  • Data: 2009-09-07 21:33:01
    Temat: Re: [zdjecia] Kazimierz II
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gil pisze:
    > Byłem tam w połowie lat 80-tych jak krótko pracowałem w Krakowie. To była
    > wtedy masakra.
    > Narzekanie na obecny styl troche nietrafione, gdyż ta dzielnica rozwijała sie
    > kiedyś tak samo jak piszesz. Małe hoteliki dla drobnych kupców, Małe
    > mieszkanka dla schadzek dla małych biznesmenów. Drobne kantorki itp. Małe
    > knajpki, gdzie omawiano drobne interesy. Wszystko tak samo jak teraz. Teraz to
    > się idealizuje nie wiadomo dla czego. Co ty myślisz, że ta ludność żydowska
    > żyła tylko Torą i modłami? Życie było życiem i polecam pare książek o tych czaach.

    Ależ dokładnie było jak piszesz, tylko nie wydaje mi się, żeby spuściznę
    po naszych czasach pojmowano tak samo. Myślę raczej, że często będzie
    się ją określało ''barbarzyństwo''.
    Zresztą, tak określa się dziś działania władz Austriackich XIX wieku.
    Wtedy straciliśmy mnóstwo zabytków z murami miejskimi na czele.
    Zyskaliśmy za to nowe zabytki, ale tylko dlatego, że potrafiono wtedy
    budować dobrze i ładnie. Nie można tego powiedzieć o współczesnych
    potworach, które rozlatują się rok po oddaniu.

    Gdybym sobie narzekał tak ogólnie, to byłbym po prostu klasycznym
    narzekaczem. Ale mogę rzucić kilka takich nazw jak Praga, Wiedeń, Londyn
    itd i robi się duży kontrast, tak duży, że przepala matryce, żeby nie
    było ot...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl