-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.gigane
ws.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
ostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neo
strada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 09 May 2010 20:31:43 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
References: <hs60ip$e9n$1@inews.gazeta.pl> <hs64hh$r76$1@inews.gazeta.pl>
<4be6a52c$0$19183$65785112@news.neostrada.pl>
<hs6iqk$4lo$1@news.agh.edu.pl>
In-Reply-To: <hs6iqk$4lo$1@news.agh.edu.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 32
Message-ID: <4be6ff8d$0$19166$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.8.246.134
X-Trace: 1273429901 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19166 83.8.246.134:25280
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2278487
[ ukryj nagłówki ]marjan pisze:
> Tomek, a powiedz mi jedno, może wiesz. Jak by się do takiego crash-testu
> miał samochód z solidną klatką bezpieczeństwa stosowaną w rajdach?
Zapewne marnie, bo będą wysokie przeciążenia.
Rajdówki po prostu nie są liczone na zderzenia przy 64km/h, a na
prędkości znacznie większe.
Żeby bezpiecznie przetrwać te przeciążenia trzeba być ciasno zapiętym w
niezbyt wygodne pasy bezpieczeństwa (których znowu w samochodzie z tylną
kanapą nie ma do czego przypiąć), i siedzieć w niewygodnych przy
wsiadaniu i wysiadaniu fotelach kubełkowych.
Jak się w to człowiek wszystko zapnie, to nawet ciężko na boki przed
skrzyżowaniem się rozejrzeć i generalnie prawą stronę kontroluje pilot.
Do tego cywilny samochód musi zapewnić bezpieczeństwo również dla ludzi
starszych, z mniej wytrzymałymi kośćmi itp. itd.
> Widziałeś gdzieś symulacje (a najlepiej faktyczne testy) ile takie
> rajdówki miałby gwiazdek w EuroNCAP? Tak mnie to zastanawia, bo skoro to
> takie bezpieczne, to czemu w cywilnych pojazdach nie jest to stosowane
> zamiast pizdyliarda poduszek powietrznych? Jeśli chodzi o estetykę to
> nie sądzę aby sporym problem było schowanie tego i zamaskowanie, a nawet
> obicie skórą.
Zamaskowanie nie będzie takie łatwe, bo taka standardowa klatka zagradza
drzwi, a pałąki lecą ukosami przez środek kabiny pasażerskiej.
Coś podobnego jednak się stosuje w samochodach cywilnych - wzmocnienia w
drzwiach, solidne słupki i obecne przedziały pasażerskie są całkiem
dobrze chronione.
Wyniki zderzeń bocznych są dużo lepsze niż kiedyś.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.10 20:45 Tomasz Pyra
- 09.05.10 20:50 Ghost
- 09.05.10 20:51 Ghost
- 09.05.10 21:00 WS
- 09.05.10 21:03 Ghost
- 09.05.10 21:08 WS
- 09.05.10 21:29 spammtrapp
- 09.05.10 21:33 Ghost
- 09.05.10 21:34 Pan Piskorz
- 09.05.10 22:01 Olek
- 09.05.10 22:15 Plumpi
- 09.05.10 23:00 Pszemol
- 09.05.10 23:06 Irokez
- 09.05.10 23:21 Jurand
- 09.05.10 23:34 spammtrapp
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=