eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyznacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
  • Data: 2010-05-12 08:03:06
    Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Tomasz Pyra pisze:
    > MaćkuPićku pisze:
    >> W dniu 2010-05-09 17:02, marjan pisze:
    >>
    >>> Tomek, a powiedz mi jedno, może wiesz. Jak by się do takiego crash-testu
    >>> miał samochód z solidną klatką bezpieczeństwa stosowaną w rajdach?
    >>
    >>
    >> należy tylko brać jedną kupę pod uwagę.
    >> Przy 80 na godz przeciążenie wyniosło 50kilka g
    >> przy 160 to było 160 g.
    >> Łeb urwie. na pewno.
    >
    > Purley przeżył zderzenie ze ścianą przy 173km/h, co dało 180g.
    > A to były zabezpieczenia z 1973 roku, nie było jeszcze takich wynalazków
    > jak HANS, a kaski były cięższe niż dziś. Tyle że to było F1, ale
    > przeciążenia, fotele i mocowanie do nich podobne.

    Tak, tak - świetny przykład. Jest to do dziś rekord i tylko przypadek
    sprawił, że przeżył. Było to w roku 1977 i przeciążenie był 179,8g.
    Inni ginęli przy wielokrotnie niższych przeciążeniach. Sam Purley
    zginął dość pechowo - w katastrofie akrobacyjnego dwupłatowca.
    Colin McRae też przeżył wiele wypadków, a zginął w katastrofie
    włąsnego helikoptera...


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: