  • 11. Data: 2011-07-07 20:59:48
    Temat: Re: zdjecia, geo tag i google
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 07/07/2011 22:34, Pan Peresada wrote:

    > Nie za czesto? W sekunde przejdziesz ile, nie wiem, metr? To
    > sie przeciez zawiera w granicy bledu pomiaru.

    Metr na sekundę to 3,6 km/h; to na rowerze jednak pędzę ciut szybciej,
    zazwyczaj 15-25 km/h, tzn. 4-7 m/s, rekord 70 km/h. Ale jak mówię, zapis
    co sekunda jest mi potrzebny, kiedy rysuję na podstawię śladów drogi do UMP.

    > IrfanView takie rzeczy potrafi? Nie wiedzialem :)

    Nie wiem, tylko gdzieś zasłyszałem, że podobno tak. Nie wiem, czy trzeba
    wgrać jakąś wtyczkę. Ja używam czegoś innego, jak napisałem poprzednio.

    Ludek

  • 12. Data: 2011-07-08 14:27:48
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 07 Jul 2011 20:16:37 +0200, Pan Peresada napisał(a):

    > I - jak rozumiem - potem do laczenia gpx z exifami uzywasz
    > GeoSittera? A co z robieznoscia czasu, np. kilkunastu sekund?
    > GeoSetter poradzi sobie?

    Ja używam GPicSync, można podać w sekundach dopuszczalny margines.

    --
    Kojer

  • 13. Data: 2011-07-08 20:23:12
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    > Jak to zrobic, ktos podpowie jakis kierunek lub krok?

    (Odpowiedź do wykorzystania w przyszłości)

    Do oznaczania zdjęć współrzędnymi używam odbiornika-loggera
    GPS PENTAGRAM PathFinder P3105. Bez wyświetlacza, na jednym
    ładowaniu akumulatora może przez całą dobę zapisywać współrzędne
    nawet co sekundę. W zestawie jest program GPS Photo Tagger
    do opisywania zdjęć współrzędnymi. Co prawda są z nim pewne problemy,
    ale użyć się da. Problemy: program wymaga rejestracji
    przez Internet. Po zainstalowaniu na domowym PC, a następnie
    próbie zainstalowania na laptopie już narzeka, że za dużo
    razy go instaluję. Drugi problem: trudno przekonać go, żeby
    właściwie uwzględnił strefę czasową. Oddzielnie określa się,
    jaka strefa była ustawiona w zegarze aparatu i w jakiej strefie
    mają być prezentowane wyniki logowania. Mimo właściwych ustawień,
    program przesuwa o godzinę czasy i lokalizuje zdjęcia w zupełnie
    innym miejscu. Przesunięcie czasem występuje, czasem nie
    (wystarczy zapisać i ponownie załadować projekt i już jest inaczej).
    Ale przy kilkuset zdjęciach do opisania można kilka prób wykonać.

    Oczywiście logger może po prostu zostać użyty do zapisu ścieżki.
    Do archiwizowania ścieżek służy ten sam program (niestety logger
    po podpięciu przez USB nie jest widoczny jako "napęd" i w taki
    sposób nie można kopiować danych).

    P.