-
Data: 2010-05-12 22:43:45
Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Od: Vax <m...@z...sie> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-05-12 16:45, Ghost pisze:
Tak nie bardzo widzę, spod stosu inwektyw, który z Was na jakim
stanowisku się okopał. Fajnie zatem, że trafił się odcinek
podsumowujący tą część sezonu ;)
> Watek dotyczy porownania zderzenia ze betonowa sciana oraz podobnym
> samochodem poruszajacym sie w przeciwnym kierunku z ta sama predkoscia.
Aha. To ja sobie zajmę pozycję.
Droga hamowania kierowcy będzie taka sama. Do czyjej transzei zawitałem?
> Pszemol stwierdza, ze przy zderzeniu z drugim samochodem nie ma efektu
> uderzenia w sciane z podwojna predkoscia,
No nie ma. Jest efekt stuknięcia z pojedynczą prędkością, nie podwójną.
> bo material przeszkody (drugi
> rozpedzony samochod) jest inny (niz beton)
Otóż to. Przyklej sobie do głowy gąbkę kąpielową, na nogi wzuj rolki,
rozpędź się leciutko (nikt nie chce, byś ucierpiał, możesz np. użyć
jakiejś łagodnej pochylni) i stuknij w mur łepetyną.
Droga hamowania wyniesie niemal jedną gąbkę.
Zachęć do zabawy drugą osobę, przekonaj do przyklejenia gąbki i jazda
na siebie. Załóżmy, iż masy macie równe (wybalastujecie się jakoś),
prędkości takoż (możecie użyć dwóch równi pochyłych), zatem stukając
się głowami, zetkniecie się czołami w połowie dystansu i zatrzymacie.
I jaką drogę hamowania będzie miał każdy z was?
Ano... jedną gąbkę.
> - gdy wskazac mu, ze to nie
> kwestia zmiany materialu, Pszemol dostaje sraczki i piszczy, ze przeciez
> sciana moze byc drewniana lub styropianowa.
Doświadczenie możesz powtórzyć, w miejsce gąbek mocując cegły.
Droga hamowania gwałtownie się skurczy.
> Ponadto, Pszemol bredzi rowniez, ze przy zderzeniu z rozpedzonym samochodem
> hamowanie pojazdu bedzie wolniejsze niz w przypadku betonowej sciany.
Przy zawsze tych samych prędkościach i stojącej ścianie?
Będzie takie same.
Gdy ściana będzie pędzić (a jej masa równa będzie masie pojazdu),
to efekt byłby taki, jak z gąbką na czole byś się stuknął z kimś
kto przyczepił sobie cegłę. Wasze drogi hamowania wyniosą około
pół gąbki. Obydwóch.
> Jesli ktos to czyta ten widzi.
ba... ale czy rozumie? ;)
v.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.05.10 22:59 Vax
- 13.05.10 08:42 Ghost
- 13.05.10 16:13 Vax
- 13.05.10 16:26 Ghost
- 13.05.10 17:04 Vax
- 13.05.10 17:14 Ghost
- 13.05.10 17:16 Ghost
- 13.05.10 20:19 Vax
- 13.05.10 20:33 Vax
- 13.05.10 20:47 Ghost
- 13.05.10 20:48 Ghost
- 13.05.10 22:34 Vax
- 13.05.10 22:35 Vax
- 14.05.10 08:31 Ghost
- 14.05.10 08:26 Ghost
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=