  • 31. Data: 2012-02-05 22:18:42
    Temat: Re: że akurat w zimie?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 5 Feb 2012 12:59:11 +0100, Marek P. napisał(a):

    > W niektórych samochodach kal kręcisz rozrusznikiem pasek jest ciągnięty i
    > napinasz prawidowo pracuje. Natomiast przy opalaniu na pych jest niejako
    > pchany przez co napinasz (np hydrauliczny w mazdach ditd) nie zawsze
    > poprawnie działa i możliwe jest przeskoczenie paska.

    LOL. Może mi wyjaśnisz mechanizm tego zjawiska, bo po mojemu rozrusznik
    napędza koło zamachowe silnika.

    --
    ___________ (R)

  • 32. Data: 2012-02-05 22:38:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/05/2012 10:17 PM, Tomasz Pyra wrote:

    > A tam był alternator, czy prądnica prądu stałego?

    Alternator. Adam Płaszczyca już wyjaśnił co można popsuć. Trudno żeby
    alternator i elektryka działała poprawnie skoro
    alternator-regulator-akumulator to pętla i przy wyciągnięcia akumulatora
    ciężko przewidzieć zachowanie alternatora.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 33. Data: 2012-02-05 23:00:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 5 Feb 2012 22:17:50 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > A tam był alternator, czy prądnica prądu stałego?

    Alternator.

    > Bo kiedyś próbowałem uruchomić alternator bez wzbudzenia i mi się nie
    > udawało - fakt że kręciłem wkrętarką czyli obroty były raczej niskie (ale
    > myślę że spokojnie odpowiadające jałowemu biegowi silnika).

    No to za małe. W ETZ-ce trzeba było rozpędzić motor z wrzuconą dwójką,
    puścić sprzęgło, rozpędzić dalej i szybko wskoczyć na podnóżek i zredukowac
    na jedynkę i pchać dalej, żeby się wzbudził.
    Przy czym ETZki miałymechaniczny regulator systemu Thirilla, czyli
    uzwojenie wzbudzenia było podłączone w stanie spoczynku bezpośrednio do
    wyjścia prostownika pomocniczego. Wystarczyło, że się wyindukowało na
    uzwojeniach ponad 0,7V i się alternator wzbudzał.

    > Znajomy opowiadał że jak wymontował deskę rozdzielczą (i tym samym pozbawił
    > układ żaróweczki od ładowania i nie miał wzbudzenia), to alternator
    > zaczynał działać dopiero po maksymalnej przegazówce.

    Regulator elektroniczny i nie zadziała jak w ETZ-ce.

    --
    ___________ (R)

  • 34. Data: 2012-02-06 00:06:36
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

    Użytkownik "yapann" <y...@p...pl> napisał w wiadomości
    > czy to prawda, że akurat zimą szczególnie nie należy odpalać auta na pych?
    >
    > podane w artykule argumenty:
    > - pasek rozrządu może się zerwać
    > - zawory mogą uderzyć w tłoki
    > jak dotyczą one akurat zimy??

    gowno prawda
    odpalisz na 3 na spokojnym holu

  • 35. Data: 2012-02-06 00:09:19
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

    > Nijak - tak samo się pasek może zerwać przy kręceniu rozrusznikiem :)
    >
    > Silnikowi to nie robi żadnej różnicy czy jego koło zamachowe obracane jest
    > rozrusznikiem czy od strony skrzyni biegów.
    >
    > Oczywiście pomijając szaleńców którzy potrafią na linie rozpędzić się do
    > jakiejś wielkiej prędkości i robią strzały ze sprzęgła.

    predkosc przy odpalaniu ma sporo spolnego z przyczepnioscia
    na 3 latwiej zapalic motor niz na 2 ktora szoruje po sniegu

  • 36. Data: 2012-02-06 00:25:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 05 Feb 2012 22:38:34 +0100, AZ napisał(a):

> [...]
    > alternator-regulator-akumulator to pętla i przy wyciągnięcia akumulatora
    > ciężko przewidzieć zachowanie alternatora.

    Akurat to nie jest problem. Problemem są przepięcia od cewki zapłonowej,
    które normalnie idą do akumulatora. Przy jego braku SEM cewki nie ma się
    gdzie podziać i może spowodować podskoczenie napięcia, choć przy właczonych
    światłach bym się tego aż tak bardzo nie obawiał.

    --
    ___________ (R)

  • 37. Data: 2012-02-06 09:57:41
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Cały myk w tym, że alternator w ETZ-kach wielkiej mocy nie
    > miał i w
    > prostowniku były diody wytrzymujące 500V napięcia
    > wstecznego. Niestet,
    > wielkoprądowe diody w alternatorach samochodowych takie
    > dobre nie są i
    > ledwo 50V wytrzymują.

    Aż tak szczegółowo tego nie roztrząsałem :-). Możliwe że
    jest tak jak mówisz. Kiedyś "zgubiłem" alternator w
    citroenie BX (odkręcił się i spadła klema) i elektryka
    zaczęła wariować. Kontrolki i wskaźniki jak na choice, ale
    auto nie zgasło :-). Wysiadłem, dokręciłem i pojechałem
    dalej...

  • 38. Data: 2012-02-06 10:10:13
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-02-06 00:06, KrisPolska pisze:

    > Użytkownik "yapann" <y...@p...pl> napisał w wiadomości

    > gowno prawda
    > odpalisz na 3 na spokojnym holu
    Pod warunkiem, że akumulator nie jest na tyle pusty, że pompa paliwa
    będzie cokolwiek pompować, i reszta elektroniki będzie działać, by
    sterować wtryskami i innym dziadostwem. Bo ciąganie nowoczesnego
    elektronicznego auta, ale bez zasilania, ma prawie taki sam sens jak
    odpalanie motorówki na pych.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 39. Data: 2012-02-06 20:02:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    Monday, February 6, 2012, 9:57:41 AM, you wrote:

> [...]
    > zaczęła wariować. Kontrolki i wskaźniki jak na choice, ale
    > auto nie zgasło :-). Wysiadłem, dokręciłem

    Tylko nie pisz, że bez gaszenia silnika, bo idę w jeziorze zapaloną
    lampę wyławiać ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 40. Data: 2012-02-07 10:22:09
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    wiadomości news:c1.01.3Th7MX$0tg@mike.oldfield.org.pl...
> [...]
    > właczonych
    > światłach bym się tego aż tak bardzo nie obawiał.

    Podłączasz 12V pod cewkę i gromadzisz w niej energię.
    Odłączasz, powstaje SEM ale przeciwnie skierowana, pojawia się minus ileśtam
    V w stosunku do tego co przyłożone. Zgodnie z przekładnią cewki i napięciem
    na wtórnym. Jeśli + cewki jest przypięty na stałe do zasilania a
    kluczowanie odbywa się "od masy" to jak widzisz oddawanie energii z cewki do
    instalacji?

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz