  • Data: 2009-09-17 19:46:23
    Temat: Re: zdjecia obraczek
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Sep., 21:12, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    deshow/53824864644...

    > Nie jestem pewien, czy bez HDR nie da się osiągnąć takiego efektu w
    > studio. Studio polega właśnie na tym, że kontrolujesz światło. Tutaj
    > miałeś światło ciągłe i prowizoryczne warunki, stąd lepszy efekt w HDR.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.
    >
    > --
    > "A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też
    > pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

    Pawle zasadniczo w tym przypadku masz racje

    ale specjalnie dobralem najprymitywniejsze warunki , to co mialem pod
    reka w tym momencie
    Taki wynik w skali bezwzglednej oczywiscie nie jest zadawalajacy - ale
    ukazuje kierunek zmian.
    to HDR jest zrobiony z 3 jpeg prosto z hybrydy mozna bylo go zrobic
    z 3 ech rawo z hybrydy i byloby troche lepiej.
    Nastwienia std , pierwsze 3 zdjecia - w samym hdr mozna zmieniac
    proporcje udzialu poszczegolnych zdjec - tego nie szukalem wogole.
    Do tego do kazdego wyciagu da sie wprowadzic inny zafarb.

    Z dslr ( ktorym zrobilem zdjcie ogolne ) wynik bylby nieporownywalnie
    lepszy.

    Dla mnie koloslanym zaskoczeniem bylo ze kilka betonow ( sorry ze tak
    ich nazwe , ale taka prawda ) wyskoczyla z taka geba co ja za herezje
    opowiadam hdr w makro albo z lampa blyskowa?
    Oczywiscie ze robi sie dokladnie tak samo jak zdjecia krajobrazu .
    Zaskoczenie tych betonow do ktorych jako jednego z wiekszych zalicza
    sie niejaki de Fresz wynika z faktu ze pewnie nigdy nie znalezli
    linka pod ktorym ktos wspomina ze da sie hdr i w macro i z lampa
    blyskowa,

    Ta rzecz , ktora wspomina de fresz o zmieniajacych sie cieniach ze
    zmiany mocy lampa to glupota , ale widac ze gosc ma podstawowe braki z
    fizyki..
    Najwyrazniej im ktos chetniej rzuca k--wami i pier..mi tym wiekszy
    beton.Ale to nie do rzeczy tutaj.

    MOglem zrobic te probe z lampa blyskow wbudowana wykorzystujac swiatlo
    odbite od kartki papieru i stosujac AB expozycji.

    Jest to jedna z drog - ale nie koniecznie musi byc oczywiscie
    akceptowalna dla autora tego watku , pozwalajaca na oslabienie
    kontrastow oswietlenia.
    Mam zdjecia , z tym ze nie che mi sie szukac , gdzie widac jaki
    przyrost jakosci daje HDR rowniez w takich malych detalach , wlasnie
    tam gdzie jest sklonnosc do odblaskow.