eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzmiana pol syntetycznego na syntetycznyRe: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    x02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news
    .neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
    ail
    Date: Wed, 20 Oct 2010 00:31:48 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.11) Gecko/20101013
    Thunderbird/3.1.5
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
    References: <i9jf3i$mt$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <4cbe0ca4$0$27034$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    In-Reply-To: <s...@k...sail-ho.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 44
    Message-ID: <4cbe1c52$0$22814$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.56.181
    X-Trace: 1287527506 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22814 83.27.56.181:24506
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2319392
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-10-20 00:04, Krzysiek Kielczewski pisze:
    > On 2010-10-19, Tomasz Pyra<h...@s...spam.spam> wrote:
    >
    >>>> troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka
    >>>
    >>> Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej
    >>> nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz.
    >>
    >> Przecież to nie jest żadne duże zużycie oleju.
    >
    > No może trochę się rozpędziłem. Ale zgodzisz się, że zmiana na syntetyk
    > niewiele pomoże?

    Tzn. pomóc to prawie na pewno nie pomoże na zużywanie tego oleju.

    Ale jak on już dostał gdzieś 5l gratis, to sądzę że żadnego lepszego
    zastosowania tego oleju niż wlanie do silnika nie znajdzie.
    I nie stanie się nic złego, bo zużycie oleju jest w normie, więc silnik
    jeszcze w dobrej kondycji.
    Problemy mogą być jak zużycie oleju jest już naprawdę duże, wtedy raczej
    się przechodzi na jakiś gęsty mineralny, a i to zazwyczaj powoduje tylko
    zmniejszenie dymienia zaraz po uruchomieniu silnika (no ale właściciel
    czuje się lepiej).

    Osobiście nie jestem zwolennikiem lania lepszego oleju niż przewiduje
    producent, bo to IMO nic nie daje, a kosztuje.
    Żeby miało to sens, wraz z wymianą oleju na lepszy można by wydłużyć
    okres między wymianami, ale jakoś nie ma wiarygodnych danych jak, kiedy
    i o ile.
    Tak na własny użytek kiedyś tylko wybadałem że tam gdzie producent
    zalecał zmianę mineralnego co 5000-8000km, często w praktycznie
    identycznym silniku w nowszym modelu zalecał już wymianę półsyntetyka co
    15000km.

    Jeżeli chodzi o trwałość syntetyka, to można znaleźć w internecie nawet
    teorię że taki olej jest w normalnej eksploatacji trwalszy niż silnik i
    nigdy go nie trzeba wymieniać... Ja tam nie wiem :)

    Co do jakości oleju to do mnie przemawiają takie eksperymenty jak u
    kolegi który zostawił na odcinku specjalnym zderzak razem z chłodnicą,
    przejechał cały rajd chłodzony tylko powietrzem i olejem (AFAIR Motul
    syntetyk 15W-50), 150C na termometrze oleju szybko mu się kończyło,
    przejechał cały rajd, rozebrał silnik i mówi że żadnych problemów.
    Tylko coś takiego nie ma żadnego sensu w jeździe cywilnej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: