eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzima jednak jest strasznaRe: zima jednak jest straszna
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!newsfeed01.sul.t-online.d
    e!t-online.de!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zima jednak jest straszna
    Date: Sun, 3 Jan 2010 15:07:38 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 35
    Message-ID: <hhq8fv$8h3$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <hhof36$n0f$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hhofpv$9br$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hhq3l4$3dr$1@news.onet.pl>
    <hhq52t$i1$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hhq6t8$okp$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: aenc29.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1262527807 8739 79.191.80.29 (3 Jan 2010 14:10:07
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 3 Jan 2010 14:10:07 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <hhq6t8$okp$1@inews.gazeta.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18005
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18005
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2243686
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Przemek" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:hhq6t8$okp$1@inews.gazeta.pl...

    > Ręce opadają :-)
    To może podeprzyj? Najlepiej mądrym argumentem...

    > Dostosowanie prędkości w zakręcie polega właśnie do ustalenia jej na takim
    > poziomie, jaki pozwoli na bezpieczne pokonanie go przy obecnym stanie
    > jezdni, Twojego samochodu (w tym opon), poziomie umiejętności jazdy itp.
    > Jeden zestaw pojazd + kierowca przejedzie dany zakręt z prędkością 57
    > km/h, inny będzie w stanie zrobić to z prędkością 64 km/h. Skoro przy 60
    > km/h wyleciałeś z zakrętu, to pewnie trzeba było jechać 50 km/h, albo i
    > mniej. A po prostu nie uwzględniłeś przyczepności swoich opon i to jest
    > Twój ewidentny błąd jako kierowcy.

    Nie uwzględniłem wilgotności powietrza i trasy przelotu kondorów? Przecież
    prędkośc można dostosować w oparciu o dostępne i możliwe do przeanalizowania
    czynniki, a przy jeździe z prędkością 60 km/h, w miejscu gdzie dozwolone
    jest 90, co jeszcze można było zrobić? Jeździłęm tą trasą od półtora roku, w
    zimie, przy deszczu, we mgle itd. - tym razem okaząło się, ze moje opony
    były za słabe na ten zakręt. Może mądralo, zamiast wygłąszać kolejne
    idiotyzmy i truizmy powiesz mi JAK miałem dostosować prędkość, nie wiedząc,
    że będzie w tym miejscu aż tak ślisko? Po fakcie, to znaczy po wylotce z
    jezdni zmieniłem opony, choć wystarczyłoby jeździć na tym zakręcie 50 km/h,
    prawda?

    A co do tego miejsca - to błąd wykonawcy drogi (jej projektanta), który
    wyprofilował w ten sposób zakręt, że prędkość odśrodkowa obniża przyczepność
    na zakręcie "zewnętrznie wypukłym". Widziałem w tym miejscu trzykrotnie
    samochody w rowie, nie przypuszczałem tylko że wystarczy 60-tka, zeby tam
    wylecieć... Teraz już wiem.

    --
    Yogi(n)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: