  • 1. Data: 2009-06-24 13:37:49
    Temat: zmiana dpi
    Od: "Zgubior" <z...@g...com>

    Czy jest możliwa zmiana dpi utworzonego już JPG'a tak żeby uniknąć ponownego
    poddawania go kompresji stratnej?

    Chodzi o to że mam trochę obrobionych zdjęć w których zmieniałem
    rozdzielczość na 300 dpi tyle że przy zapisie w photoshopie poprzez 'save
    for web' automat zmienił na 72 dpi i zwiększył przez to rozmiar w
    centymetrach. Trochę późno się zorientowałem i nie wiem czy jeśli oddam
    zdjęcia w takiej formie do jakiegoś marketowego fotolabu to czy tam
    automatycznie zrobią 'fit to page' czy też nie.

    Mogę oczywiście w photoshopie stworzyć akcję ale wtedy ponownej kompresji
    już nie uniknę. Nie jest ona znowu tak wielka ale mimo wszstko jestm ciekaw.
    Może ktos ma jakiś pomysł?

    Dziękuję i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-06-24 14:01:33
    Temat: Re: zmiana dpi
    Od: "Michał Jankowski - fotografialodz . com" <d...@r...com.pl>

    moze do tiffa , bezstratnego ale po co sie bawic

    maszyna i tak dobierze i tak rozmiar oby pasowal do odbitki , wazne ze
    rozdzielczosc sie nie zmienia.

    Inna sprawa jesli chcesz np wywolac niestandardowe rozmiary na wiekszym
    papierze np powiedzmy 24x iles tam , na papierze 20x30 to wtedy trzeba podac
    konkretne dpi itd.

    Jankowski Michal
    http://www.fotografialodz.com
    http://www.fotografia-warszawa.com

  • 3. Data: 2009-06-24 14:50:56
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Irfan->Bezstratny obrót JPG (Plugin) -> set DPI

    Jest, ale nie wiem jak działa :)

    Nie mam nic przeciwko, abyś poinformował o wyniku :)

  • 4. Data: 2009-06-24 15:25:16
    Od: osiek <o...@g...pl>

    dla labu ważniejszy jest rozmiar pliku w px a nie w dpi

  • 5. Data: 2009-06-24 15:34:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Zgubior napisał(a):

    > Czy jest możliwa zmiana dpi utworzonego już JPG'a tak żeby uniknąć ponownego
    > poddawania go kompresji stratnej?

    Bez zmiany wielkości w px to jak najbardziej ;)

    j.

  • 6. Data: 2009-06-24 17:41:03
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 24 Cze, 16:01, "Michał Jankowski - fotografialodz . com"
    <d...@r...com.pl> wrote:

    > Inna sprawa jesli chcesz np wywolac niestandardowe rozmiary na wiekszym
    > papierze np powiedzmy 24x iles tam , na papierze 20x30 to wtedy trzeba podac
    > konkretne dpi itd.

    Ok, ale mowimy tu o fotolabach - a te nie uzywaja dpi.

  • 7. Data: 2009-06-24 23:33:59
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Marcin [3M] wrote:
    > Irfan->Bezstratny obrót JPG (Plugin) -> set DPI
    >
    > Jest, ale nie wiem jak działa :)

    normalnie: zmienia zapisana cyferke w pliku. wartosc dpi nie ma
    wiekszego znaczneia poza tym ze taki PS na podstawie tej cyferki
    kalibruje sobie skale. ilosc informacji i pikseli jest taka sama

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 8. Data: 2009-06-25 06:07:15
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Valwit pisze:

    > normalnie: zmienia zapisana cyferke w pliku. wartosc dpi nie ma
    > wiekszego znaczneia poza tym ze taki PS na podstawie tej cyferki
    > kalibruje sobie skale. ilosc informacji i pikseli jest taka sama

    No właśnie. Można np. wpisać sobie w zdjęciu z aparatu "dpi" aparatu i
    zobaczyć, jakich rozmiarów jest matryca ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.