    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: zdjecia slubne po raz kolejny
    Date: Thu, 21 Jul 2011 19:08:35 +0200

    On 2011-07-21 16:58:26 +0200, kamil <k...@s...com> said:

    > Wtedy ciągle trzymać się z daleka, a i tak nie ma szans na szersze kadry.

    Może dla Ciebie ideałem jest sytuacja, gdzie fotograf co chwilę wtrynia
    się przed gości, dla mnie nie - na ślubie jest miejsce i na
    wykorzystanie dłuższych ogniskowych.

    > Zrób zdjęcie panny młodej tak, żeby zajęła kadr w całości 50mm i 30mm,
    > porównaj GO.

    Popiersie, załużmy z 75 cm realnej wysokości w kadrze pionowym. Aby to
    objąć ogniskową 30 mm trzeba się odsunąć na jakieś 110 cm, co przy
    f1.4 daje 7,4 cm GO. Przy 50 mm dystans rośnie do ok. 175 cm, co przy
    f1,4 daje 6,7 cm. Czyli całe 0,7 cm różnicy w zakresie GO. Różnica
    rzuca na kolana, nie?

    de Fresz