eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyznacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.gigane
    ws.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
    ostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neo
    strada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 09 May 2010 20:31:43 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
    References: <hs60ip$e9n$1@inews.gazeta.pl> <hs64hh$r76$1@inews.gazeta.pl>
    <4be6a52c$0$19183$65785112@news.neostrada.pl>
    <hs6iqk$4lo$1@news.agh.edu.pl>
    In-Reply-To: <hs6iqk$4lo$1@news.agh.edu.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 32
    Message-ID: <4be6ff8d$0$19166$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.8.246.134
    X-Trace: 1273429901 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19166 83.8.246.134:25280
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2278487
    [ ukryj nagłówki ]

    marjan pisze:

    > Tomek, a powiedz mi jedno, może wiesz. Jak by się do takiego crash-testu
    > miał samochód z solidną klatką bezpieczeństwa stosowaną w rajdach?

    Zapewne marnie, bo będą wysokie przeciążenia.
    Rajdówki po prostu nie są liczone na zderzenia przy 64km/h, a na
    prędkości znacznie większe.
    Żeby bezpiecznie przetrwać te przeciążenia trzeba być ciasno zapiętym w
    niezbyt wygodne pasy bezpieczeństwa (których znowu w samochodzie z tylną
    kanapą nie ma do czego przypiąć), i siedzieć w niewygodnych przy
    wsiadaniu i wysiadaniu fotelach kubełkowych.
    Jak się w to człowiek wszystko zapnie, to nawet ciężko na boki przed
    skrzyżowaniem się rozejrzeć i generalnie prawą stronę kontroluje pilot.

    Do tego cywilny samochód musi zapewnić bezpieczeństwo również dla ludzi
    starszych, z mniej wytrzymałymi kośćmi itp. itd.

    > Widziałeś gdzieś symulacje (a najlepiej faktyczne testy) ile takie
    > rajdówki miałby gwiazdek w EuroNCAP? Tak mnie to zastanawia, bo skoro to
    > takie bezpieczne, to czemu w cywilnych pojazdach nie jest to stosowane
    > zamiast pizdyliarda poduszek powietrznych? Jeśli chodzi o estetykę to
    > nie sądzę aby sporym problem było schowanie tego i zamaskowanie, a nawet
    > obicie skórą.

    Zamaskowanie nie będzie takie łatwe, bo taka standardowa klatka zagradza
    drzwi, a pałąki lecą ukosami przez środek kabiny pasażerskiej.

    Coś podobnego jednak się stosuje w samochodach cywilnych - wzmocnienia w
    drzwiach, solidne słupki i obecne przedziały pasażerskie są całkiem
    dobrze chronione.
    Wyniki zderzeń bocznych są dużo lepsze niż kiedyś.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: