-
61. Data: 2012-10-01 10:17:40
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl>
W dniu 2012-09-30 22:56, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5068a4f7$0$1315$6...@n...neostrada
.pl...
>> W dniu 2012-09-30 20:13, Cavallino pisze:
>>>
>>> Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
>>>
>>>> Jak widziałeś nawet Platinum zaczął różne oleje wypuszczać
>>>>>> do różnych nacji samochodów np do niemieckich do francuskich.
>>>>>
>>>>> ROTFL - to się nadaje do złotej księgi cytatów. Łykasz te bzdury jak
>>>>> młody pelikan. Zresztą jak widzę nie tylko te.
>>>>>
>>>>>
>>>> Dobra, napisz konkretnie. Wprowadź treść i się ustosunkuj.
>>>
>>> Nie żartuj.
>>> Sam napisz, swoim zdaniem czym się różni olej do francuskiego auta, od
>>> oleju do auta niemieckiego, poza inną etykietą?
>>>
>>>
>>
>> Innymi wytycznymi inżynierów.
>
> Znaczy czarami czy składem?
>
>
>
>> Tak jak byś mnie pytał czym sie różnią Francuskie samochody od
>> Niemieckich.
>
> Pod względem silnikowym?
> Chętnie się dowiem....
>
>
Prosto mówiąc składem.
-
62. Data: 2012-10-01 10:21:30
Temat: Re: zmiana oleju
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello ojciecc,
Monday, October 1, 2012, 10:17:40 AM, you wrote:
[...]
>>> Tak jak byś mnie pytał czym sie różnią Francuskie samochody od
>>> Niemieckich.
>> Pod względem silnikowym?
>> Chętnie się dowiem....
> Prosto mówiąc składem.
Czekam na rozwinięcie tej światłej myśli inżynierskiej.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
63. Data: 2012-10-01 10:28:23
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl>
W dniu 2012-09-30 22:56, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5068a4f7$0$1315$6...@n...neostrada
.pl...
>> W dniu 2012-09-30 20:13, Cavallino pisze:
>>>
>>> Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
>>>
>>>> Jak widziałeś nawet Platinum zaczął różne oleje wypuszczać
>>>>>> do różnych nacji samochodów np do niemieckich do francuskich.
>>>>>
>>>>> ROTFL - to się nadaje do złotej księgi cytatów. Łykasz te bzdury jak
>>>>> młody pelikan. Zresztą jak widzę nie tylko te.
>>>>>
>>>>>
>>>> Dobra, napisz konkretnie. Wprowadź treść i się ustosunkuj.
>>>
>>> Nie żartuj.
>>> Sam napisz, swoim zdaniem czym się różni olej do francuskiego auta, od
>>> oleju do auta niemieckiego, poza inną etykietą?
>>>
>>>
>>
>> Innymi wytycznymi inżynierów.
>
> Znaczy czarami czy składem?
>
>
>
>> Tak jak byś mnie pytał czym sie różnią Francuskie samochody od
>> Niemieckich.
>
> Pod względem silnikowym?
> Chętnie się dowiem....
>
>
Np wcześniej miałem Forda de 1,6 efi 16 zaworów (dwa wałki rozrządu) i
miał on do 2000 roku 90 koni, Peugeot podobny rocznik z silnika 1,6 8v
(jeden wałek rozrządu) 90 koni w Peugeot 306 a w 106 seryjnie z innym
komputerem i bardziej agresywnym wałkiem otrzymano z tej konstrukcji 110
koni. Więc jak dla mnie różnica jest porażająca. Ta sama pojemność a
rezultaty zupełnie inne.
Jeszcze co do Forda to w dwóch modelach spotkałem się z rozwiązaniem
podłączenia chłodnicy jak u białych ludzi tzn. króciec i na to nasuwało
się wąż, szczelność zapewniało się opaską zaciskową. Peugeot ten sam
rocznik ma wąsy na rurze i pierścień którym zaciska się wąsy, w zimnym
garażu -15C nie ma opcji założenia tego gówna beż połamania.
Filtr powietrza - Ford prostokątne pudło
Peugeot okrągłe pudło
Ford gnił masakryczni e, Peugeot ocynkowany.
