  • 111. Data: 2009-09-17 19:21:45
    Temat: Re: zdjecia obraczek
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    quent wrote:

    > W podreczniku od fizyki? ;-))

    Tak, ja mialem o tym na fizyce w liceum.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 112. Data: 2009-09-17 19:28:05
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Roger from Cracow wrote:

    > no tak ale te przedmioty odbijaja na swoje powierzchni tyle co kot
    > napłakał. Poszukaj nowej biżuterii, wypolerowanej na wysoki błysk bez
    > zmatowień. Zaczną się schody niestety.

    Jednak takie zdjecia w epoce przedszopowej byly robione. Podstawa jest
    ustawienie swiatla, oraz ekranów i czarnych przesłon. Nozna też posiłkować
    się obiektywami T/S. To wymaga sporo wiedzy i dostwiadczenia, której (jak
    widać) brakuje wypowiadającym się grupowiczom. Namiot bezcieniowy to w 99%
    mega kupa, a nie "pacaneum" na wszelkie bolączki. Jakby powiedział
    (słusznie) Czarek do tego trzeba profesjonalisty...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 113. Data: 2009-09-17 19:30:33
    Od: "MarekF" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości

    > Cos czuje, ze zaraz ktos napisze - "bracie wez sobie tablet i namaluj
    > sobie taka obraczke zwyczajnie" ;-)

    O problemie z obraczkami czytalem 3 lub 4 lata temu na grupie
    pl.comp.grafika lub pl.comp.www . Pamietam, ze gosciu w PS dorabial
    refleksy, cienie i odbicia(odbicia graweru obraczki na innej "wewnetrznej?"
    plaszczyznie obraczki). Pokazywal fotki. Robil strone sklepu z bizuteria,
    wiec moze na pl.comp.www. Szukalem tego postu ale nie moglem znalezc, moze
    jak odkopie starego kompa to bede to mial. Byl to znany user na tamtej
    grupie. Fotki byly znakomite.
    MarekF

  • 114. Data: 2009-09-17 19:46:23
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 17 Sep., 21:12, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    deshow/53824864644...

    > Nie jestem pewien, czy bez HDR nie da się osiągnąć takiego efektu w
    > studio. Studio polega właśnie na tym, że kontrolujesz światło. Tutaj
    > miałeś światło ciągłe i prowizoryczne warunki, stąd lepszy efekt w HDR.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.
    >
    > --
    > "A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też
    > pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

    Pawle zasadniczo w tym przypadku masz racje

    ale specjalnie dobralem najprymitywniejsze warunki , to co mialem pod
    reka w tym momencie
    Taki wynik w skali bezwzglednej oczywiscie nie jest zadawalajacy - ale
    ukazuje kierunek zmian.
    to HDR jest zrobiony z 3 jpeg prosto z hybrydy mozna bylo go zrobic
    z 3 ech rawo z hybrydy i byloby troche lepiej.
    Nastwienia std , pierwsze 3 zdjecia - w samym hdr mozna zmieniac
    proporcje udzialu poszczegolnych zdjec - tego nie szukalem wogole.
    Do tego do kazdego wyciagu da sie wprowadzic inny zafarb.

    Z dslr ( ktorym zrobilem zdjcie ogolne ) wynik bylby nieporownywalnie
    lepszy.

    Dla mnie koloslanym zaskoczeniem bylo ze kilka betonow ( sorry ze tak
    ich nazwe , ale taka prawda ) wyskoczyla z taka geba co ja za herezje
    opowiadam hdr w makro albo z lampa blyskowa?
    Oczywiscie ze robi sie dokladnie tak samo jak zdjecia krajobrazu .
    Zaskoczenie tych betonow do ktorych jako jednego z wiekszych zalicza
    sie niejaki de Fresz wynika z faktu ze pewnie nigdy nie znalezli
    linka pod ktorym ktos wspomina ze da sie hdr i w macro i z lampa
    blyskowa,

    Ta rzecz , ktora wspomina de fresz o zmieniajacych sie cieniach ze
    zmiany mocy lampa to glupota , ale widac ze gosc ma podstawowe braki z
    fizyki..
    Najwyrazniej im ktos chetniej rzuca k--wami i pier..mi tym wiekszy
    beton.Ale to nie do rzeczy tutaj.

