  • Data: 2014-01-08 16:28:39
    Temat: Re: zmiaina przepisów o VAT - takie-tam
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 8 Jan 2014, yabba wrote:

    > Kolega jerzu podrzucił link do opisu jak rozwiązać ten problem.
    > Jeśli pracownik uzywa samochodu służbowego do celów prywatnych wbrew pracodawcy,
    > czyli go okradając (wykroczenie lub przestępstwo).

    Widać dwie wersje.
    Pierwsza: brak wykroczenia.
    Teza, że ma miejsce "tylko" odpowiedzialność cywilna, co kładzie
    wersję o "ochronie z KK" na łopatki.
    Dla porządku - skarbówka "w razie wątpliwości" wystąpić do
    sądu z wnioskiem o "ustalenie" kwalifikacji prawnej danego
    zdarzenia, w zeszłym roku gdzieś linkowałem opis takiego
    postępowania.
    Ale załóżmy, że ta wersja nie przechodzi.

    Druga wersja: wykroczenie, coś w kategorii "szalbierstwo".
    O przestępstwo tu trudno, bo pracodawca dobrowolnie wydał "przedmiot".
    Niech będzie wykroczenie. Jedziemy:

    > To logicznie rzecz ujmując US nie powinien od pracodawcy żądać podatku.

    W momencie wykrycia takiego przypadku "ochrona" staje się pozorna,
    bo rzeczywiście podatku "zaszłego" nie ma, ale skutki zostają,
    pojawi się podatek "przyszły" od rozliczenia tej "nienależnej korzyści".

    Po kolei:
    - pracodawca będzie zobligowany do zażądania zwrotu "uzyskanej
    korzyści" i to z odsetkami
    - jeśli zwrot uzyska, to oczywiście od "usługi" należą się oba
    podatki (dochodowy i VAT)
    - jeśli należności nie będzie dochodził, to US uzna że ma miejsce
    "dodatek do pensji" i doliczy dochód pracownikowi a obrót
    (do VAT) pracodawcy
    - dodatkowo pracownik przecież popełnił szalbierstwo, zaś
    tajemnica skarbowa wcale nie działa tak, że skarbówka nie
    ma prawa dokonywać donosów do urzędu pracy, ZUSu i policji,
    tym samym pracownikowi należy się najmniej mandat, choć
    wcale nie "skarbowy", bo za zwyczajne wykroczenie :|

    pzdr, Gotfryd