eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowazdjecia w locie › Re: zdjecia w locie
  • Data: 2009-04-06 09:47:23
    Temat: Re: zdjecia w locie
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 6 Apr., 11:05, "uriuk" <u...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Wit\(old\) napisał:
    >
    > > Acha na stronie nie ma info na ten temat, ale jest kontakt. Z tego co wiem
    > > to latają na pułapach do 200m - bo wtedy nie są potrzebne zezwolenia od
    > > służb lotniczych.
    >
    > Ktos ci bzdur naopowiadal.
    > Przestrzen powietrzna dzieli sie z grubsza na klase G, ktora ma status
    > podobny do drogi publicznej (masz prawo jazdy i przestrzegasz przepisow to
    > mozesz latac bez zawiadamiania kogokolwiek) i i na klase C, ktora jest
    > kontrolowana, czyli za wszystko odpowiada kontroler i gdzie nie wolno
    > wlatywac bez calej masy upierdliwej biurokracji.
    > Ta strefa moze wisiec na jakiejs wyskokosci, ale tez siegac ziemi i wtedy
    > legalnie nie wolno nawet zeskoczyc z drabiny, a co dopiero model puszczac ;).
    > Jak tym watku wyczytalem taka mase glupot, ze nie chce mi sie czytac i
    > prostowac.
    > Zeby robic foty z powietrza potrzebna jest wiedza. Mozna ja zdobyc samemu,
    > albo wynajac zawodowca, co wbrew pozorom moze byc tansze.
    > Wszystko zalezy gdzie jest obiekt i jakie zdjecia.
    > Moge cos podoradzac, ale musze znac szczegoly. Namiary na mnie sa na mojej
    > stronie.
    >
    > uriuk
    >
    > www.uriuk.com
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

    no qurde
    za duze uproszczenia
    przestrzen powietrzna podzielona wg icao czyli na uzytek lotow
    cywilnych na klasy od A do G
    najmniejsze obostrzenia ( cokolwiek by to mialo znaczyc , z kolei sa
    wyzsze wymagania co do warunkow meteo ) wystepuja w klasie G
    gdzie ona wystepuje i do jakiej wysokosci siega trzeba sprawdzic
    konkretnie na mapie - nic na wyczucie.
    Oprocz tego wystepuja strefy aktywowane czasowo.Polska ma to do
    siebie , ze mimo malego natezenia ruchu lotniczego jest wlasciwie
    jedna wielka strefa aktywowana czasowo tzw TSA ( trzeba konkretnie
    sprawdzic jakie ograniczenia wystepuja na czas aktywacji ).
    Stosuje sie zglaszanie przelotow w tych strefach ( nazywaja to
    rezerwowaniem przestrzeni ).
    Wysokosc strefy G moze byc rozna nie bede podawal wysokosci ale
    siegac ona moze do 300 m nad poziom terenu i wyzej do .... ( tutaj
    nie podam) m n.p.m. o tym wiedza piloci i oni sprawdza czy i na
    jakich warunkach mozna latac tzn czy jest wymagana zgoda , czy tylko
    zgloszenie , czy tez nie wymagana jest zadna zgoda i zgloszenie.
    oprocz tego wystepuja minimalne wysokosci na ktorych mozna latac nad
    miastami lub nad terenem , ktory nie jest miastem. Ale to sa wszystko
    problemy pilota. Fotografujacy przeciez sam nie bedzie lecial.

    XXX

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: