  • 41. Data: 2010-10-19 18:34:35
    Temat: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
    Od: " BrunoJ" <b...@g...pl>

    Mirek Ptak <n...@n...pl> napisał(a):

    > Dnia 2010-10-19 12:09, *Maciek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Bullshit!
    moze i bullshit, ale praktycznie cala flota firmy w tamtym okresie
    (kilkadziesiat sztuk) to astry 1-2 i vectry benzynowe, od nowosci. Zakupy
    oleju hurtowe. 1l na 3kkm to spokojnie, na wyjazd do Holandii trzeba bylo juz
    zabierac profilaktycznie flaszke, zeby sie nie zdziwic. Po 3 latach ilosc
    zjadanego oleju byla identyczna, wiec nie byl to problem typu przepalone
    uszczelniacze, tylko raczej wlasnie cecha silnika. Porownujac do cytryn... ;-))

    --
    pozdrawiam
    Bruno, Bydg

  • 42. Data: 2010-10-19 20:04:53
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 19.10.2010 12:27, krzysiek82 pisze:
    > to się da zweryfikować, zresztą kolega wymieniał UPG to i pewnie
    > zmieniono uszczelniacze zaworowe.

    W tym silniku jest taki problem że nawet jak zmieniono uszczelniacze to
    poprawy nie będzie jeśli są wyrobione prowadnice. A niestety po 10
    latach na pewno są już wyrobione co jest typowym problemem dla x20xev i
    jego odmian.

  • 43. Data: 2010-10-19 20:08:56
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 19.10.2010 08:50, Amir pisze:
    > Jedni pisza że nie zaszkodzi inni ze lepiej nie

    Nie zaszkodzi bo obecnie nie ma większej różnicy czy półsyntetyczny,
    syntetyczny, mineralny. Wszystkie wypłukują mniej więcej tak samo a
    jeśli są jakieś różnice to wynikają z marki i konkretnego typu oleju a
    nie jego bazy olejowej. Ci co gadają o wypłukiwaniu i rozszczelnieniach
    zatrzymali się na selektolu i latach 80'tych. I nie ma oleju 10W40 mobil
    one, jest po prostu mobil.

  • 44. Data: 2010-10-19 23:18:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-19 10:31, krzysiek82 pisze:
    > Piszę znikome, bo oleju zawsze ubywa, ale tego nie
    > widać bo ubytki uzupełniane są paliwem które ścieka po ściankach
    > cylindra do miski.

    Zjawisko o którym mówisz ma miejsce, ale tylko w samochodach które nigdy
    nie są nagrzewane - jak ktoś jeździ tylko 2x dziennie po 2km to wtedy
    ponoć nawet może dojść do zatarcia silnika z tego powodu.

    Paliwo na ściankach cylindra jest jedynie po rozruchu zimnego silnika i
    może przedostawać się powoli do oleju.

    Natomiast jeżeli tylko rozgrzeje się samochód, to to całe paliwo przez
    odmę wróci do kolektora dolotowego i w oleju już go nie będzie.
    Benzyna jest bardzo lotna i bardzo szybko z oleju odparowuje.

  • 45. Data: 2010-10-19 23:24:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej
    > nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz.

    Przecież to nie jest żadne duże zużycie oleju.

    Co niby miałby tam wyremontować, skoro tyle oleju bierze nawet nowy
    silnik? I bierze go połączeniem tłok-cylinder.

    Co miałby tam poprawiać, skoro nowe tłoki i pierścienie będą dokładnie
    takie same jak te które ma teraz, a średnica cylindra dla tłoka
    nadwymiarowego zapewne uwzględnia te same tolerancje co obecne i również
    zużycie oleju będzie podobne.

    1.5l między wymianami to praktycznie jedna mała dolewka między wymianami
    i tyle.

  • 46. Data: 2010-10-20 00:04:01
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-10-19, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Przecież to nie jest żadne duże zużycie oleju.

    No może trochę się rozpędziłem. Ale zgodzisz się, że zmiana na syntetyk
    niewiele pomoże?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 47. Data: 2010-10-20 00:31:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > No może trochę się rozpędziłem. Ale zgodzisz się, że zmiana na syntetyk
    > niewiele pomoże?

    Tzn. pomóc to prawie na pewno nie pomoże na zużywanie tego oleju.

    Ale jak on już dostał gdzieś 5l gratis, to sądzę że żadnego lepszego
    zastosowania tego oleju niż wlanie do silnika nie znajdzie.
    I nie stanie się nic złego, bo zużycie oleju jest w normie, więc silnik
    jeszcze w dobrej kondycji.
    Problemy mogą być jak zużycie oleju jest już naprawdę duże, wtedy raczej
    się przechodzi na jakiś gęsty mineralny, a i to zazwyczaj powoduje tylko
    zmniejszenie dymienia zaraz po uruchomieniu silnika (no ale właściciel
    czuje się lepiej).

    Osobiście nie jestem zwolennikiem lania lepszego oleju niż przewiduje
    producent, bo to IMO nic nie daje, a kosztuje.
    Żeby miało to sens, wraz z wymianą oleju na lepszy można by wydłużyć
    okres między wymianami, ale jakoś nie ma wiarygodnych danych jak, kiedy
    i o ile.
    Tak na własny użytek kiedyś tylko wybadałem że tam gdzie producent
    zalecał zmianę mineralnego co 5000-8000km, często w praktycznie
    identycznym silniku w nowszym modelu zalecał już wymianę półsyntetyka co
    15000km.

    Jeżeli chodzi o trwałość syntetyka, to można znaleźć w internecie nawet
    teorię że taki olej jest w normalnej eksploatacji trwalszy niż silnik i
    nigdy go nie trzeba wymieniać... Ja tam nie wiem :)

    Co do jakości oleju to do mnie przemawiają takie eksperymenty jak u
    kolegi który zostawił na odcinku specjalnym zderzak razem z chłodnicą,
    przejechał cały rajd chłodzony tylko powietrzem i olejem (AFAIR Motul
    syntetyk 15W-50), 150C na termometrze oleju szybko mu się kończyło,
    przejechał cały rajd, rozebrał silnik i mówi że żadnych problemów.
    Tylko coś takiego nie ma żadnego sensu w jeździe cywilnej.

  • 48. Data: 2010-10-20 01:44:47
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-10-19 08:59, Rafał pisze:

    > Powiedz coś więcej o tym elfie. Mi się zbliża wymiana, można by się
    > jakoś rozliczyć. Skąd jesteś?

    Elf made in Poland. Powodzenia :)

  • 49. Data: 2010-10-20 02:20:34
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Amir

    > z jakimi kosztami to sie wi??e
    > co nale?y wymieniae w silniku?

    W ogóle nic nie rób. Litr na 10 tys. km to nie jest dużo, jeśli często
    kręcisz pod odcinkę to jest to niemal norma. Szkoda pakować kasę w 10-
    letnią Astrę. O remoncie możesz myśleć jak zacznie brać tyle, że dolewki
    będą kosztowne i irytujące albo wyraźnie straci moc itp.

    --
    ignorance is bliss

  • 50. Data: 2010-10-20 02:21:51
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Krzysiek Kielczewski

    > No może trochę się rozpędziłem. Ale zgodzisz się, że zmiana na syntetyk
    > niewiele pomoże?

    Ale on nie chce przecież, żeby pomogła, tylko dostał olej i nie chce
    kupować innego.

    --
    ignorance is bliss