  • Data: 2011-08-02 10:07:22
    Temat: Re: zepsuty sprzęt-gwarancje...naprawa...czekanie
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On wto, 19 lip 2011 10:43:36 in article
    news:<4e2543c2$0$2489$65785112@news.neostrada.pl>
    Vituniu wrote:
    > Jakis czas temu, przy podobnej dyskusji, obstawalem (podobnie
    > jak Ty teraz) przy tym, ze sprzet pracujacy non-stop nie powinien
    > miec wskaznika MTBF krotszego niz ten sam sprzet pracujacy kilka
    > godzin dziennie. Wlasnie ze wzgledu na obciazenie / sres rozruchowy
    > (czy jak to tam nazwac).

    Bo magiczny MTBF nie ma żadnego znaczenia dla praktycznej żywotności dysków
    - określany jest na podstawie krótkiego (bodaj miesięcznego testu) i w
    zasadzie świadczy jedynie o awaryjności w początkowym okresie życia.

    Widziałeś choć jeden dysk co dożył swego MTBF-a?

    Raczej nie, bo jeden rok to tylko 8760h, a ja chyba tak (chyba, bo nie znam
    specyfikacji denata) ;)

    Ale był to zabytek z około 1990r - dysk, który przeżył gdzieś 87000h w maszynce,
    która ma obecnie gdzieś 160k motogodzin - ale drugi dysk wytrzymał tylko rok :(,
    a następny ma obecnie 64950h pracy.