  • Data: 2015-04-26 18:14:46
    Temat: Re: złodziejskie ceny zdjęć do dowodów
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "PiteR" X...@l...net

    > Polska to dziwna kraja. Mało jest budek do robienia zdjęć w metrze bo
    > pewnie mało mamy metra. Dają płytę cd z foto za 60gr a kasują 30zł.

    Przed chyba 8 laty zaniosłem do fotografa dyskietkę 3,5" z fotką,
    którą pstryknięto mi w tym zakładzie około 11 lat temu. (czyli
    kilka lat przed przyniesieniem dyskietki) Za 4 odbitki policzono
    sobie 20 pln. Te 4 odbitki mieściły się na skrawku papieru tak
    małym, że fotka kosztować powinna grosze, ale za ,,skład'' ode
    mnie wzięto owe 20 pln...

    Po latach ,,złożyłem'' sobie fotkę samodzielnie i zaniosłem ów
    ,,skład'' do pobliskiego fotografa. Tam zażyczono ode mnie właśnie
    groszy, ale przy odbiorze zażądano (inna osoba) dodatkowych 2 pln
    za ,,otwarcie'' nośnika -- włożenie penflaszki do gniazda USB.
    (zażądano dodatkowej opłaty, ale nie wzięto -- pertraktacje
    trwały, ale zakończyły się dla mnie owocnie)

    Ile taki ,,skład'' trwa? Mnie zajął niewiele więcej niż uruchomienie PSa
    na laptopie. (teraz długo uruchamia się, chyba trzeba by zdefragmentować
    to i owo, bo kiedyś było znacznie szybciej)

    A ile trwa włożenie penflaszki do gniazda i ściągnięcie pliku?

    -=-

    Co do porównywania UK i RP -- u nas inne są ceny najmu/zakupu nieruchomości,
    inne są ceny energii elektrycznej czy paliwa samochodowego, jedzenia,
    ogólnie pracy ludzkiej itd... Porównywanie raczej jest trudne.

    -=-

    [w obu ww. zakładach fotograficznych raczej ;) nie zamierzam
    pojawiać się kolejny raz -- nie stać mnie na taką rozrzutność;
    w tym ostatnim zamierzałem zlecić przeniesienie na papier masy
    fotek, ale pertraktacje zniechęciły mnie -- to właśnie owoce...]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'