    MOglem zrobic te probe z lampa blyskow wbudowana wykorzystujac swiatlo
    odbite od kartki papieru i stosujac AB expozycji.

    Jest to jedna z drog - ale nie koniecznie musi byc oczywiscie
    akceptowalna dla autora tego watku , pozwalajaca na oslabienie
    kontrastow oswietlenia.
    Mam zdjecia , z tym ze nie che mi sie szukac , gdzie widac jaki
    przyrost jakosci daje HDR rowniez w takich malych detalach , wlasnie
    tam gdzie jest sklonnosc do odblaskow.

  • 115. Data: 2009-09-17 19:54:37
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Mikolaj Tutak pisze:

> [...]
    > posiłkować się obiektywami T/S. To wymaga sporo wiedzy i dostwiadczenia,
    > której (jak widać) brakuje wypowiadającym się grupowiczom.

    Rozumiem że podzielisz się z nami swoją wiedzą :).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 116. Data: 2009-09-17 20:05:46
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-17 19:42:23 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

    > w oswietleniu bezcieniowym tez?
    > he ? a pomysla l o tym ?

    Ręce opadają. Tak, w każdym błyskowym.

    > natezenie oswietlenia zmienia sie proporcjonalnie z kwadratem
    > odleglosci.

    To jeszcze pokaż wzory na rozkład cieni i to w zależności od użytych
    filtrów (zmiękczaczy, dyfuzorów, jakoklwiek by ich nie nazwać).

    > jesli ustalisz odleglosc lamp i bedziesz zmienial ich moc w ten sam
    > sposob
    > to i natezenie oswietlenia bedzie sie zmieniac w ten sam sposob.
    > rozklad cieni musi byc ten sam.

    A w praktyce jakoś nie chcą. Nie było o tym nic w książkach? Szkoda.

    de Fresz

  • 117. Data: 2009-09-17 20:21:15
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    cichybartko wrote:

    > Rozumiem że podzielisz się z nami swoją wiedzą :).

    Juz się podzieliłem. Jak się o czymś nie ma pojęcia to się tego nie robi,
    tylko wynajmuje zawodowce "co umi". Fotografia przedmiotów refleksyjnych
    oraz szklanych to trudny temat, namiot bezcieniowy niewiele pomoze.

    PS: Sam chętnie bym poczytał jak to się robi, niestety większość rad w tym
    wątku jest na zalosnym poziomie i nie wnosi wiele do tematu. Niestety,
    prawdopodobieństwio, iż jakiś profesjonalista zdradzi tajniki warsztatu na
    tym formum są jednak bliskie 0.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 118. Data: 2009-09-17 20:30:19
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Ciekaw jestem co to dla Ciebie jest wysoka stawka.
    > Ja za 15 obraczek wzialem 50zl netto za ujecie.
    > A wyszlo to tak:
    > http://picasaweb.google.pl/quent75/Obraczki?authkey=
    Gv1sRgCJz-l5DwjNOeiwE#

    czyli 15 zdjec * 50zł ?
    Nie chciałoby mi się za tyle tego robić. Za dużo dłubania. Gdybym miał spore
    doświadczenie to moze by poszlo sprawnie ale nie mam w czymś takim wieć
    pewnie bym to rzeźbil kilka dni. Nie chciałoby mi się.

    Roger

  • 119. Data: 2009-09-17 20:31:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:
> [...]
    > Niestety, prawdopodobieństwio, iż jakiś profesjonalista zdradzi tajniki
    > warsztatu na tym formum są jednak bliskie 0.

    E tam, to przecież jest dostępne w sieci... chyba, bo nie szukałem :)
    Potrzeba źródeł światła, w większości miękkich, ale przede wszystkim
    przesłon kontrastujących z tłem. W praktyce wycina się z czarnego
    kartonu kształtki, także krzywizny, w których siedzą obiekty. Shift
    byłby tez przydatny, lustra... generalnie się improwizuje i bawi w
    wycinanki, tym mocniej, im większa kasa :)
    Obrączek nie przyszło mi fotografować, ale jakieś puszki, butelki itp.
    sprawy co nieco.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 120. Data: 2009-09-17 20:31:25
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > A to nie można zrobić na czarnym, a potem podmienić same tło ???

    nie, wyjdzie wtedy lipa

    Roger