-
51. Data: 2012-09-30 20:06:56
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl>
W dniu 2012-09-30 18:06, Artur Maśląg pisze:
> W dniu 2012-09-30 15:13, ojciecc pisze:
> (...)
>> Skąd wiesz jaki chłop ma olej 15w40 zalany, skąd wiesz że typowy, jaki
>> to jest typowy? Czy typowy to jest mobil o oznaczeniu 15w40 czy castrol
>> z tesco z napisem 15w40 poza klasyfikacją, nawet na stronie producenta
>> go nie ma ale w Tesco jest.Szklana kula powiedziała?
>
> Zdaje się, że wszyscy wiedzą, tylko Ty wymyślasz jakieś cuda. No, ale
> to pewnie skutki tej szklanej kuli, która łączy z googlem.
>
>> W artykule i kilku innych miejscach pisze wyraźnie żeby starego grata
>> tym nie częstować bo 1.został zaprojektowany do mineralnego
>> 2.syntetyczny olej ma często dodatki czyszczące który odkleją nagar, ty
>> wiesz jednak lepiej. Lej śmiało do swojego.
>
> Czytaj, czytaj. Jak nie wiesz czym się różni mineralny od
> półsyntetycznego to może doczytaj, ale tak ze zrozumieniem.
>
>>> Widziałeś kiedykolwiek instrukcję producenta do samochodu? Nie
>>> spotkałem jeszcze takiej, w której byłby podany tylko olej 15W40
>>> i nie było niczego niżej czy wyżej.
>>
>> W instrukcji Peugota jest napisane wyraźnie rodzaje oleju z producentem
>> i modelem włącznie 10W40 (więc nie same oznaczenie lepkości i
>> temperatury). Jak widziałeś nawet Platinum zaczął różne oleje wypuszczać
>> do różnych nacji samochodów np do niemieckich do francuskich.
>
> ROTFL - to się nadaje do złotej księgi cytatów. Łykasz te bzdury jak
> młody pelikan. Zresztą jak widzę nie tylko te.
>
>
Dobra, napisz konkretnie. Wprowadź treść i się ustosunkuj.
-
52. Data: 2012-09-30 20:13:52
Temat: Re: zmiana oleju
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
>Jak widziałeś nawet Platinum zaczął różne oleje wypuszczać
>>> do różnych nacji samochodów np do niemieckich do francuskich.
>>
>> ROTFL - to się nadaje do złotej księgi cytatów. Łykasz te bzdury jak
>> młody pelikan. Zresztą jak widzę nie tylko te.
>>
>>
> Dobra, napisz konkretnie. Wprowadź treść i się ustosunkuj.
Nie żartuj.
Sam napisz, swoim zdaniem czym się różni olej do francuskiego auta, od oleju
do auta niemieckiego, poza inną etykietą?
-
53. Data: 2012-09-30 20:22:08
Temat: Re: zmiana oleju
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Użytkownik "Jasio" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
news:k46tlv$epb$1@node2.news.atman.pl...
> wiek 13 lat
> przebieg 43kkm
> olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości
> niezmieniany)
> czy mogę wlać 10w40?
A ja mam taką prośbę.
Od bodaj 5 lat używam nicka "Jasio" w usenecie. Mógłbyś go nie używać?
Napisałbym na priv, ale nie masz.
--
Jasio
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
-
54. Data: 2012-09-30 20:33:54
Temat: Re: zmiana oleju
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Cavallino wrote:
> Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:
>> Jak widziałeś nawet Platinum zaczął różne oleje wypuszczać
>>>> do różnych nacji samochodów np do niemieckich do francuskich.
>>>
>>> ROTFL - to się nadaje do złotej księgi cytatów. Łykasz te bzdury jak
>>> młody pelikan. Zresztą jak widzę nie tylko te.
>>>
>>>
>> Dobra, napisz konkretnie. Wprowadź treść i się ustosunkuj.
>
> Nie żartuj.
> Sam napisz, swoim zdaniem czym się różni olej do francuskiego auta,
> od oleju do auta niemieckiego, poza inną etykietą?
pewnie uporządkowaniem molekuł...
w niemieckim molekuły chodzą czwórkami we francuskim molekuły sie telepią bo
sa wciąż pijane a we włoskim sa kompletnie nieuporządkowane.
-
55. Data: 2012-09-30 20:36:49
Temat: Re: zmiana oleju
Od: Jasio <n...@o...pl>
W dniu 2012-09-30 20:22, Jasio pisze:
> Użytkownik "Jasio" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:k46tlv$epb$1@node2.news.atman.pl...
>> wiek 13 lat
>> przebieg 43kkm
>> olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości
>> niezmieniany)
>> czy mogę wlać 10w40?
>
> A ja mam taką prośbę.
> Od bodaj 5 lat używam nicka "Jasio" w usenecie. Mógłbyś go nie używać?
>
> Napisałbym na priv, ale nie masz.
>
Pretensje miej do rodziców, że Cię nie nazwali Bożydar, wtedy miałbyś
unikalne imię.
-
56. Data: 2012-09-30 22:00:36
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl>
W dniu 2012-09-30 20:13, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
>
>> Jak widziałeś nawet Platinum zaczął różne oleje wypuszczać
>>>> do różnych nacji samochodów np do niemieckich do francuskich.
>>>
>>> ROTFL - to się nadaje do złotej księgi cytatów. Łykasz te bzdury jak
>>> młody pelikan. Zresztą jak widzę nie tylko te.
>>>
>>>
>> Dobra, napisz konkretnie. Wprowadź treść i się ustosunkuj.
>
> Nie żartuj.
> Sam napisz, swoim zdaniem czym się różni olej do francuskiego auta, od
> oleju do auta niemieckiego, poza inną etykietą?
>
>
Innymi wytycznymi inżynierów.
Tak jak byś mnie pytał czym sie różnią Francuskie samochody od
Niemieckich. Widziałeś w Niemieckim samochodzie takie cudo jak skrętna
belka?Sporo rzeczy jest uniwersalnych (zgapiają do siebie najlepsze
pomysły) jednak jak się wgryziesz głębiej zobaczysz sporo różnic.
-
57. Data: 2012-09-30 22:56:16
Temat: Re: zmiana oleju
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5068a4f7$0$1315$6...@n...neostrada
.pl...
> W dniu 2012-09-30 20:13, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
>>
>>> Jak widziałeś nawet Platinum zaczął różne oleje wypuszczać
>>>>> do różnych nacji samochodów np do niemieckich do francuskich.
>>>>
>>>> ROTFL - to się nadaje do złotej księgi cytatów. Łykasz te bzdury jak
>>>> młody pelikan. Zresztą jak widzę nie tylko te.
>>>>
>>>>
>>> Dobra, napisz konkretnie. Wprowadź treść i się ustosunkuj.
>>
>> Nie żartuj.
>> Sam napisz, swoim zdaniem czym się różni olej do francuskiego auta, od
>> oleju do auta niemieckiego, poza inną etykietą?
>>
>>
>
> Innymi wytycznymi inżynierów.
Znaczy czarami czy składem?
> Tak jak byś mnie pytał czym sie różnią Francuskie samochody od
> Niemieckich.
Pod względem silnikowym?
Chętnie się dowiem....
-
58. Data: 2012-10-01 06:53:44
Temat: Re: zmiana oleju
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Dnia 30-09-2012 o 22:00:36 ojciecc <d...@o...pl> napisał(a):
> W dniu 2012-09-30 20:13, Cavallino pisze:
>>
>> Nie żartuj.
>> Sam napisz, swoim zdaniem czym się różni olej do francuskiego auta, od
>> oleju do auta niemieckiego, poza inną etykietą?
>>
>>
>
> Innymi wytycznymi inżynierów.
> Tak jak byś mnie pytał czym sie różnią Francuskie samochody od
> Niemieckich. Widziałeś w Niemieckim samochodzie takie cudo jak skrętna
> belka?Sporo rzeczy jest uniwersalnych (zgapiają do siebie najlepsze
> pomysły) jednak jak się wgryziesz głębiej zobaczysz sporo różnic.
>
Szczególnie, że bardzo często w niemieckim aucie (np. BMW) mamy silnik od
Franzuzów (PSA) i odwrotnie :-)
TG
-
59. Data: 2012-10-01 09:11:43
Temat: Re: zmiana oleju
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2012-09-29 20:12, PiteR pisze:
> po za tym muszę odpalać służbowe (nowe 2011r) Dukato gdzie nikt mi nie
> pomoże. Ostatniej zimy o mało jaja mi nie odpadły z zimna.
Po co musisz go odpalać? Żeby szybciej zepsuć?
--
MN
-
60. Data: 2012-10-01 09:50:22
Temat: Re: zmiana oleju
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Trochę mi si nie chce, ale skomentuję:
W dniu 2012-09-30 10:58, ojciecc pisze:
> "Olejem mineralnym są zalane starsze konstrukcje które nie są przystosowane do
pracy na oleju syntetycznym. Szczególnie dotyczy to uszczelnienia silnika gdyż olej
mineralny jest gęstszy niż syntetyk
Olej mineralny nie jest gęstszy. Używanie tego słowa w publikacji świadczy o tym że
tekst pisał nieuk.
Jest bardziej lepki, owszem, ale tylko na zimno. Co jest wadą.
Przy normalnych temperaturach pracy wszystkie cywline oleje, mineralne czy
syntetyczne, przeznaczone
do pracy w naszym klimacie, mają dość zbliżone lepkości. Bo tak są projektowane.
Natomiast przy temperaturach wyższych niż normalne (duże obciążenia, upały) olej
mineralny jest mniej
lepki (bardziej "wodnisty") niż syntetyczny i gorzej chroni silnik. Właśnie mała
zmiana parametrów
pod wpływem temperatury i obciążeń jest jedną z głównych zalet syntetyka.
> więc dojdzie do rozszczelnienia silnika.
> Poza tym film olejowy nie będzie dobrze utrzymywany na gładzi cylindra i dojdzie do
szybszego zużycia pierścieni tłokowych.
Bzdura. To oleje syntetyczne o wiele lepiej utrzymują film olejowy, właśnie ze
względu m.in. na to o czym
było wyżej, czyli na mniejszą utratę własności w wysokich temperaturach. Poza tym
sama baza ma wyższą
jakość, mniejsze jest starzenie się i utrata własności w funkcji czasu.
Tylko z tym wymywaniem jest trochę prawdy. Zapuszczony stary silnik, taki co to się
tu i ówdzie "poci"
na mineralu, zalany synentykiem potafi przekiekać jak sito, miałem taki przypadek. Po
powrocie na mineralny
się ponownie uspokoił (choć tak naprawdę, powinien po prostu zostać naprawiony czyli
dostać nowe uszczelki)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.