  • 11. Data: 2011-01-05 11:48:06
    Temat: Re: zmiana ceny abanamentu
    Od: gregor <c...@g...pl>

    mnie tez nie poinformowali a faktura jest juz wystawiona, jakies jaja w
    tym play

    gregor

  • 12. Data: 2011-01-05 12:47:29
    Od: Marek Sondej <s...@g...com>

    On 5 Sty, 12:41, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > Dnia Wed, 5 Jan 2011 03:26:02 -0800 (PST), Marek Sondej napisa (a):

    > ... id ca na konto fiskusa.

    W przypadku podniesienia cen, w przypadku gdy nie zmieniliby cen
    brutto byłoby o tyle mniej w kasie operatorów, a tego nie zrobią więc
    ludzie będą wypowiadać umowy.

    Pozdrawiam: Marek Sondej

  • 13. Data: 2011-01-05 12:54:34
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Vat to podatek płacony państwu więc to nie play Ci podwyższa ceny. Play
    > jedynie rekompensuje Ci działanie innego podmiotu.

    Racja, ale dlaczego pod koniec grudnia play sprzedawal abonamenty
    nadal "po starych cenach", kiedy (prawie) kazdy wiedzial juz,
    ze za pare dni jest 1.1.2011 i nowy vat?

    Co siec to inny sposob na wyruchanie klienta...

  • 14. Data: 2011-01-05 14:48:59
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Q" napisał:

    > Racja, ale dlaczego pod koniec grudnia play sprzedawal abonamenty
    > nadal "po starych cenach", kiedy (prawie) kazdy wiedzial juz,
    > ze za pare dni jest 1.1.2011 i nowy vat?

    Bo nie mógł w 2010 r. (obojętnie - w grudniu czy w lipcu) naliczać nowej
    stawki VAT?

    > Co siec to inny sposob na wyruchanie klienta...

    No i na ile cię wychędożyli? Na 24 czy na 60 groszy miesięcznie?

    JoteR

  • 15. Data: 2011-01-05 16:33:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 5 Jan 2011 04:47:29 -0800 (PST), Marek Sondej napisał(a):

    > W przypadku podniesienia cen, w przypadku gdy nie zmieniliby cen
    > brutto byłoby o tyle mniej w kasie operatorów, a tego nie zrobią więc
    > ludzie będą wypowiadać umowy.

    ... i płacić kary umowne.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

  • 16. Data: 2011-01-05 16:51:09
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marek Sondej" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 5 Sty, 11:25, "tl" <t...@p...gazeta.pl> wrote:
    > U ytkownik "mz" <2...@w...pl> napisa w wiadomo
    > cinews:4d2434ad$0$2446$65785112@news.neostrada.pl...

    > Vat to podatek p acony pa stwu wi c to nie play Ci podwy sza ceny. Play
    > jedynie rekompensuje Ci dzia anie innego podmiotu.

    Operatorzy nie powinni, przynajmniej do końca trwania umowy podnosić
    cen brutto, ale parę złotych na każdym abo razy ...naście milionów to
    niezła sumka.

    Który punkt regulaminu zezwala na zmianę ceny w trakcie trwania umowy,
    mimo iż nie z jego winy, jak się zmienia kurs dolara/euro operatorzy
    płacą inne kwoty za urządzenia do budowy stacji GSM.

    Jeszcze raz powoli i wyraźnie - to nie operator podnosi cenę tylko aparat
    państwowy - podatek.
    Ceną za usługę jest cena netto. Operator jedynie pobiera i przekazuje haracz
    czyli vat.
    Twoje porównanie jest nietrafione. Lepsze byłoby gdybyś napisał : wpada
    gangster do restauratora
    i mówi - " Od jutra płacisz mi 1% więcej od swoich cen "
    Restaurator może zamknąć interes, zarabiać mniej lub dodawać więcej papieru
    do mielonego żeby nie splajtować.

  • 17. Data: 2011-01-05 17:59:42
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 05.01.2011 Marek Sondej <s...@g...com> napisał/a:
    > Operatorzy nie powinni, przynajmniej do końca trwania umowy podnosić
    > cen brutto, ale parę złotych na każdym abo razy ...naście milionów to
    > niezła sumka.

    Pytanie - dlaczego operatorzy mają płacić za pomysły Donalda Tuska?
    Podatek VAT jest podatkiem płaconym przez konsumenta, odbiorcę końcowego,
    więc to on powinien ponosić koszta jego podwyżki. W zasadzie to martwi mnie
    to, że dostawcy usług ciągłych (zwłaszcza telekomunikacyjnych) tak chętnie
    biorą na siebie tę podwyżkę. Przez to społeczeństwo nie będzie dotknięte
    podwyżką (no, będzie, ale w dużo mniejszym stopniu) i nie trafi go szlag.
    Dzięki czemu Donald Tusk chętniej i łatwiej podniesie podatek po raz
    kolejny. Ciekawe, czy wtedy znowu przedsiębiorcy zaoferują się za to
    zapłacić?
    --
    Samotnik

  • 18. Data: 2011-01-05 19:18:28
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "mz" napisał:

    > Wyczytałem na wp [...] iż Play zwieksza mi abonament i dodaje za to
    > dodatkowe minuty.

    Ale u źródła już się sprawdzić nie chciało?
    http://vat.playmobile.pl

    > 1. Czy nie powinni mnie o tym poinformować jakimś pismem ?

    Przecież informują swoich abonentów - takie coś znalazłem dzisiaj w
    skrzynce:

    "[...]
    Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów. Play zdecydował się na na
    *obniżenie cen netto* za niektóre usługi telekomunikacyjne, przy
    jednoczesnym zachowaniu nowej obowiązującej stawki VAT. Oznacza to, że *cena
    brutto za poniższe usługi nie ulaga zmianie*:
    - połączenia głosowe i wideo (z wyjątkiem Numerów Premium i Specjalnych).
    - SMS-y i MMS-y (z wyjątkiem Numerów Premium i Specjalnych).
    - przesyłanie danych
    - pakiety i usługi dodatkowe (na przykład Muzyka na Czekanie, poczta głosowa
    MMS, Pakiety Minut do Wszystkich)
    [...]
    Z poważaniem
    Zespół Play"

    >2. Czy mogę wypowiedzieć w związku z tym umowę

    W związku z czym?

    > (bez płacenia kary) ?

    Nie.

    JoteR

    PS. Aha, na dołączonej fakturze kwota brutto abonamentu za okres
    20.12.2010 - 19.01.2011 nadal wynosi 50 zł - czyli bez zmian.

  • 19. Data: 2011-01-06 08:53:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Jan 2011 15:48:59 +0100, JoteR wrote:

    >Bo nie mógł w 2010 r. (obojętnie - w grudniu czy w lipcu) naliczać nowej
    >stawki VAT?

    Ale mogl stosowny zapis zawrzec w cenniku lub umowie.

    Co sie martwicie - podniosa czy nie - potem przyjda kolejne promocje i
    obnizki :-)

    J.

  • 20. Data: 2011-01-06 13:10:16
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-01-06 09:53, J.F. pisze:

    > Ale mogl stosowny zapis zawrzec w cenniku lub umowie.

    Niespecjalnie mógł - stosowna ustawa została opublikowana w drugiej
    połowie grudnia, bodajże 17. I dopiero od tej pory można traktować ją
    poważnie.