  • 301. Data: 2023-03-11 22:16:33
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 9 Mar 2023 18:02:05 +0100, w <x...@m...org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Thu, 09 Mar 2023 16:34:08 +0100, r...@k...pl

    > Przecież ta "norma dla późniejszych wyroków" to właśnie rzeczony
    > precedens, a u nas precedesów w prawie nie ma, nie może być
    > więc normą. Booooorze...

    A teraz idź to powiedz sędziom rejonowym -- niech się też pośmieją.

  • 302. Data: 2023-03-11 22:16:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 10 Mar 2023 08:18:53 +0100, w <19c3lsjnn6n4x$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Thu, 9 Mar 2023 20:28:10 +0100, io

    > Gdzie kluczowe jest że MOGĄ, ale nie MUSZĄ. CBDU.

    Ale są.

  • 303. Data: 2023-03-11 22:17:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 10 Mar 2023 08:57:04 +0100, w <1...@m...org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Fri, 10 Mar 2023 08:38:09 +0100, Cavallino

    > Tylko jeśli jest BEZPOŚREDNIE odniesienie

    Czyli super. Czyli jest.

  • 304. Data: 2023-03-11 22:24:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 10 Mar 2023 15:51:14 +0100, w
    <640b43e2$0$9596$65785112@news.neostrada.pl>, nadir <n...@h...org>
    napisał(-a):

    > Wczoraj byłem na chwilę u naszego zachodniego sąsiada, przejechałem przy
    > okazji kilka ichnych rond, a tam na rondach sygnalizacji brak, rzadko
    > kiedy jest więcej niż jeden pas ruchu, no przynajmniej na tych kilku,
    > rondach, które zaliczyłem. Ale wszyscy zjeżdżając z rond używają prawego
    > kierunkowskazu.

    No to chyba logiczne?

    > Szukając informacji dlaczego oni tak się "dziwnie" zachowują trafiłem na
    > ciekawy artykuł.
    > https://www.brd24.pl/infrastruktura/46-zderzen-dzien
    nie-na-rondach-jak-inzynierowie-w-polsce-popsuli-ide
    e-ruchu-okreznego/
    > Wychodzi na to, że nasi zarządcy i właściciele dróg spierdolili tą
    > "zaszczytną" idee.

    Nic nie przebije ronda z dwoma pasami za rondem, z którym jeden znika po 10m.

  • 305. Data: 2023-03-12 07:03:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-03-2023 o 22:16, r...@k...pl pisze:

    > A teraz idź to powiedz sędziom rejonowym -- niech się też pośmieją.

    Ale że co, mają NSA słuchać?
    Powinni myjków, którzy wiedzą lepiej niż NSA.....

  • 306. Data: 2023-03-13 11:44:34
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 10.03.2023 o 11:34, io pisze:

    > No właśnie uchwały NSA są przykładem gdy ewidentnie trzeba. Można to
    > sobie o tym tutaj pogadać.

    Dla precyzji *wydaje* mi się, że jednak mogą orzec inaczej jako, ze
    sędziowie (w teorii) są niezawiśli. Natomiast oczywistym jest
    natychmiastowa apelacja i korekta takiego wyroku w wyższej instancji
    zgodnie z orzecznictwem NSA, co spowoduje obniżenie noty sędziego (patrz
    przyłębska - "p" celowo). W efekcie raczej żaden trzeźwy sędzia takiemu
    wyrokowi NSA nie podskoczy :)

    Pozdrawiam - mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 307. Data: 2023-03-13 12:17:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-03-2023 o 11:44, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > zgodnie z orzecznictwem NSA, co spowoduje obniżenie noty sędziego (patrz
    > przyłębska - "p" celowo). W efekcie raczej żaden trzeźwy sędzia takiemu

    Ale że co, nie pójdzie pytać Myjka o zdanie?
    Czyli też uzna, że myjk bredzi i się nie zna? ;-)

  • 308. Data: 2023-03-13 13:55:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Mar 2023 11:44:34 +0100, Mirek Ptak wrote:

> [...]
    > zgodnie z orzecznictwem NSA, co spowoduje obniżenie noty sędziego (patrz
    > przyłębska - "p" celowo). W efekcie raczej żaden trzeźwy sędzia takiemu

    Tylko wiecie - tu była sprawa nie zdanego egzaminu, więc jakby
    administracyjna. I NSA sie odnosił do kwestii nie/zdania.

    Nam raczej grozi karna.
    No chyba ze za punkty :-)

    J.

  • 309. Data: 2023-03-13 15:39:02
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

> [...]
    > zgodnie z orzecznictwem NSA, co spowoduje obniżenie noty sędziego (patrz
    > przyłębska - "p" celowo). W efekcie raczej żaden trzeźwy sędzia takiemu

    Jak bardzo natychmiastowa? :-)

  • 310. Data: 2023-03-13 19:40:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > zgodnie z orzecznictwem NSA, co spowoduje obniżenie noty sędziego (patrz
    > przyłębska - "p" celowo). W efekcie raczej żaden trzeźwy sędzia takiemu

    Gwoli ścisłości wyrok sądu dotyczy tego że egzamin unieważniono
    słusznie, w wyniku użycia konkretnego kierunkowskazu w konkretnym
    miejscu i czasie na _konkretnym_ skrzyżowaniu. Bo to własnie leży w
    zakresie kompetencji sądu _administracyjnego_ - stwierdzenie czy
    konkretna decyzja administracyjna była właściwie wydana.

    Można się oczywiście na ten wyrok powoływać, ale w przypadku skrzyżowań
    podobnych. Powoływanie się na ten wyrok (nie wiedząc nawet jak to
    skrzyżowanie wyglądało) dla każdego skrzyżowania gdzie stoi znak c-12 na
    tyle sensu, co stwierdzenie że skoro sąd nie kazał mrugać w lewo na tym
    skrzyżowaniu w lublinie, to analogicznie nie trzeba migać na żadnym w
    województwie lubelskim.

    Wyrok zapewne dotyczył "klasycznego" ronda i niejak nie ma się do
    różnych potworków z którymi jedyna cecha wspólna to znak c-12.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!