-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!newsfeed01.sul.t-online.d
e!t-online.de!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zima jednak jest straszna
Date: Sun, 3 Jan 2010 15:07:38 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 35
Message-ID: <hhq8fv$8h3$1@atlantis.news.neostrada.pl>
References: <hhof36$n0f$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hhofpv$9br$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hhq3l4$3dr$1@news.onet.pl>
<hhq52t$i1$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hhq6t8$okp$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: aenc29.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1262527807 8739 79.191.80.29 (3 Jan 2010 14:10:07
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 3 Jan 2010 14:10:07 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <hhq6t8$okp$1@inews.gazeta.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18005
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18005
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2243686
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Przemek" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
news:hhq6t8$okp$1@inews.gazeta.pl...
> Ręce opadają :-)
To może podeprzyj? Najlepiej mądrym argumentem...
> Dostosowanie prędkości w zakręcie polega właśnie do ustalenia jej na takim
> poziomie, jaki pozwoli na bezpieczne pokonanie go przy obecnym stanie
> jezdni, Twojego samochodu (w tym opon), poziomie umiejętności jazdy itp.
> Jeden zestaw pojazd + kierowca przejedzie dany zakręt z prędkością 57
> km/h, inny będzie w stanie zrobić to z prędkością 64 km/h. Skoro przy 60
> km/h wyleciałeś z zakrętu, to pewnie trzeba było jechać 50 km/h, albo i
> mniej. A po prostu nie uwzględniłeś przyczepności swoich opon i to jest
> Twój ewidentny błąd jako kierowcy.
Nie uwzględniłem wilgotności powietrza i trasy przelotu kondorów? Przecież
prędkośc można dostosować w oparciu o dostępne i możliwe do przeanalizowania
czynniki, a przy jeździe z prędkością 60 km/h, w miejscu gdzie dozwolone
jest 90, co jeszcze można było zrobić? Jeździłęm tą trasą od półtora roku, w
zimie, przy deszczu, we mgle itd. - tym razem okaząło się, ze moje opony
były za słabe na ten zakręt. Może mądralo, zamiast wygłąszać kolejne
idiotyzmy i truizmy powiesz mi JAK miałem dostosować prędkość, nie wiedząc,
że będzie w tym miejscu aż tak ślisko? Po fakcie, to znaczy po wylotce z
jezdni zmieniłem opony, choć wystarczyłoby jeździć na tym zakręcie 50 km/h,
prawda?
A co do tego miejsca - to błąd wykonawcy drogi (jej projektanta), który
wyprofilował w ten sposób zakręt, że prędkość odśrodkowa obniża przyczepność
na zakręcie "zewnętrznie wypukłym". Widziałem w tym miejscu trzykrotnie
samochody w rowie, nie przypuszczałem tylko że wystarczy 60-tka, zeby tam
wylecieć... Teraz już wiem.
--
Yogi(n)
Następne wpisy z tego wątku
- 03.01.10 16:03 cef
- 03.01.10 19:16 smichu
- 03.01.10 19:34 Yogi\(n\)
- 03.01.10 20:47 cef
- 03.01.10 21:13 Przemek
- 04.01.10 00:58 złoty
- 04.01.10 03:07 Yogi\(n\)
- 04.01.10 02:58 Yogi\(n\)
- 04.01.10 03:14 Yogi\(n\)
- 04.01.10 08:54 cef
- 04.01.10 09:47 cef
- 04.01.10 14:07 Yans van Horn
- 04.01.10 15:36 [Cichy]
- 04.01.10 18:05 Agent 0700
- 04.01.10 18:50 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=