-
41. Data: 2010-10-19 18:34:35
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: " BrunoJ" <b...@g...pl>
Mirek Ptak <n...@n...pl> napisał(a):
> Dnia 2010-10-19 12:09, *Maciek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
> >> A co za różnica? Opel, nie opel - jak cieknie to zmiana na syntetyk nic
> >> nie poprawi, a jedynie pogorszy stan konta.
> >
> > Autor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyle
> > i tyle oleju. Dla Opli z tamtych rocznikow to norma, fabrycznie auta
> > tak mialy.
>
> Bullshit!
moze i bullshit, ale praktycznie cala flota firmy w tamtym okresie
(kilkadziesiat sztuk) to astry 1-2 i vectry benzynowe, od nowosci. Zakupy
oleju hurtowe. 1l na 3kkm to spokojnie, na wyjazd do Holandii trzeba bylo juz
zabierac profilaktycznie flaszke, zeby sie nie zdziwic. Po 3 latach ilosc
zjadanego oleju byla identyczna, wiec nie byl to problem typu przepalone
uszczelniacze, tylko raczej wlasnie cecha silnika. Porownujac do cytryn... ;-))
--
pozdrawiam
Bruno, Bydg
Citroen XP 1.6i & ZX 1.4i
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
42. Data: 2010-10-19 20:04:53
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: Excite <n...@n...pl>
W dniu 19.10.2010 12:27, krzysiek82 pisze:
> to się da zweryfikować, zresztą kolega wymieniał UPG to i pewnie
> zmieniono uszczelniacze zaworowe.
W tym silniku jest taki problem że nawet jak zmieniono uszczelniacze to
poprawy nie będzie jeśli są wyrobione prowadnice. A niestety po 10
latach na pewno są już wyrobione co jest typowym problemem dla x20xev i
jego odmian.
-
43. Data: 2010-10-19 20:08:56
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: Excite <n...@n...pl>
W dniu 19.10.2010 08:50, Amir pisze:
> Jedni pisza że nie zaszkodzi inni ze lepiej nie
Nie zaszkodzi bo obecnie nie ma większej różnicy czy półsyntetyczny,
syntetyczny, mineralny. Wszystkie wypłukują mniej więcej tak samo a
jeśli są jakieś różnice to wynikają z marki i konkretnego typu oleju a
nie jego bazy olejowej. Ci co gadają o wypłukiwaniu i rozszczelnieniach
zatrzymali się na selektolu i latach 80'tych. I nie ma oleju 10W40 mobil
one, jest po prostu mobil.
-
44. Data: 2010-10-19 23:18:58
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-10-19 10:31, krzysiek82 pisze:
> Piszę znikome, bo oleju zawsze ubywa, ale tego nie
> widać bo ubytki uzupełniane są paliwem które ścieka po ściankach
> cylindra do miski.
Zjawisko o którym mówisz ma miejsce, ale tylko w samochodach które nigdy
nie są nagrzewane - jak ktoś jeździ tylko 2x dziennie po 2km to wtedy
ponoć nawet może dojść do zatarcia silnika z tego powodu.
Paliwo na ściankach cylindra jest jedynie po rozruchu zimnego silnika i
może przedostawać się powoli do oleju.
Natomiast jeżeli tylko rozgrzeje się samochód, to to całe paliwo przez
odmę wróci do kolektora dolotowego i w oleju już go nie będzie.
Benzyna jest bardzo lotna i bardzo szybko z oleju odparowuje.
-
45. Data: 2010-10-19 23:24:55
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-10-19 09:47, Krzysiek Kielczewski pisze:
> On 2010-10-19, Amir<S...@g...pl> wrote:
>
>> troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka
>
> Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej
> nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz.
Przecież to nie jest żadne duże zużycie oleju.
Co niby miałby tam wyremontować, skoro tyle oleju bierze nawet nowy
silnik? I bierze go połączeniem tłok-cylinder.
Co miałby tam poprawiać, skoro nowe tłoki i pierścienie będą dokładnie
takie same jak te które ma teraz, a średnica cylindra dla tłoka
nadwymiarowego zapewne uwzględnia te same tolerancje co obecne i również
zużycie oleju będzie podobne.
1.5l między wymianami to praktycznie jedna mała dolewka między wymianami
i tyle.
-
46. Data: 2010-10-20 00:04:01
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-10-19, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
>>> troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka
>>
>> Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej
>> nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz.
>
> Przecież to nie jest żadne duże zużycie oleju.
No może trochę się rozpędziłem. Ale zgodzisz się, że zmiana na syntetyk
niewiele pomoże?
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
47. Data: 2010-10-20 00:31:48
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-10-20 00:04, Krzysiek Kielczewski pisze:
> On 2010-10-19, Tomasz Pyra<h...@s...spam.spam> wrote:
>
>>>> troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka
>>>
>>> Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej
>>> nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz.
>>
>> Przecież to nie jest żadne duże zużycie oleju.
>
> No może trochę się rozpędziłem. Ale zgodzisz się, że zmiana na syntetyk
> niewiele pomoże?
Tzn. pomóc to prawie na pewno nie pomoże na zużywanie tego oleju.
Ale jak on już dostał gdzieś 5l gratis, to sądzę że żadnego lepszego
zastosowania tego oleju niż wlanie do silnika nie znajdzie.
I nie stanie się nic złego, bo zużycie oleju jest w normie, więc silnik
jeszcze w dobrej kondycji.
Problemy mogą być jak zużycie oleju jest już naprawdę duże, wtedy raczej
się przechodzi na jakiś gęsty mineralny, a i to zazwyczaj powoduje tylko
zmniejszenie dymienia zaraz po uruchomieniu silnika (no ale właściciel
czuje się lepiej).
Osobiście nie jestem zwolennikiem lania lepszego oleju niż przewiduje
producent, bo to IMO nic nie daje, a kosztuje.
Żeby miało to sens, wraz z wymianą oleju na lepszy można by wydłużyć
okres między wymianami, ale jakoś nie ma wiarygodnych danych jak, kiedy
i o ile.
Tak na własny użytek kiedyś tylko wybadałem że tam gdzie producent
zalecał zmianę mineralnego co 5000-8000km, często w praktycznie
identycznym silniku w nowszym modelu zalecał już wymianę półsyntetyka co
15000km.
Jeżeli chodzi o trwałość syntetyka, to można znaleźć w internecie nawet
teorię że taki olej jest w normalnej eksploatacji trwalszy niż silnik i
nigdy go nie trzeba wymieniać... Ja tam nie wiem :)
Co do jakości oleju to do mnie przemawiają takie eksperymenty jak u
kolegi który zostawił na odcinku specjalnym zderzak razem z chłodnicą,
przejechał cały rajd chłodzony tylko powietrzem i olejem (AFAIR Motul
syntetyk 15W-50), 150C na termometrze oleju szybko mu się kończyło,
przejechał cały rajd, rozebrał silnik i mówi że żadnych problemów.
Tylko coś takiego nie ma żadnego sensu w jeździe cywilnej.
-
48. Data: 2010-10-20 01:44:47
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-10-19 08:59, Rafał pisze:
> Powiedz coś więcej o tym elfie. Mi się zbliża wymiana, można by się
> jakoś rozliczyć. Skąd jesteś?
Elf made in Poland. Powodzenia :)
-
49. Data: 2010-10-20 02:20:34
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: to <t...@a...xyz>
begin Amir
>> Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z dro?szym olejem (bo
>> lepiej nie bedzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki ju?
>> masz.
>
> z jakimi kosztami to sie wi??e
> co nale?y wymieniae w silniku?
W ogóle nic nie rób. Litr na 10 tys. km to nie jest dużo, jeśli często
kręcisz pod odcinkę to jest to niemal norma. Szkoda pakować kasę w 10-
letnią Astrę. O remoncie możesz myśleć jak zacznie brać tyle, że dolewki
będą kosztowne i irytujące albo wyraźnie straci moc itp.
--
ignorance is bliss
-
50. Data: 2010-10-20 02:21:51
Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Od: to <t...@a...xyz>
begin Krzysiek Kielczewski
>> Przecież to nie jest żadne duże zużycie oleju.
>
> No może trochę się rozpędziłem. Ale zgodzisz się, że zmiana na syntetyk
> niewiele pomoże?
Ale on nie chce przecież, żeby pomogła, tylko dostał olej i nie chce
kupować innego.
--
ignorance is bliss