  • 51. Data: 2012-09-30 20:06:56
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-30 18:06, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2012-09-30 15:13, ojciecc pisze:
    > (...)
    >
    > Zdaje się, że wszyscy wiedzą, tylko Ty wymyślasz jakieś cuda. No, ale
    > to pewnie skutki tej szklanej kuli, która łączy z googlem.

    > Czytaj, czytaj. Jak nie wiesz czym się różni mineralny od
    > półsyntetycznego to może doczytaj, ale tak ze zrozumieniem.

    > ROTFL - to się nadaje do złotej księgi cytatów. Łykasz te bzdury jak
    > młody pelikan. Zresztą jak widzę nie tylko te.

    Dobra, napisz konkretnie. Wprowadź treść i się ustosunkuj.

  • 52. Data: 2012-09-30 20:13:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    >Jak widziałeś nawet Platinum zaczął różne oleje wypuszczać

    > Dobra, napisz konkretnie. Wprowadź treść i się ustosunkuj.

    Nie żartuj.
    Sam napisz, swoim zdaniem czym się różni olej do francuskiego auta, od oleju
    do auta niemieckiego, poza inną etykietą?

  • 53. Data: 2012-09-30 20:22:08
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jasio" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > wiek 13 lat
    > przebieg 43kkm
    > olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości
    > niezmieniany)
    > czy mogę wlać 10w40?

    A ja mam taką prośbę.
    Od bodaj 5 lat używam nicka "Jasio" w usenecie. Mógłbyś go nie używać?

    Napisałbym na priv, ale nie masz.

    --
    Jasio

  • 54. Data: 2012-09-30 20:33:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie żartuj.
    > Sam napisz, swoim zdaniem czym się różni olej do francuskiego auta,
    > od oleju do auta niemieckiego, poza inną etykietą?

    pewnie uporządkowaniem molekuł...

    w niemieckim molekuły chodzą czwórkami we francuskim molekuły sie telepią bo
    sa wciąż pijane a we włoskim sa kompletnie nieuporządkowane.

  • 55. Data: 2012-09-30 20:36:49
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-09-30 20:22, Jasio pisze:
    > Użytkownik "Jasio" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A ja mam taką prośbę.
    > Od bodaj 5 lat używam nicka "Jasio" w usenecie. Mógłbyś go nie używać?
    >
    > Napisałbym na priv, ale nie masz.

    Pretensje miej do rodziców, że Cię nie nazwali Bożydar, wtedy miałbyś
    unikalne imię.

  • 56. Data: 2012-09-30 22:00:36
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-30 20:13, Cavallino pisze:

    > Nie żartuj.
    > Sam napisz, swoim zdaniem czym się różni olej do francuskiego auta, od
    > oleju do auta niemieckiego, poza inną etykietą?

    Innymi wytycznymi inżynierów.
    Tak jak byś mnie pytał czym sie różnią Francuskie samochody od
    Niemieckich. Widziałeś w Niemieckim samochodzie takie cudo jak skrętna
    belka?Sporo rzeczy jest uniwersalnych (zgapiają do siebie najlepsze
    pomysły) jednak jak się wgryziesz głębiej zobaczysz sporo różnic.

  • 57. Data: 2012-09-30 22:56:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Innymi wytycznymi inżynierów.

    Znaczy czarami czy składem?

    > Tak jak byś mnie pytał czym sie różnią Francuskie samochody od
    > Niemieckich.

    Pod względem silnikowym?
    Chętnie się dowiem....

  • 58. Data: 2012-10-01 06:53:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 30-09-2012 o 22:00:36 ojciecc <d...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > belka?Sporo rzeczy jest uniwersalnych (zgapiają do siebie najlepsze
    > pomysły) jednak jak się wgryziesz głębiej zobaczysz sporo różnic.

    Szczególnie, że bardzo często w niemieckim aucie (np. BMW) mamy silnik od
    Franzuzów (PSA) i odwrotnie :-)

    TG

  • 59. Data: 2012-10-01 09:11:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-09-29 20:12, PiteR pisze:

    > po za tym muszę odpalać służbowe (nowe 2011r) Dukato gdzie nikt mi nie
    > pomoże. Ostatniej zimy o mało jaja mi nie odpadły z zimna.

    Po co musisz go odpalać? Żeby szybciej zepsuć?

    --
    MN

  • 60. Data: 2012-10-01 09:50:22
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Trochę mi si nie chce, ale skomentuję:

    W dniu 2012-09-30 10:58, ojciecc pisze:
    > "Olejem mineralnym są zalane starsze konstrukcje które nie są przystosowane do
    pracy na oleju syntetycznym. Szczególnie dotyczy to uszczelnienia silnika gdyż olej
    mineralny jest gęstszy niż syntetyk

    Olej mineralny nie jest gęstszy. Używanie tego słowa w publikacji świadczy o tym że
    tekst pisał nieuk.
    Jest bardziej lepki, owszem, ale tylko na zimno. Co jest wadą.
    Przy normalnych temperaturach pracy wszystkie cywline oleje, mineralne czy
    syntetyczne, przeznaczone
    do pracy w naszym klimacie, mają dość zbliżone lepkości. Bo tak są projektowane.
    Natomiast przy temperaturach wyższych niż normalne (duże obciążenia, upały) olej
    mineralny jest mniej
    lepki (bardziej "wodnisty") niż syntetyczny i gorzej chroni silnik. Właśnie mała
    zmiana parametrów
    pod wpływem temperatury i obciążeń jest jedną z głównych zalet syntetyka.

    > więc dojdzie do rozszczelnienia silnika.
    > Poza tym film olejowy nie będzie dobrze utrzymywany na gładzi cylindra i dojdzie do
    szybszego zużycia pierścieni tłokowych.

    Bzdura. To oleje syntetyczne o wiele lepiej utrzymują film olejowy, właśnie ze
    względu m.in. na to o czym
    było wyżej, czyli na mniejszą utratę własności w wysokich temperaturach. Poza tym
    sama baza ma wyższą
    jakość, mniejsze jest starzenie się i utrata własności w funkcji czasu.

    Tylko z tym wymywaniem jest trochę prawdy. Zapuszczony stary silnik, taki co to się
    tu i ówdzie "poci"
    na mineralu, zalany synentykiem potafi przekiekać jak sito, miałem taki przypadek. Po
    powrocie na mineralny
    się ponownie uspokoił (choć tak naprawdę, powinien po prostu zostać naprawiony czyli
    dostać nowe uszczelki)