-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!ne
wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!new
s.neostrada.pl!not-for-mail
From: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zima jednak jest straszna
Date: Tue, 5 Jan 2010 23:23:34 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 59
Message-ID: <hi0e9v$6od$1@atlantis.news.neostrada.pl>
References: <hhof36$n0f$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hhofpv$9br$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hhq3l4$3dr$1@news.onet.pl>
<hhq52t$i1$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hhq6t8$okp$1@inews.gazeta.pl>
<hhq8fv$8h3$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hhqbpt$fri$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hhqok2$2t$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhqtpc$q7q$1@inews.gazeta.pl>
<hhrjk8$kge$2@nemesis.news.neostrada.pl> <4b43020e$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: alf192.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1262730367 6925 83.26.35.192 (5 Jan 2010 22:26:07
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Jan 2010 22:26:07 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <4b43020e$1@news.home.net.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18005
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18005
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2244508
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości
news:4b43020e$1@news.home.net.pl...
> Yogi(n) pisze:
>> przypadek o którym pisałem dotyczył sytuacji, w której zachowałem
>> odpowiednią prędkość, a moja głupota dotyczyła zwlekania ze zmianą opon
>
> Może jeśli nie dociera do ciebie siła argumentów, to zadziała ilość
> powtórzeń?
Ale nie chodzi o powtarzanie truizmów, bo napisałem (kilkukrotnie), że winne
były opony - ale o to, ze dostosować można prędkość do warunków w
ograniczonym zakresie czynników - to znaczy takich o których wiemy, których
znaczenie możemy przewidzieć, "zasymulować" w umyśle itd. Niespodzianek na
drodze w rodzaju meteorytu, pijaka którego nie widać, dziecka które wskakuje
pod koła NIE SPOSÓB przewidzieć. Po prostu. Można oczywiście jechać w ten
sposób, by minimalizować skutki takich zdarzeń - i tak własnie jechałem w
opisywanym przypadku, zwolniłem, nie wyprzedzałem, nie zapierdzielałem
itd...
> Nie dostosowałeś prędkości do warunków atmosferycznych i stanu samochodu -
> przecież gdybyś dostosował, to pojechałbyś dalej.
No i co? Jak miałem przewidzieć, że opony mające jeszcze 5 mm tak się
zachowają? Nie były to pierwsze opony na jakich jeździłem, nie były
nierównomiernie zużyte. Nie miały ośmiu lat (a trzy) itd. Po prostu nie
poradziły sobie z odprowadzaniem wody, mimo, ze wcześniej nie miały z tym
żadnego problemu.
> To co napisałeś powyżej jest po prostu śmieszne, o ile nie straszne -
> wynika z tego, że zamiast ograniczać prędkość przed zakrętem miałbyś
> zatrzymać się i zmienić koła na nowe...
Nie, to znaczy tylko tyle, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem.
> 5 mm to nie łyse i w świetle "niewidocznych rzeczek" itp. mam wrażenie, że
> mogło być sporo mniej...
Zmierzyłem PO zdjęciu i wymianie na nowe, więc Twoje wrażenie naprawde nie
ma tu żadnego znaczenia.
Do tego sprowadza się meritum sprawy - nie jeździłbym na takich z np. 3-ma
milimetrami, bo mam na tyle wyobraźni, żeby wiedzieć i przewidzieć, co się
może stać. O tym, że 5-cio milimetrowe tak się zachowają nie świadczyły moje
doświadczenia z żadnymi innymi ani z tymi oponami. Dostosowanie prędkości do
warunków może mieć miejsce wtedy, kiedy wiemy, mamy świadomość czynników i
dociera do nas ileś tam elementów układu pojazd-otoczenie. Niedostosowanie -
analogicznie, ale te czynniki/elementy olewamy. Skoro nie mogłem
przewidzieć, jak zachowają się opony, to nie może być mowy o dostosowaniu
bądź niedostosowaniu. Dotarło?
Mam nadzieję, że to już koniec idiotycznego tłumaczenia, że nie jestem
wielbłądem, bo najwyraźniej nie dostosowałem wcześniej poziomu wypowiedzi do
poziomu percepcji (niektórych) grupowiczów (nie znałem tego poziomu zanim
napisałem posta). Klasyczne niedostosowanie. Szkoda tylko, ze to oni właśnie
mają najwięcej "do powiedzenia".
--
Yogi(n)
Następne wpisy z tego wątku
- 07.01.10 23:26 bartekkr
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=