eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyznacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
  • Data: 2010-05-12 22:43:45
    Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
    Od: Vax <m...@z...sie> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-05-12 16:45, Ghost pisze:

    Tak nie bardzo widzę, spod stosu inwektyw, który z Was na jakim
    stanowisku się okopał. Fajnie zatem, że trafił się odcinek
    podsumowujący tą część sezonu ;)

    > Watek dotyczy porownania zderzenia ze betonowa sciana oraz podobnym
    > samochodem poruszajacym sie w przeciwnym kierunku z ta sama predkoscia.

    Aha. To ja sobie zajmę pozycję.
    Droga hamowania kierowcy będzie taka sama. Do czyjej transzei zawitałem?

    > Pszemol stwierdza, ze przy zderzeniu z drugim samochodem nie ma efektu
    > uderzenia w sciane z podwojna predkoscia,

    No nie ma. Jest efekt stuknięcia z pojedynczą prędkością, nie podwójną.

    > bo material przeszkody (drugi
    > rozpedzony samochod) jest inny (niz beton)

    Otóż to. Przyklej sobie do głowy gąbkę kąpielową, na nogi wzuj rolki,
    rozpędź się leciutko (nikt nie chce, byś ucierpiał, możesz np. użyć
    jakiejś łagodnej pochylni) i stuknij w mur łepetyną.
    Droga hamowania wyniesie niemal jedną gąbkę.
    Zachęć do zabawy drugą osobę, przekonaj do przyklejenia gąbki i jazda
    na siebie. Załóżmy, iż masy macie równe (wybalastujecie się jakoś),
    prędkości takoż (możecie użyć dwóch równi pochyłych), zatem stukając
    się głowami, zetkniecie się czołami w połowie dystansu i zatrzymacie.
    I jaką drogę hamowania będzie miał każdy z was?
    Ano... jedną gąbkę.

    > - gdy wskazac mu, ze to nie
    > kwestia zmiany materialu, Pszemol dostaje sraczki i piszczy, ze przeciez
    > sciana moze byc drewniana lub styropianowa.

    Doświadczenie możesz powtórzyć, w miejsce gąbek mocując cegły.
    Droga hamowania gwałtownie się skurczy.

    > Ponadto, Pszemol bredzi rowniez, ze przy zderzeniu z rozpedzonym samochodem
    > hamowanie pojazdu bedzie wolniejsze niz w przypadku betonowej sciany.

    Przy zawsze tych samych prędkościach i stojącej ścianie?
    Będzie takie same.
    Gdy ściana będzie pędzić (a jej masa równa będzie masie pojazdu),
    to efekt byłby taki, jak z gąbką na czole byś się stuknął z kimś
    kto przyczepił sobie cegłę. Wasze drogi hamowania wyniosą około
    pół gąbki. Obydwóch.

    > Jesli ktos to czyta ten widzi.

    ba... ale czy rozumie? ;)

    v.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: