  • Data: 2011-07-19 08:43:36
    Temat: Re: zepsuty sprzęt-gwarancje...naprawa...czekanie
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Z mojego doświadczenia wynika, że dla dysków zdrowiej jest,
    > jak nie są przenoszone ale za to pracują non-stop.

    Co do przenoszenia - zgoda. Co do pracy non-stop juz nie
    koniecznie, choc zgadzam sie z tym, ze "stres zalaczeniowy"
    dla elektroniki jest momentem krytycznym.

    > Już dwa razy miałem przypadek, że stary "amatorski" dysk,
    > do tej pory działający w "trybie serwerowym" niezawodnie,
    > "umarł" po dłuższym przestoju.

    Zdaza sie... Niedawno "zmarl" mi na rekach zabytkowy pecet
    znajomej oddany do przeczyszczenia... Szkurdebalanscholerajasna.
    Po kilku godzinach i dwukrotnym rozlozeniu na czynniki pierwsze
    raczyl ozyc... Uf.

    > Co zatem masz na myśli pisząc o "przeznaczeniu" do pracy 24/7?
    > (marketing pomijając ;) )

    Jakis czas temu, przy podobnej dyskusji, obstawalem (podobnie
    jak Ty teraz) przy tym, ze sprzet pracujacy non-stop nie powinien
    miec wskaznika MTBF krotszego niz ten sam sprzet pracujacy kilka
    godzin dziennie. Wlasnie ze wzgledu na obciazenie / sres rozruchowy
    (czy jak to tam nazwac).

    Zostalem przeglosowany, co z reszta poparto stosownymi danymi
    od producentow. Wynkalo z tego, ze MTBF dla dysku pracujacego
    bez przerwy moze byc znaczoco nizsze nic dla tego samego dysku
    pracujacego 8 godzin dziennie.

    Dlaczego? nie mam pojecia. :) Moze marketing, jeden producent wie.

    Ale faktem jest, ze taka np. Barracuda ES.2 nie jest (byla? nie
    wiem czy sa jeszcze w ofercie) znaczaco drozsza od analogicznej
    7200.11 a ma MTBF oszacowany na 1,2 miliona godzin.
    Wizualnie zas rozni sie od 7200 na tyle, ze (poza marketingiem
    rzecz jasna ;)) mozna ja podejrzewac o np. inne lozyska.

    pozdrawiam,
    Vituniu.