-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
pl!not-for-mail
From: Vax <m...@z...sie>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Date: Wed, 12 May 2010 22:43:45 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 53
Message-ID: <hsf40e$5ui$1@mx1.internetia.pl>
References: <hs60ip$e9n$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3L8QKM$IWN@mike.oldfield.org.pl>
<h...@p...onet.pl> <hs6ia2$si8$1@mx1.internetia.pl>
<h...@p...onet.pl> <hs7082$lpp$1@mx1.internetia.pl>
<h...@p...onet.pl> <hs89r9$p5o$1@mx1.internetia.pl>
<h...@p...onet.pl> <hsasht$ior$1@mx1.internetia.pl>
<h...@p...onet.pl> <hsbo9m$bnr$1@mx1.internetia.pl>
<h...@p...onet.pl> <hsc27q$8re$1@mx1.internetia.pl>
<hsc2eq$fq1$1@mx1.internetia.pl> <h...@p...onet.pl>
<hsc51n$242$1@mx1.internetia.pl> <h...@p...onet.pl>
<hscc53$imn$1@mx1.internetia.pl> <h...@p...onet.pl>
<hsdftc$idp$1@mx1.internetia.pl> <h...@p...onet.pl>
<hse94r$68l$1@mx1.internetia.pl> <h...@p...onet.pl>
<hsef19$tfb$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 77.223.225.13
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1273697102 6098 77.223.225.13 (12 May 2010 20:45:02 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 12 May 2010 20:45:02 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <hsef19$tfb$1@mx1.internetia.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
Thunderbird/3.0.4
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2279586
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-05-12 16:45, Ghost pisze:
Tak nie bardzo widzę, spod stosu inwektyw, który z Was na jakim
stanowisku się okopał. Fajnie zatem, że trafił się odcinek
podsumowujący tą część sezonu ;)
> Watek dotyczy porownania zderzenia ze betonowa sciana oraz podobnym
> samochodem poruszajacym sie w przeciwnym kierunku z ta sama predkoscia.
Aha. To ja sobie zajmę pozycję.
Droga hamowania kierowcy będzie taka sama. Do czyjej transzei zawitałem?
> Pszemol stwierdza, ze przy zderzeniu z drugim samochodem nie ma efektu
> uderzenia w sciane z podwojna predkoscia,
No nie ma. Jest efekt stuknięcia z pojedynczą prędkością, nie podwójną.
> bo material przeszkody (drugi
> rozpedzony samochod) jest inny (niz beton)
Otóż to. Przyklej sobie do głowy gąbkę kąpielową, na nogi wzuj rolki,
rozpędź się leciutko (nikt nie chce, byś ucierpiał, możesz np. użyć
jakiejś łagodnej pochylni) i stuknij w mur łepetyną.
Droga hamowania wyniesie niemal jedną gąbkę.
Zachęć do zabawy drugą osobę, przekonaj do przyklejenia gąbki i jazda
na siebie. Załóżmy, iż masy macie równe (wybalastujecie się jakoś),
prędkości takoż (możecie użyć dwóch równi pochyłych), zatem stukając
się głowami, zetkniecie się czołami w połowie dystansu i zatrzymacie.
I jaką drogę hamowania będzie miał każdy z was?
Ano... jedną gąbkę.
> - gdy wskazac mu, ze to nie
> kwestia zmiany materialu, Pszemol dostaje sraczki i piszczy, ze przeciez
> sciana moze byc drewniana lub styropianowa.
Doświadczenie możesz powtórzyć, w miejsce gąbek mocując cegły.
Droga hamowania gwałtownie się skurczy.
> Ponadto, Pszemol bredzi rowniez, ze przy zderzeniu z rozpedzonym samochodem
> hamowanie pojazdu bedzie wolniejsze niz w przypadku betonowej sciany.
Przy zawsze tych samych prędkościach i stojącej ścianie?
Będzie takie same.
Gdy ściana będzie pędzić (a jej masa równa będzie masie pojazdu),
to efekt byłby taki, jak z gąbką na czole byś się stuknął z kimś
kto przyczepił sobie cegłę. Wasze drogi hamowania wyniosą około
pół gąbki. Obydwóch.
> Jesli ktos to czyta ten widzi.
ba... ale czy rozumie? ;)
v.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.05.10 22:59 Vax
- 13.05.10 08:42 Ghost
- 13.05.10 16:13 Vax
- 13.05.10 16:26 Ghost
- 13.05.10 17:04 Vax
- 13.05.10 17:14 Ghost
- 13.05.10 17:16 Ghost
- 13.05.10 20:19 Vax
- 13.05.10 20:33 Vax
- 13.05.10 20:47 Ghost
- 13.05.10 20:48 Ghost
- 13.05.10 22:34 Vax
- 13.05.10 22:35 Vax
- 14.05.10 08:31 Ghost
- 14.05.10 08:26 Ghost
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=