-
64. Data: 2012-10-01 10:30:13
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl>
W dniu 2012-10-01 06:53, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Dnia 30-09-2012 o 22:00:36 ojciecc <d...@o...pl> napisał(a):
>
>> W dniu 2012-09-30 20:13, Cavallino pisze:
>>>
>
>>> Nie żartuj.
>>> Sam napisz, swoim zdaniem czym się różni olej do francuskiego auta, od
>>> oleju do auta niemieckiego, poza inną etykietą?
>>>
>>>
>>
>> Innymi wytycznymi inżynierów.
>> Tak jak byś mnie pytał czym sie różnią Francuskie samochody od
>> Niemieckich. Widziałeś w Niemieckim samochodzie takie cudo jak skrętna
>> belka?Sporo rzeczy jest uniwersalnych (zgapiają do siebie najlepsze
>> pomysły) jednak jak się wgryziesz głębiej zobaczysz sporo różnic.
>>
>
> Szczególnie, że bardzo często w niemieckim aucie (np. BMW) mamy silnik
> od Franzuzów (PSA) i odwrotnie :-)
>
>
> TG
Bmw troche inna półka cenowa. Jak byś Fiata 125 porównywał do Escorta.
Bmw od PSA nie bierze czasem tylko rozwiązań silników Diesla?
-
65. Data: 2012-10-01 10:30:59
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl>
W dniu 2012-10-01 09:50, Jakub Witkowski pisze:
> Trochę mi si nie chce, ale skomentuję:
>
> W dniu 2012-09-30 10:58, ojciecc pisze:
>> "Olejem mineralnym są zalane starsze konstrukcje które nie są
>> przystosowane do pracy na oleju syntetycznym. Szczególnie dotyczy to
>> uszczelnienia silnika gdyż olej mineralny jest gęstszy niż syntetyk
>
> Olej mineralny nie jest gęstszy. Używanie tego słowa w publikacji
> świadczy o tym że tekst pisał nieuk.
> Jest bardziej lepki, owszem, ale tylko na zimno. Co jest wadą.
> Przy normalnych temperaturach pracy wszystkie cywline oleje, mineralne
> czy syntetyczne, przeznaczone
> do pracy w naszym klimacie, mają dość zbliżone lepkości. Bo tak są
> projektowane.
> Natomiast przy temperaturach wyższych niż normalne (duże obciążenia,
> upały) olej mineralny jest mniej
> lepki (bardziej "wodnisty") niż syntetyczny i gorzej chroni silnik.
> Właśnie mała zmiana parametrów
> pod wpływem temperatury i obciążeń jest jedną z głównych zalet syntetyka.
>
>> więc dojdzie do rozszczelnienia silnika.
>> Poza tym film olejowy nie będzie dobrze utrzymywany na gładzi cylindra
>> i dojdzie do szybszego zużycia pierścieni tłokowych.
>
> Bzdura. To oleje syntetyczne o wiele lepiej utrzymują film olejowy,
> właśnie ze względu m.in. na to o czym
> było wyżej, czyli na mniejszą utratę własności w wysokich temperaturach.
> Poza tym sama baza ma wyższą
> jakość, mniejsze jest starzenie się i utrata własności w funkcji czasu.
>
>
> Tylko z tym wymywaniem jest trochę prawdy. Zapuszczony stary silnik,
> taki co to się tu i ówdzie "poci"
> na mineralu, zalany synentykiem potafi przekiekać jak sito, miałem taki
> przypadek. Po powrocie na mineralny
> się ponownie uspokoił (choć tak naprawdę, powinien po prostu zostać
> naprawiony czyli dostać nowe uszczelki)
>
Wiesz to z badań, czy wydaje Ci się? Ja się chwale tym co przeczytałem.
-
66. Data: 2012-10-01 10:40:00
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl>
W dniu 2012-10-01 10:30, ojciecc pisze:
> W dniu 2012-10-01 06:53, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>> Dnia 30-09-2012 o 22:00:36 ojciecc <d...@o...pl> napisał(a):
>>
>>> W dniu 2012-09-30 20:13, Cavallino pisze:
>>>>
>>
>>>> Nie żartuj.
>>>> Sam napisz, swoim zdaniem czym się różni olej do francuskiego auta, od
>>>> oleju do auta niemieckiego, poza inną etykietą?
>>>>
>>>>
>>>
>>> Innymi wytycznymi inżynierów.
>>> Tak jak byś mnie pytał czym sie różnią Francuskie samochody od
>>> Niemieckich. Widziałeś w Niemieckim samochodzie takie cudo jak skrętna
>>> belka?Sporo rzeczy jest uniwersalnych (zgapiają do siebie najlepsze
>>> pomysły) jednak jak się wgryziesz głębiej zobaczysz sporo różnic.
>>>
>>
>> Szczególnie, że bardzo często w niemieckim aucie (np. BMW) mamy silnik
>> od Franzuzów (PSA) i odwrotnie :-)
>>
>>
>> TG
> Bmw troche inna półka cenowa. Jak byś Fiata 125 porównywał do Escorta.
> Bmw od PSA nie bierze czasem tylko rozwiązań silników Diesla?
Dobra, widzę opracowali coś w kooperacji 1,4.1,6.1,6T. Więc razem a nie
że jeden od drugiego bierze gotowy silnik.
-
67. Data: 2012-10-01 10:53:40
Temat: Re: zmiana oleju
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2012-10-01 10:28, ojciecc pisze:
> W dniu 2012-09-30 22:56, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:5068a4f7$0$1315$6...@n...neostrada
.pl...
>>> W dniu 2012-09-30 20:13, Cavallino pisze:
>>>>
>>>> Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
>>>>
>>>>> Jak widziałeś nawet Platinum zaczął różne oleje wypuszczać
>>>>>>> do różnych nacji samochodów np do niemieckich do francuskich.
>>>>>>
>>>>>> ROTFL - to się nadaje do złotej księgi cytatów. Łykasz te bzdury jak
>>>>>> młody pelikan. Zresztą jak widzę nie tylko te.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>> Dobra, napisz konkretnie. Wprowadź treść i się ustosunkuj.
>>>>
>>>> Nie żartuj.
>>>> Sam napisz, swoim zdaniem czym się różni olej do francuskiego auta, od
>>>> oleju do auta niemieckiego, poza inną etykietą?
>>>>
>>>>
>>>
>>> Innymi wytycznymi inżynierów.
>>
>> Znaczy czarami czy składem?
>>
>>
>>
>>> Tak jak byś mnie pytał czym sie różnią Francuskie samochody od
>>> Niemieckich.
>>
>> Pod względem silnikowym?
>> Chętnie się dowiem....
>>
>>
>
> Np wcześniej miałem Forda de 1,6 efi 16 zaworów (dwa wałki rozrządu) i
> miał on do 2000 roku 90 koni, Peugeot podobny rocznik z silnika 1,6 8v
> (jeden wałek rozrządu) 90 koni w Peugeot 306 a w 106 seryjnie z innym
> komputerem i bardziej agresywnym wałkiem otrzymano z tej konstrukcji 110
> koni. Więc jak dla mnie różnica jest porażająca. Ta sama pojemność a
> rezultaty zupełnie inne.
Jaka tam różnica? Ile to jest procentowo?
A skoro już o różnicach mowa, to jak wygląda przebieg momentu obrotowego?
Standardowo Maluch miewał ok. 24KM. Bez większego trudu można było
wyciągnąć z konstrukcji moc dwukrotnie większą.
Jak byłem jeszcze młody, to z Simsonków, które miewały ok. 3 do 3,5KM
dzięki polerce kanałów, wymianie gaźnika, splanowaniu głowicy itp.
wyciągało się ok. 7KM. lub więcej.
Witold Rychter opisywał, jak przed wojną bodajże inż. Wieczorek dokonał
modyfikacji polskiego Fiata 508 i z 25KM wyciągnął ponad 100! Tylko
trzeba było uważać, bo silnik bez większych problemów ukręcał półosie
napędowe.
To były modyfikacje, a nie jakieś gówniane dodanie kilku "kucyków" do
silnika 90KM.
Zresztą czasami w autach startujących w rajdach przeprawowych specjalnie
zaniża się moc, aby podnieść i wyrównać moment obrotowy.
>
> Jeszcze co do Forda to w dwóch modelach spotkałem się z rozwiązaniem
> podłączenia chłodnicy jak u białych ludzi tzn. króciec i na to nasuwało
> się wąż, szczelność zapewniało się opaską zaciskową. Peugeot ten sam
> rocznik ma wąsy na rurze i pierścień którym zaciska się wąsy, w zimnym
> garażu -15C nie ma opcji założenia tego gówna beż połamania.
>
Oczywiście wtedy musi być olej klasy nie SF tylko SJ ;)
>
> Filtr powietrza - Ford prostokątne pudło
> Peugeot okrągłe pudło
>
> Ford gnił masakryczni e, Peugeot ocynkowany.
>
Wystarczyło pudło smarować obustronnie Mixolem, wtedy by nie gniło ;)
--
Pozdrawiam.
Adam.
-
68. Data: 2012-10-01 11:08:13
Temat: Re: zmiana oleju
Od: komar <k...@1...cc>
W dniu 2012-09-30 20:00, ojciecc pisze:
> W dniu 2012-09-30 18:50, M1SLQ pisze:
>>> konkretnie?
>>
>> http://www.serwismajewscy.pl/porady/ogolne/lepkosc-o
leju-np-10w30.html
>>
>> http://www.motofakty.pl/artykul/oleje-silnikowe-jak-
dobierac.html
>>
>> http://www.bemeks.pl/index.php/tag/klasa-lepkosci-ol
eju/
>>
>> http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.htm
l
>>
>>
>> tak więc Twoje twierdzenie, że
>>
>>> 15w40 znaczy że zachowuje swoje parametry do -40
>>
>> nie jest prawdziwe.
>>
>> Wystarczająco konkretnie?
> "Na przykład: 10W30
> Oznacza to, że lepkość jest na 10W, gdy silnik jest zimny i 30, gdy silnik jest
gorący."
>
> Co oznacza ze silnik jest zimny?Czy chodzi o zimny silnik w Chorwacji przy temp +35
stopni
> czy zimny silnik w Bieszczadach przy -35 stopniach?Tego nie rozumiem!Proszę
wytłumacz!
>
> Wystarczająco, hyle czoła.
>
>
po pierwsze parametry oleju określa się poza silnikiem, więc całą swoją "wiedzę"
wyrzuć na
śmietnik i dowiedz się jeszcze raz co oznaczają te parametry i dlaczego zarówno w
Chorwacji jak i w Polsce oznaczają to samo.
-
69. Data: 2012-10-01 13:04:05
Temat: Re: zmiana oleju
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-10-01 10:30, ojciecc pisze:
> Wiesz to z badań, czy wydaje Ci się? Ja się chwale tym co przeczytałem.
Ja również przeczytałem, tylko że w dobrych źródłach, a nie na jakichś przypadkowych
stronach.
A jeśli chcesz, mogę to samo napisać gdzieś w internetsach, jeśli to doda
wiarogodności :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
70. Data: 2012-10-01 13:45:14
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl>
W dniu 2012-10-01 11:08, komar pisze:
> W dniu 2012-09-30 20:00, ojciecc pisze:
>> W dniu 2012-09-30 18:50, M1SLQ pisze:
>>>> konkretnie?
>>>
>>> http://www.serwismajewscy.pl/porady/ogolne/lepkosc-o
leju-np-10w30.html
>>>
>>> http://www.motofakty.pl/artykul/oleje-silnikowe-jak-
dobierac.html
>>>
>>> http://www.bemeks.pl/index.php/tag/klasa-lepkosci-ol
eju/
>>>
>>> http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.htm
l
>>>
>>>
>>> tak więc Twoje twierdzenie, że
>>>
>>>> 15w40 znaczy że zachowuje swoje parametry do -40
>>>
>>> nie jest prawdziwe.
>>>
>>> Wystarczająco konkretnie?
>> "Na przykład: 10W30
>> Oznacza to, że lepkość jest na 10W, gdy silnik jest zimny i 30, gdy
>> silnik jest gorący."
>>
>> Co oznacza ze silnik jest zimny?Czy chodzi o zimny silnik w Chorwacji
>> przy temp +35 stopni
>> czy zimny silnik w Bieszczadach przy -35 stopniach?Tego nie
>> rozumiem!Proszę wytłumacz!
>>
>> Wystarczająco, hyle czoła.
>>
>>
>
> po pierwsze parametry oleju określa się poza silnikiem, więc całą swoją
> "wiedzę" wyrzuć na śmietnik i dowiedz się jeszcze raz co oznaczają te
> parametry i dlaczego zarówno w Chorwacji jak i w Polsce oznaczają to samo.
Proszę podaj źródło.