> okreslonych na potrzeby pokazanego doswiadczenia).
>>>>>
>>>>> Bardzo mnie interesuje, czy Twoim zdaniem w tych dwoch powyzszych
>>>>> sytuacjach, samochod bedzie hamowany w roznym tempie?
>>>
>>> Czy moglbys odpowiedziec?
>
>> Zaraz
>
> Tak, myslalem.
Maskujesz swoje nieuctwo i myślisz że ludzie tego nie widzą? :-)
Śmiechu warte.