-
21. Data: 2012-09-30 10:26:47
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl>
W dniu 2012-09-29 20:24, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** Jasio pisze tak:
>
>> mówisz poważnie, czy sobie jaja robisz?
>
> jak najbardziej poważnie
> golf i tak niedługo się rozleci ze starości to poeksperymentuje :)
>
> Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki
> i tym podobne urban-legend-perdoły.
>
> Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać
> zobaczymy.
>
> Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować
> 15w40 za 78zł
>
> Szkoda ze nie robia takich akcji z 5w40 miałbym do passata :)
>
Nic nie wypłucze! 10W jest żadszy więc tam gdzie 15w jeszcze nie
przedostawał się przez uszczelnienia na zewnątrz tam 10w może (nie musi)
się pojawić.
-
22. Data: 2012-09-30 10:27:53
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl>
> 10w40 to półsyntetyk - jeżeli silnik był ok to nic się nie stanie.
> Lepiej będzie zimą.
a nie prawda, doczytaj! Nawet 5W może być mineralny a nawet 15W może być
pełnym syntetykiem. Doczytaj ja Cię proszę!
-
23. Data: 2012-09-30 10:29:25
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl>
W dniu 2012-09-29 21:12, Artur Maśląg pisze:> W dniu 2012-09-29 20:34,
PiteR pisze:
>> na ** p.m.s ** Artur Maśląg pisze tak:
>>
>>> Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji.
>>
>> piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie?
>
> <cite>
> > Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować
> > 15w40 za 78zł
> </cite>
>
> Mobil powiadasz - do 25 letniego Golfa II to zbyteczna ekstrawagancja.
> Dowolny olej będzie ok, a Mobil też kupisz za podobne pieniądze.
>
Słonecznikowy podwójnie tłoczony będzie najlepszy! Uszczelki margaryną
potraktuj. Smarowanie i szczelność zapewnione!
-
24. Data: 2012-09-30 10:32:00
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl>
W dniu 2012-09-29 22:24, Irek N. pisze:
>> Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki
>> i tym podobne urban-legend-perdoły.
>>
>> Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać
>> zobaczymy.
>
>
> No widzisz, a ja mam zupełnie odwrotny problem.
> Volvicy stuknęło 340tys. Dzielnie znosi taki bagaż, poza jednym
> szczegółem. Jak postoi trochę, to po zapaleniu długo nie gaśnie lampka
> ciśnienia oleju. Czasami wręcz niebezpiecznie długo (bywa, że komputer
> zdąży mignąć komunikatem - jemu też się nie podoba najwyraźniej).
>
> Silnik od zawsze był zalany Castrolem EDGE 0W40 (ciekawostka, dedykowany
> Volvo? niby dlaczego?).
> Może warto by było zmienić? Pomoże cokolwiek?
>
> Miłego.
> Irek.N.
Pompa oleju kończy żywot lub gdzieś jest coś przytkane.
Dwa jak ostatnio poczytałem to do sportowej jazdy winien być gęstszy
olej a nie jak zawsze mi się wydawało rzadszy. Były sportowe odcinki?
Dobry mechanik tylko odpowie co trzeba zrobić.
-
25. Data: 2012-09-30 10:33:05
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl>
W dniu 2012-09-30 01:49, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak:
>
>> Szczerze mówiąc nie wiem, ale zapytam o takie jak piszesz przy
>> przeglądzie. Zaraz, filtr jest po pompie, myślisz, że może być
>> zapchany?
>
> trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego
>
> jeśli masz obecnie Filtron to spróbuj zmienić go na Mann lub Hengst
> jeśli masz założony Mann to nie wiem co Ci poradzić
>
Przecież Filtron pchają do całej grupy VAG. Więc co za legenda?
-
26. Data: 2012-09-30 10:34:33
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl>
W dniu 2012-09-30 09:41, Irek N. pisze:
>> trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego
>
> Oczywiście że oleju, rozmawiamy o układzie smarowania a nie zasilania.
>
> Nie znam się na mechanice samochodowej, ale wydawało mi się, że filtr
> jest po pompie, więc nie bardzo widziałem związek.
> Teraz czytam że jest nawet po czujniku ciśnienia, czyli nie ma
> możliwości opóźnić zbudowanie ciśnienia przez pompę, chyba że się
> rozszczelnił układ na tyle, że olej z filtru schodzi i pompa musi
> najpierw napełnić filtr, żeby mogła zbudować ciśnienie.
>
> Tutaj rysunek na który się powołuję.
> http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje46.htm
>
>> jeśli masz obecnie Filtron to spróbuj zmienić go na Mann lub Hengst
>> jeśli masz założony Mann to nie wiem co Ci poradzić
>
> Nie troluję, proszę o wyjaśnienie dlaczego ma pomóc.
> Swoją drogą, napchane w komorze tyle, że filtru nie widzę, nie wiem co
> mam :(
>
> Miłego.
> Irek.N.
A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli po
olej do głowy i jest tylko wkład na filtr a nie gwint na puchę z
filtrem. Więc nawet jak byś znał miejsc gdzie to nie zobaczysz jaki
producent.
-
27. Data: 2012-09-30 10:39:08
Temat: Re: zmiana oleju
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
> Pompa oleju kończy żywot lub gdzieś jest coś przytkane.
Smutne, bo wiele w ten samochód nie chcę inwestować.
> Dwa jak ostatnio poczytałem to do sportowej jazdy winien być gęstszy
> olej a nie jak zawsze mi się wydawało rzadszy. Były sportowe odcinki?
> Dobry mechanik tylko odpowie co trzeba zrobić.
Wiesz jak jest, czasu zawsze brakuje, to i czasami przyciśnie się
mocniej. Ale żadnych rajdów czy pisków - to nie tego typu bryka, a i
mnie już przyjemność z jazdy chyba przeszła.
W przyszłym tygodniu pewnie się dowiem, kolejny przegląd idzie i trzeba
będzie zdecydować co z tym zrobić.
Miłego.
Irek.N.
-
28. Data: 2012-09-30 10:40:47
Temat: Re: zmiana oleju
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
> A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli po
> olej do głowy i jest tylko wkład na filtr a nie gwint na puchę z
> filtrem. Więc nawet jak byś znał miejsc gdzie to nie zobaczysz jaki
> producent.
No właśnie poszukałem, ale nic nie widać ciekawego. Może od spodu, ale
kanału nie mam. 2003/4 rocznik D5 jeśli to coś pomoże.
Miłego.
Irek.N.
-
29. Data: 2012-09-30 10:43:01
Temat: Re: zmiana oleju
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak:
> chyba że się rozszczelnił układ na tyle, że olej z filtru schodzi
> i pompa musi najpierw napełnić filtr, żeby mogła zbudować
> ciśnienie.
możliwe, nie wiem dlaczego tak się dzieje
miałem tak jak Ty, (no może nie aż tak długo) ktoś mi poradził zmien
filtr i pomogło.
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
-
30. Data: 2012-09-30 10:44:27
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl>
W dniu 2012-09-29 20:10, Artur Maśląg pisze:
> W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze:
>> wiek 13 lat
>> przebieg 43kkm
>> olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości
>> niezmieniany)
>> czy mogę wlać 10w40?
>
> Bez najmniejszych problemów - półsyntetyk będzie dobrym rozwiązaniem.
> Nie ma co więcej kombinować.
>
Ja Ci mówie doczytaj. 10W może być olejem mineralnym!15W może być olejem
full syntetic.
http://amerykany.pl/view/2415
http://olejeismary.blogspot.com/2011/02/oznaczenia-i
-normy-olejowe.html
Skoro producent napisał że ma być 15w40 a ty będziesz zalewał 10W to
chcesz być mądrzejszy od niego, w zależności jak Ci się uda(bo rozumiem
powinieneś stosować się do intstrukcji) to Ci się cos rozleci albo nie.
Raczej nie sądze żeby jaka kolwiek kara pojawiła się w ciągu 5000km od
zalania.