    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zdjecie RTG chipsetu
    Date: Tue, 13 Apr 2010 22:10:27 +0200

    Użytkownik John Smith napisał:
    > Czy ktoś kiedyś próbował z sukcesem zrobic zdjęcie RTG mostka na płycie
    > głównej komputera?
    > Nie mam pewności, czy ścieżki są całe, bo serwis mi przegrzał sam
    > chipset. Przymierzam się do prośby znajomego dentysty o możliwość
    > zrobienia zdjecia RTG, jednak zanim mu przedstawie temat chce zasięgnąc
    > Waszej opini. Czy taka klisza od zębów się nadaje to tego? Wymiary zdaje
    > sie ok 5x5 cm... może da radę kupic gdzieć wiekszą klisze, by objeło
    > chipset i okolice. Czy w ogole jest szansa na dojrzenie pękniętej ścieżki?

    Sprawa pierwsza - można próbować ale obawiam się że typowe medyczne
    aparaty rentgenowskie dają za słabą wiązkę, prześwietlić metal to trochę
    mocy trzeba, dla człowieka byłoby niezdrowe. Do prześwietlania urządzeń
    technicznych to ciut inną aparaturę się stosuje.

    Ścieżki w płytce drukowanej (i piszę to jako człowiek mający w takich
    pracach ładnych parę lat doświadczenia) dają się analizować do trzech -
    czterech warstw metalizacji jak dobrze dobrać naświetlanie i później
    dodatkowo zdjęciu kontrast w programie graficznym dopieścić. Przy
    większej ilości warstw rozplątanie ścieżek jest praktycznie niemożliwe.

    Cała sztuka prześwietlania płytki wielowarstwowej polega na tym że
    trzeba tak dobrać naświetlanie żeby całkowitą czerń dawalo złożenie
    wszystkich warstw metalizacji zaś pojedyncza warstwa ma dawać wyraźną
    szarość - wówczas na podstawie stopnia szarości można rozplątywać
    nakładające się ścieżki.

    W znalezienie przerwy w ścieżce mającej charakter wąskiej szczeliny
    specjalnie nie wierzę - jakaś szansa jest ale nie liczyłbym ze się da.
    Jak pisałem - takie zdjęcia parę lat analizowałem i wiem jaka mniej
    więcej rozdzielczość dają.

    --
    Darek