  • 221. Data: 2023-03-07 22:54:34
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2023 o 22:33, nadir pisze:

    > Na takim rondzie użyjesz w ogóle jakiegoś kierunkowskazu?
    > https://www.google.com/maps/@51.930929,15.5004232,3a
    ,75y,306.13h,69.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1sq2EiAhIleyZU
    kSzmffyC2g!2e0!7i13312!8i6656

    Tak, ale oddalamy się od tematu a mianowicie "palmy na wprost".

    ,75y,63.13h,85.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKR2aFRmsXs9dEA
    e7T6t5ig!2e0!7i16384!8i8192

    > Sprawia to, że wjeżdżający najbliższym wjazdem wie, że zamierzam opuścić
    > rondo i bez przeszkód może na nie wjechać.

    Wjeżdzający najbliższym wjazdem to ci z naprzeciwka i w dupie mają twój
    kierunek, gdyż go nawet pewnie nie widzą. "ty" to ten szary, którego
    dupa wystaje za tramwaja. I nawet tam nie patrzą, bo interesuja ich ci z
    lewej.

    Za to jadący obok ciebie środkowym pasem może poczuć dyskomfort dlaczego
    sygnalizujesz że chcesz mu się wjebać na jego pas:P

    > Gdy nie włączę kierunkowskazu
    > będzie przekonany,

    Gdy nie włączysz kierunkowskazu to każdy będzie przekonany że pojedziesz
    prosto.

    > że objeżdżam dalej rondo

    Akurat jest zakaz, ale pomińmy;)

    > i on musi mi ustąpić
    > pierwszeństwa. Co w tym niezrozumiałego?

    Dlaczego migasz w prawo jak jedziesz prosto:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 222. Data: 2023-03-07 23:16:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.03.2023 o 22:54, Shrek pisze:

    > Tak, ale oddalamy się od tematu a mianowicie "palmy na wprost".

    Tobie najwygodniej na wprost, ale są rodna z trzema i sześcioma
    wlotowymi/wylotowymi ulicami. Co z kierunkowskazami na takich rondach?

> [...]
    > kierunek, gdyż go nawet pewnie nie widzą. "ty" to ten szary, którego
    > dupa wystaje za tramwaja. I nawet tam nie patrzą, bo interesuja ich ci z

    No bo się zafiksowałeś na jakiś jednym gównianym rondzie w Warszawie,
    ale są różne ronda, chociażby to, które wcześniej podlinkowałem i tam
    widzą mój kierunek. Czy użycie kierunkowskazu zależy w takim razie od
    wielości ronda?

    > Dlaczego migasz w prawo jak jedziesz prosto:P

    Nie jadę na wprost, tylko opuszczam rondo.
    Gdyby to rondo miało 3 wjazdy/zjazdy równoco 120 stopni to coś to zmienia?

  • 223. Data: 2023-03-08 01:32:20
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 07.03.2023 o 23:16, nadir pisze:

    > Czy użycie kierunkowskazu zależy w takim razie od
    > wielości ronda?

    Nie.
    Użycie jakiCHś (kurwa! zapamiętać: jakiCHś, a nie jakiś) kierunkowskazów
    zależy od organizacji ruchu na skrzyżowaniu.
    Jeśli przejeżdżasz przez skrzyżowanie prosto, pasem ruchu prowadzacym na
    wprost, to nie zmieniasz ani kierunku jazdy, ani pasa ruchu - zatem nic
    nie sygnalizujesz.
    Jeśli przejeżdżasz przez typowe rondo, czyli przez takie skrzyżowanie,
    na którym pasy ruchu biegną dookoła wyspy, np:
    https://goo.gl/maps/a46vQZMnhWnk1uZ58
    https://goo.gl/maps/6HPfx9ynKrTeFtME6
    to masz obowiązek sygnalizować (jak zawsze) zmianę pasa ruchu. A że nie
    dasz rady opuścić takiego ronda bez zmiany pasa ruchu, to każdorazowo
    zjazd wiąże się z włączeniem prawego kierunkowskazu.

    --
    -
    Akarm

  • 224. Data: 2023-03-08 06:08:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tobie najwygodniej na wprost, ale są rodna z trzema i sześcioma
    > wlotowymi/wylotowymi ulicami. Co z kierunkowskazami na takich rondach?

    Ustalmy najpierw czemu chcesz migać w prawo jak jedziesz prosto.

    > No bo się zafiksowałeś na jakiś jednym gównianym rondzie w Warszawie,

    Nie ja się zafiksowałem, tylko ty napisałeś że "pod palmą na wprost"
    migasz prawym przy zjeździe. I nie jest to jedno gówniane rondo w
    warszawie, tylko większość"rond" w warszawie.

    > Nie jadę na wprost, tylko opuszczam rondo.

    Jedziesz na wprost wyznaczonym pasem.

    > Gdyby to rondo miało 3 wjazdy/zjazdy równoco 120 stopni to coś to zmienia?

    Gdyby matka miała kuta to by była ojcem. Ustalmy najpierw czemu chces
    migać w prawo jadąc prosto i to tylko wtedy jak nie działa sygnalizacja;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 225. Data: 2023-03-08 06:09:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.03.2023 o 01:32, Akarm pisze:

> [...]
    > dasz rady opuścić takiego ronda bez zmiany pasa ruchu, to każdorazowo
    > zjazd wiąże się z włączeniem prawego kierunkowskazu.

    Głos rozsądku;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 226. Data: 2023-03-08 06:24:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-03-2023 o 22:08, Myjk pisze:
    > Mon, 6 Mar 2023 10:28:02 +0100, Cavallino

    > Jprdle, niech to "kolegium" zatem pokaże

    Nic nie musi pokazywać, ma wsparcie NSA.
    Cokolwiek muszą tłuki, które uważają sobie inaczej.
    I bez wyroku tsue, możesz sie juz więcej w tej sprawie nie odzywać.
    EOD

  • 227. Data: 2023-03-08 06:31:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]

    > Jeśli przejeżdżasz przez skrzyżowanie prosto, pasem ruchu prowadzacym na
    > wprost, to nie zmieniasz ani kierunku jazdy, ani pasa ruchu - zatem nic

    A jeśli skręcasz w lewo na TAKIM rondzie, albo zawracasz, to będziesz
    zasuwał dookoła ronda z włączonym lewym kierunkiem?

    Nie.

    Domyślnym kierunkiem ruchu na SORO jest ruch dookoła wyspy, nawet jeśli
    niektóre pasy prowadzące na takim skrzyżowaniu prowadzą inaczej.

    Więc wyjazd z SORO=zmiana kierunku=lewy migacz.
    A po wjeździe na SORO żadnego innego migacza, oprócz tych do zmiany pasa.

  • 228. Data: 2023-03-08 06:41:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.03.2023 o 06:31, Cavallino pisze:

    > A jeśli skręcasz w lewo na TAKIM rondzie, albo zawracasz, to będziesz
    > zasuwał dookoła ronda z włączonym lewym kierunkiem?
    >
    > Nie.

    Tak - własnie tak przejeżdza się właściwie każde rondo z "rondo" w
    nazwie w wearszawie;) Wyjątki już podałem i z pamięci są cztery (co
    wcale nie oznacza, że są to "typowe ronda").

    > Więc wyjazd z SORO=zmiana kierunku=lewy migacz.

    Bzdura - zależy od organizacji ruchu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 229. Data: 2023-03-08 07:15:39
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 07.03.2023 o 22:50, Myjk pisze:
> [...]
    > zjeździe włączę prawy kierunkowskaz (chociaż POLSKIE przepisy tego
    > obowiązku na mnie nie nakładają, tak jak robi to KW, ale ja nie muszę mieć
    > jak krowie na rowie, zwyczajnie rozumiem po co ten prawy kierunkowskaz się
    > włącza, i nie, nie dlatego że się tam skręca w prawo!), jak będę chciał na
    > skrzyżowaniu skręcić w lewo lub zawrócić, to PRZED skrzyżowaniem włączę
    > lewy kierunkowskaz (dalej założenia jak przy jeździe prosto). Jak będziesz
    > mieć jeszcze jakieś skomplikowane dla siebie pytania, którymi dodatkowo
    > strzelasz sobie w kolana, to wal śmiało!

    Jesteś Rumunem?
    Pytam, bo tam się tak jeździ po rondach - nie w Polsce (zazwyczaj)...

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 230. Data: 2023-03-08 07:21:50
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 07.03.2023 o 21:41, Myjk pisze:
    > Póki co to ty twierdzisz że PORD jest niespójny i w ogóle do dupy. Ja
    > twierdzę żę jest prosty i oczywisty, po wszystkich skrzyżowaniach jeżdżę
    > TAK SAMO, a tobie potrzebne są wyjątki które nijak nie są opisane w PORD.

    Gratuluję, jesteś tu chyba pierwszy, który to napisał tu na grupie. :)

    Pozdrawiam - Mirek