  • 1. Data: 2009-06-05 17:32:48
    Temat: zdjęcie podzielone na 16 małych kadrów - sony
    Od: "Grzechu" <m...@T...fm>

    Ojciec był na wakacjach. Zabrał ze sobą aparat SONY DSC W35
    Osoba troche już na bakier ze wspołczesną elektroniką, ale wyglada na to ze
    ja chyba juz tez ;).
    Połowa zdjęć jakie zrobił, to jakby sekwencje gif.
    Wygląda to jak zdjęcie podzielone na 16 mniejszych obrazków delikatnie się
    od siebie rożniących.
    Gdyby je wyswietlic po sobie uzyskalibysmy obraz ..powiedzmy ruchomy.

    Pierwsza sprawa, to ja sam nie wiem gdzie się ten tryb włącza i gdzie się go
    wyłącza i czemu on ma służyć (skoro zapisany jako JPG a nie GIF)
    Druga sprawa, to czy da się uratować te zdjęcia, tzn "strybić" je w jedno
    ale rozdzielczosci zwykłego???
    Na tym mi najbardziej zalezy, aby te zdjęcia uratować.

    Gdy przeglądam zdjecia na kompie, i wyswietlam folder to ikonki najpierw
    pokazują jedno PRAWIDŁOWE nie podzielone zdjęcie, dopiero po cwhili pokazują
    ten "kratowniczke" 15 fotek.

    Prosba o pomoc.
    Pozdrawiam
    Grzesiek

  • 2. Data: 2009-06-05 17:59:40
    Temat: Re: zdjęcie podzielone na 16 małych kadrów - sony
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Grzechu" <m...@T...fm> wrote:

    > Ojciec był na wakacjach. Zabrał ze sobą aparat SONY DSC W35
    > Osoba troche już na bakier ze wspołczesną elektroniką, ale wyglada na
    > to ze ja chyba juz tez ;).

    Nie miałem do czynienia z tym aparatem, więc piszę na domysł (w
    dodatku jest w tym opisie trochę niejasności, np. skoro to jpg, to jakim
    cudem wyskakuje "jedno PRAWIDŁOWE", a później wyskakuje "kratowniczka"?
    To jakaś specjalna, sonowska przeglądarka?) BTW: mnie już jakiś czas
    temu tak zmęczyły sonowskie pseudowynalazki, że kupuję dopiero jak
    muszę.

> [...]
    > się od siebie rożniących.
    > Gdyby je wyswietlic po sobie uzyskalibysmy obraz ..powiedzmy ruchomy.

    I pewnie temu ma to służyć.

    > Pierwsza sprawa, to ja sam nie wiem gdzie się ten tryb włącza i gdzie
    > się go wyłącza

    No to zrobić reset ustawień?

    > i czemu on ma służyć (skoro zapisany jako JPG a nie GIF)
    > Druga sprawa, to czy da się uratować te zdjęcia, tzn "strybić" je w
    > jedno ale rozdzielczosci
    > zwykłego???

    Jeśli wszystkie okażą się malutkie, to można wykorzystać programy
    do superrozdzielczości, np. PhotoAcute i np. sąsiednie pary, systemem
    pucharowym "strybić" w jedno duże. :))

    > Na tym mi najbardziej zalezy, aby te zdjęcia uratować.
    >
    > Gdy przeglądam zdjecia na kompie, i wyswietlam folder to ikonki
    > najpierw pokazują jedno
    > PRAWIDŁOWE

    Duże? No to PrintScreen.

    > nie podzielone zdjęcie, dopiero po cwhili pokazują ten "kratowniczke"
    > 15 fotek.

    No i tego nie rozumiem jak to możliwe w JPGu.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2009-06-05 18:13:54
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 5 Cze, 19:32, "Grzechu" <m...@T...fm> wrote:

    > Pierwsza sprawa, to ja sam nie wiem gdzie się ten tryb włącza i gdzie się go
    > wyłącza i czemu on ma służyć (skoro zapisany jako JPG a nie GIF)

    Taka namiastka szybkiego trybu seryjnego kosztem rozdzielczosci, o ile
    pamietam mozna tez bylo od razu zapisac jako gif.

    > Druga sprawa, to czy da się uratować te zdjęcia, tzn "strybić" je w jedno
    > ale rozdzielczosci zwykłego???
    > Na tym mi najbardziej zalezy, aby te zdjęcia uratować.

    Nie odyskasz rozdzielczosci "zwyklego" zdjecia. Zreszta i tak mialy to
    byc raczej filmiki (ta opcja to byl specjalny tryb krecenia filmow).
    Pisze na bazie V1, w serii W raczej bylo tak samo.

    > Gdy przeglądam zdjecia na kompie, i wyswietlam folder to ikonki najpierw
    > pokazują jedno PRAWIDŁOWE nie podzielone zdjęcie, dopiero po cwhili pokazują
    > ten "kratowniczke" 15 fotek.

    Zgaduje, ze na poczatku widzisz miniaturke zaszyta w z jpga, ktora
    prawdopodobnie tak wlasnie wyglada.

  • 4. Data: 2009-06-05 18:14:06
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

  • 5. Data: 2009-06-05 18:17:00
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 5 Cze, 19:32, "Grzechu" <m...@T...fm> wrote:

    > Pierwsza sprawa, to ja sam nie wiem gdzie się ten tryb włącza i gdzie się go
    > wyłącza

    Poszukaj czegos typu "multi burst" w opcjach krecenia filmow

  • 6. Data: 2009-06-05 19:02:32
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-06-05 19:59, Mariusz [mr.] wrote:
> [...]
    > To jakaś specjalna, sonowska przeglądarka?) BTW: mnie już jakiś czas
    > temu tak zmęczyły sonowskie pseudowynalazki, że kupuję dopiero jak

    Najpierw (na szybko) jest wczytywana miniaturka zaszyta w pliku JPG, a
    potem system sam tworzy miniaturkę na podstawie zdjęcia właściwego.

    > Jeśli wszystkie okażą się malutkie, to można wykorzystać programy
    > do superrozdzielczości, np. PhotoAcute i np. sąsiednie pary, systemem
    > pucharowym "strybić" w jedno duże. :))

    Tak to w filmach tylko.

    > Duże? No to PrintScreen.

    Od kiedy miniaturki są duże?

    > No i tego nie rozumiem jak to możliwe w JPGu.

    Normalnie. JPEG, na potrzeby podglądu, może mieć w sobie miniaturkę
    zdjęcia. Ta miniaturka to dane zupełnie niezależne od właściwego obrazu,
    więc mogą przedstawiać zupełnie co innego.

    Arczi

  • 7. Data: 2009-06-05 19:31:24
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Arczi" <n...@...please> wrote:

    [...]
    > Najpierw (na szybko) jest wczytywana miniaturka zaszyta w pliku JPG, a
    > potem system sam tworzy miniaturkę na podstawie zdjęcia właściwego.

    > Tak to w filmach tylko.

    Działa (nie tylko na filmach, ale i na seriach zdjęć :)) - w
    ograniczonym zakresie (jak na podanych przykładach - sprawdzałem).

    http://www.photoacute.com/studio/examples/3yes/index
    .html

    Dodatkowo (ograniczone) możliwości likwidacji poruszeń aparatu i
    ruchu obiektów w kadrze + odszumianie. Jeśli zdjęcia są tak ważne, by
    zajmować grupowiczom ich cenny czas ;-) to lepszej metody nie znam,
    choć chętnie bym poznał. :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]