-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.news-service.com!feeder3.cambriumusenet.
nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshos
ting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 09 May 2010 20:45:24 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
References: <hs60ip$e9n$1@inews.gazeta.pl> <hs64hh$r76$1@inews.gazeta.pl>
<4be6a52c$0$19183$65785112@news.neostrada.pl>
<hs6o6a$9er$1@news.task.gda.pl>
In-Reply-To: <hs6o6a$9er$1@news.task.gda.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 29
Message-ID: <4be702c3$0$2604$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.8.246.134
X-Trace: 1273430723 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2604 83.8.246.134:25344
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2278490
[ ukryj nagłówki ]szerszen pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:4be6a52c$0$19183$65785112@news.neostrada.pl...
>
>> Wynika z tego tyle, że jeżeli na drodze zderzenie czołowe okazuje się
>> nieuniknione, to lepiej walić prosto w tego z przeciwka, niż żeby miało
>> zabraknąć np. pół metra przy mijaniu.
>
> no wlasnie nie, lepiej wallic wlasnie jak najbardziej "asymetrycznie" bo
> wtedy spora czesc energii zderzenia idze na np obracania auta i wytraca sie
> na zmiany kierunku poruszania sie mas, a nie na gwaltowne wychamowanie,
Dużo tej energii się w ten sposób nie zaoszczędzi.
ENCAP robi zderzenia przy offsecie 40% i widać że niewiele tej energii
pozostaje po odkształceniu.
> energia kinetyczna takiego zdarzenia jest stala, chodzi o to aby jak jak
> najbardziej "rozproszyc" w cos co ludzkiemu cialu zaoszczedzi gwaltownego
> przeciazania
Ale te przeciążenia które są w wypadkach nie są nadal tak groźne jak
odkształcenie.
Raczej ludzie giną dlatego że zostali zakleszczeniu w zgniecionym
samochodzie, a nie dlatego że zabiły kogoś przeciążenia.
Rezerwy możliwych do przeżycia przeciążeń są nadal dość wysokie, a
obecne samochody liczone pod konkretny test zderzeniowy przy konkretnej
prędkości. Przeciążenia są niewielkie, bo ma nic się nie stać
człowiekowi zapiętemu w 3 punktowe 2" pasy.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.10 20:50 Ghost
- 09.05.10 20:51 Ghost
- 09.05.10 21:00 WS
- 09.05.10 21:03 Ghost
- 09.05.10 21:08 WS
- 09.05.10 21:29 spammtrapp
- 09.05.10 21:33 Ghost
- 09.05.10 21:34 Pan Piskorz
- 09.05.10 22:01 Olek
- 09.05.10 22:15 Plumpi
- 09.05.10 23:00 Pszemol
- 09.05.10 23:06 Irokez
- 09.05.10 23:21 Jurand
- 09.05.10 23:34 spammtrapp
- 09.05.10 23:36 Jurand
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
Najnowsze wątki
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka