    From: AL <a...@s...tam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zastosowanie samochodu znamy że ?
    Date: Wed, 08 Sep 2010 14:09:53 +0200

    daxus pisze:

    > haha, zycie wygodne z kredytami na glowie, probowales kiedys ?
    > bo ja na co dzien mam do czynienia z ludzmi, ktorzy maja wielkie
    > problemy ze splata, zapewniam cie - kredyty nie zapewnily im wygodnego
    > zycia.

    tak probowalem i nie mialem zadnego problemu - ba kredyt byl nawet
    wybawieniem, bo moglem miec cos na te chwile i zrobic jeszcze cos innego
    co planowalem.
    Kredytodawcow jest wielu na rynku - wystarczy sie przejsc i wybrac
    najlepsza oferte (najczesciej dostaniesz taki w swoim banku - choc to
    nie jest regula).

    Jezeli pisze na towarze, ze kredyt jest 0% (i bez prowizji) - to ZAWSZE
    rozkladam na raty - bo wole miec gotowke dostepna pod reka w razie
    czego. W ten sposob umeblowalem dom, w tym roku kupilem sprzet foto za
    cene wieksza niz wartosc niektorych aut jakimi jezdza tu przedpiscy.

    Majac w planach remont domu - posilkuje sie kredytem gotowkowym, mimo,
    ze moglbym to zrobic za gotowke, ktora lezy na koncie (na wszelki
    wypadek) lub pracuje na gieldzie.

    Kredyt wystarczy przeliczyc i tu jest sedno problemu - trzeba samemu
    prekalkulowac, czy zgadzasz sie (= stac cie) na wyzszy koszt by w zamian
    miec cos predzej/wiecej.

    > Przejedli je w moment a potem latami spłacaja kwoty 2 - 3 razy wyzsze
    > niz wartosc zakupu.

    no jak biora kredyty nie patrzac sie na konsekwencje - to owszem - maja
    potem problemy.

    > Branie kredytu to glupota w czystej postaci, jezeli na tym samochodzie
    > nie zarabiasz. Prawda stara jak swiat.

    i tu tez sie nie zgodze.
    Kredyt brany z glowa to czysty zysk (zysk nie musi byc sprawa czysto
    finansowa).

    Rozumiem, ze jestes z osob, ktorych filozofia zyciowa nakazuje zawsze
    kupno auta > 5 lat, bo stracily juz z polowe wartosci zakupu a w sumie
    nie zarabiasz autem, wiec po co kupowac nowe (gotowke, czy kredy)?

    --
    pozdr
    Adam (AL)