    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: zdjecia cyfrowe
    Date: Mon, 3 Aug 2009 18:36:43 +0200

    "_rK_" <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl> wrote:

    O, witaj!

    > Zbieram sie na odwage i walcze ze soba. To dosyc wstydliwy temat, wiec
    > nie do konca jestem pewnien czy robie dobrze, publicznie przyznajac sie
    > do posiadania nowoczesnego aparatu, a co jeszcze gorsze, do robienia
    > nim zdjec. Wciaz nie moge sie zdecydowac czy oficjalnie pokazac je na
    > stronie. Wstyd straszny. Na usprawiedliwienie moge dodac, ze zostalem
    > zmuszony.

    No już tak się nie kryguj! ;-) Przynajmniej póki piszesz na
    pyryfycy... :))

    > Oczywiscie opinie wszelkie mile widziane.

    Skoro tak, to chętnie korzystam. :) Hmm, szczerze? Jak znam Twój
    normalny poziom, to te bym jednak nazwał tylko wprawkami - podoba mi się
    chyba tylko ostatnie (a pierwsze i przedostatnie miało potencjał). Jeśli
    chodzi o stronę techniczną, to za brak "magii" oskarżyłbym nadmierne
    wyciąganie cieni, a psychologicznie: konieczność dostosowania się do
    nowego "modus operandi". ;-)

    Moja prośba: nie kasuj i nie rezygnuj, bo liczę, że wraz z kolejnymi
    generacjami sprzętu cyfrowego będziesz w stanie prześcignąć swoje
    dotychczasowe wyniki z analoga (który w końcu rozwojowo jest już "dośc
    martwy" ;-) Cyfrę (tak jak kiedyś analoga) trzeba najpierw polubić, a
    wraz z tym przyjdzie lepsze zrozumienie jej filozofii i przyspieszone
    tempo nauki. Na pociechę dodam, że taki fotograficzny dyletant jak ja
    potrzebował dwóch lat (i jakichś 20K klatek ;-) żeby do końca zrozumieć
    swój sprzęt, jego pokrętną filozofię, właściwości matrycy i "upodobania"
    cyfrowej obróbki sygnału. Zatem rada cyfrowego amatora: odblokuj się
    mistrzu; na czas wprawek przestań szanować klatki (dopiero później można
    do tego wrócić) i staraj się zrozumieć technologiczną odmienność cyfry. ;-)

    pozdrawiam

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ladakhNAwp.pl