  • 11. Data: 2012-11-01 15:33:29
    Temat: Re: zasilić router
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-11-01 12:29, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Yakhub" napisał w wiadomości grup
    >
    > Bzdury. Jak router jest na 12 V to wystarczy kupić akumulator na to
    > napięcie.
    A wiesz o tym, że akumulator, na którym jest napisane 12V, to po
    naładowaniu ma 13.8-14.2V, a jak go rozładujesz poniżej ~9V (a router
    pewnie bez problemu rozładuje, bo wewnętrzna przetwornica będzie chodzić
    przy niższym napięciu, tylko więcej prądu brać) i tak zostawisz, to go
    uszkodzisz?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2012-11-01 18:58:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > pewnie bez problemu rozładuje, bo wewnętrzna przetwornica będzie chodzić
    > przy niższym napięciu, tylko więcej prądu brać) i tak zostawisz, to go

    Ale zasilacz nie pozwoli na rozładowanie poniżej 12 V. U mnie na samym
    akumulatorze bez problemu wytrzymuje 30 minut. Na chwilowe zaniki jest w sam
    raz. Tylko jak nie ma fazy to net nie działa. :(

  • 13. Data: 2012-11-01 20:28:35
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

> [...]
    > akumulatorze bez problemu wytrzymuje 30 minut. Na chwilowe zaniki jest w
    > sam raz. Tylko jak nie ma fazy to net nie działa. :(

    No zasilacz nie pozwoli (bo ładuje).
    Ale router już tak (bo rozładowuje i mu to zwisa że tam spadło poniżej 9V
    jak ma przetwornicę co potrafi niżej pracować)
    Dlatego wypadało by mieć UPS/zasilacz awaryjny który potrafi kontrolować
    stopień nałądowania i rozładowania.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2012-11-09 10:58:14
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    M1SLQ pisze:
    > http://allegro.pl/zasilacz-buforowy-12v-24w-bateria-
    ups-i2742397252.html

    > Co o tym myślicie?

    Ponoć są problemy z jednoczesnym ładowaniem akumulatora i zasilaniem
    urządzenia. Jeśli już zakupiłeś urządzenie, czy możesz powiedzieć czy u
    Ciebie ten problem też występuje?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2012-11-11 13:06:17
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 31.10.2012 11:24, M1SLQ pisze:
    > Chwilowe (1-2 sek) zaniki prądu zaczynają dawać się we znaki wywołując restart
    routera. Wpadłem na pomysł zasilenia go zasilaczem buforowym
    > http://allegro.pl/zasilacz-buforowy-12v-24w-bateria-
    ups-i2742397252.html
    > przewaga nad UPS to niższa cena i nieporównywalnie dłuższy czas podtrzymania.
    > Co o tym myślicie?

    A nie prościej (*) jest dorzucić na wejściu routera baterię
    kondensatorów elektrolitycznych dużej pojemności? Na 1-2
    sekundy powinno wystarczyć w sumie, a cenowo wyjdzie 20-40%
    ceny tego urządzenia pewnie.

    ----
    (*) Na pewno "prościej" jest kupić gotowe urządzenie, ale
    gdzie tu wyzwanie i innowacyjność? :)

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 16. Data: 2012-11-12 19:26:25
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 11.11.2012 o 13:06 Radosław Sokół <r...@m...com.pl> pisze:

> [...]
    > ceny tego urządzenia pewnie.
    >
    > ----
    > (*) Na pewno "prościej" jest kupić gotowe urządzenie, ale

    Lacznie z przesylka wyjdzie niewiele taniej...

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.