eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyznacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.news-service.com!feeder3.cambriumusenet.
    nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshos
    ting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 09 May 2010 20:45:24 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
    References: <hs60ip$e9n$1@inews.gazeta.pl> <hs64hh$r76$1@inews.gazeta.pl>
    <4be6a52c$0$19183$65785112@news.neostrada.pl>
    <hs6o6a$9er$1@news.task.gda.pl>
    In-Reply-To: <hs6o6a$9er$1@news.task.gda.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 29
    Message-ID: <4be702c3$0$2604$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.8.246.134
    X-Trace: 1273430723 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2604 83.8.246.134:25344
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2278490
    [ ukryj nagłówki ]

    szerszen pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    > news:4be6a52c$0$19183$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    >> Wynika z tego tyle, że jeżeli na drodze zderzenie czołowe okazuje się
    >> nieuniknione, to lepiej walić prosto w tego z przeciwka, niż żeby miało
    >> zabraknąć np. pół metra przy mijaniu.
    >
    > no wlasnie nie, lepiej wallic wlasnie jak najbardziej "asymetrycznie" bo
    > wtedy spora czesc energii zderzenia idze na np obracania auta i wytraca sie
    > na zmiany kierunku poruszania sie mas, a nie na gwaltowne wychamowanie,

    Dużo tej energii się w ten sposób nie zaoszczędzi.
    ENCAP robi zderzenia przy offsecie 40% i widać że niewiele tej energii
    pozostaje po odkształceniu.

    > energia kinetyczna takiego zdarzenia jest stala, chodzi o to aby jak jak
    > najbardziej "rozproszyc" w cos co ludzkiemu cialu zaoszczedzi gwaltownego
    > przeciazania

    Ale te przeciążenia które są w wypadkach nie są nadal tak groźne jak
    odkształcenie.
    Raczej ludzie giną dlatego że zostali zakleszczeniu w zgniecionym
    samochodzie, a nie dlatego że zabiły kogoś przeciążenia.

    Rezerwy możliwych do przeżycia przeciążeń są nadal dość wysokie, a
    obecne samochody liczone pod konkretny test zderzeniowy przy konkretnej
    prędkości. Przeciążenia są niewielkie, bo ma nic się nie stać
    człowiekowi zapiętemu w 3 punktowe 2" pasy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: