eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyznacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.c
    om!border1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!n
    ewshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.
    news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 11 May 2010 08:48:29 +0200
    From: ziomus <marcin@pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl; rv:1.9.1.5) Gecko/20091204
    Lightning/1.0b1 Thunderbird/3.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym...
    References: <hs60ip$e9n$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3L8QKM$IWN@mike.oldfield.org.pl>
    <b...@d...googlegroups.com>
    <hs70bi$noa$1@mx1.internetia.pl>
    <d...@3...googlegroups.com>
    <hs712f$kov$1@mx1.internetia.pl>
    <8...@l...googlegroups.com>
    <4be7c2e3$0$17082$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@3...googlegroups.com>
    <4be7d452$0$2601$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@y...googlegroups.com>
    In-Reply-To: <f...@y...googlegroups.com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 36
    Message-ID: <4be8fdbd$0$19181$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.3.172.186
    X-Trace: 1273560509 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19181 83.3.172.186:48472
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Original-Bytes: 2520
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2278944
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 10.05.2010 12:09, WS pisze:
    > On 10 Maj, 11:39, ziomus<marcin@pl> wrote:
    >
    >> Tylko dlaczego dodajesz prędkości?
    >> Specjalnie napisałem. że kierunek i zwrot obu jest ten sam.
    >
    > bo napisales, ze "kierunek i zwrot obu jest ten sam" ;)

    Czyli nie bardzo rozumiesz, co to zwrot wektora?

    > gdyby to bylo zd. czolowe, to trzeba minus dolozyc...

    To dlaczego nie dołożyłeś tego minusa w swoim przykładzie, w przypadku
    zderzenia samochodów jadących po 80km/h?

    > i mamy wtedy:
    >
    > Ek przed zderz. = m*150^2/2 + m*160^2/2

    Pytanie zasadnicze do Ciebie i innych, dlaczego przed zderzeniem nie
    dodajecie do siebie energii i innych otaczających ciał; samochodów,
    drzew, Ziemi, itp.?

    > z zas.zachow pedu
    > m*160-m*150=2m*v
    >
    > czyli v=(160-150)/2=5
    >
    > Ek pojazdow po zderz =m*5^2
    >
    > En. stracona podczas zderzenia = Ek przed - Ek po
    >
    > czyli znacznie wieksza energia "poszla" na samo zderzenie - czego
    > mozna sie zreszta spodziewac...
    >

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: