  • 1. Data: 2014-05-10 18:36:39
    Temat: zasilacz 100mA versus 0,5A-1,5A
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Witam,

    Nabyłem w USA urządzonko, do którego dołączony był zasilacz/
    transformator, przetwarzający "amerykański" prąd sieciowy na prąd
    stały 24V i 100mA. Tak jak na tym zdjęciu:
    http://www.andertons.co.uk/products/gallery.asp?ID=1
    1807&imgID=13316&img=13316-eh24vdc100psu_super.jpg

    Przeglądam w necie zasilacze 24V z odpowiednim wtykiem i wszystkie mają
    podane większe natężenia (przeważnie 1,5A). Najmniej, co znalazłem, to 0,5A:
    http://www.diodos.pl/1714_pozostale-zasilacze/138479
    _zasilacz_impulsowy_24v_prad_staly_0_5a_monacor_pss-
    2405dc

    Głupie pytanie (bo niestety w ogóle nie znam się na prądzie): czy mogę użyć
    zasilacz 24V i 0,5A (albo nawet 1,5A) zamiast tego amerykańskiego, czy muszę
    szukać egzemplarza o dokładnie takich samych parametrach?

  • 2. Data: 2014-05-10 19:22:25
    Temat: Re: zasilacz 100mA versus 0,5A-1,5A
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 10 May 2014 18:36:39 +0200, ikarek napisał(a):

    > czy mogę użyć
    > zasilacz 24V i 0,5A (albo nawet 1,5A) zamiast tego amerykańskiego

    Możesz.

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2014-05-10 19:44:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ikarek pisze tak:

> [...]
    > mogę użyć zasilacz 24V i 0,5A (albo nawet 1,5A) zamiast tego
    > amerykańskiego, czy muszę szukać egzemplarza o dokładnie takich

    W amperach podają wydajność zasilacza. Jeśli zechcesz z niego pobrać
    więcej prądu niż napisali to zasilacz nie da rady utrzymać 24v.

    --
    Piter

  • 4. Data: 2014-05-10 20:05:28
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Dzięki koledzy :)

  • 5. Data: 2014-05-10 20:39:11
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik ikarek napisał:
> [...]
    > stały 24V i 100mA. Tak jak na tym zdjęciu:
    > http://www.andertons.co.uk/products/gallery.asp?ID=1
    1807&imgID=13316&img=13316-eh24vdc100psu_super.jpg

    1) Zasilacz powinien mieć identyczne napięcie. Ten akurat ma - pasuje.
    2) Powinien być stabilizowany, to znaczy mieć 24V bez obciążenia i pod
    pełnym obciążeniem. Czasami do urządzeń posiadających wbudowany
    stabilizator stosuje się prosty zasialcz, składajacy się z
    transformatora i prostownika. Bez stabilizacji. Monacor jest
    stabilizowany - pasuje.
    3) Prąd powinien być większy, niż maksymalnie pobierany przez
    urządzenie, czyli możesz spokojnie kupić Monacor na 0,5A i będzie
    dobrze. Najwyżej będzie większy, cięższy ale się nie przegrzeje. Pasuje.
    4) Identyczny wtyk. Sprawdź wymiary suwmiarką tylko wyłącz najpierw
    zasilacz z gniadka.
    5) Identyczną polaryzację, czyli rozmieszczenie plusa i minusa. To nie
    jest standardowe i można się naciąć. W Monacorze jest "dodatni biegun na
    wewnętrznym styku". Według zdjęcia oryginalnego zasilacza też tak jest,
    więc pasuje.
    6) Unikaj zasilaczy uniwersalnych, z przełączanymi napięciami, wtykami,
    polaryzacją. Dlaczego - ponieważ prędzej, czy później ktoś taki zasilacz
    przypadkiem przełączy, użyje do innego urządzenia i potem bezmyślnie
    podłączysz do swojego z zupełnie innym ustawieniem. Ja takie stosuję ale
    z pełną świadomością i sprawdzam przed podłączeniem. Monacor jest tylko
    na jedno napięcie, więc to jest tylko rada na przyszłość.
    7) Zasilacze impulsowe (jak ten Monacor) są dobre, bo przy mniejszych
    wymiarach mają dużą sprawność - mniej prądu idzie w ciepło ale czasami
    nie lubią ich co wrażliwsze urządzenia. Np. radio może odbierać z
    zakłóceniami na falach średnich, czy długich. Do radia, czy innego
    bardzo wrażliwego urządzenia lepszy byłby stabilizator liniowy, nie
    impulsowy.
    To taki zbiór porad na przyszłość.

  • 6. Data: 2014-05-12 04:25:36
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Maciek wrote:
> [...]
    > zakłóceniami na falach średnich, czy długich. Do radia, czy innego
    > bardzo wrażliwego urządzenia lepszy byłby stabilizator liniowy, nie

    CHYBA wystarczy za zasilaczem impulsowym zainstalowac filtr
    przeciwzakloceniowy. Rownolegle laczymy kondensator + dlawik + kondensator.
    www.wojio.b4.pl/filtr.htm
    Sam zastanawiam sie nad zmajstrowaniem czegos takiego, by zasilac mikrofon
    pojemnosciowy AKG C1000S z sieci. Niestety moj rejestrator nie podaje
    zasilania Phantom, przez co do mikrofonu trzeba wkladac baterie 6F22 9V :(
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 7. Data: 2014-05-12 11:57:58
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ikarek <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> wrote:

    > Głupie pytanie (bo niestety w ogóle nie znam się na prądzie): czy mogę użyć
    > zasilacz 24V i 0,5A (albo nawet 1,5A) zamiast tego amerykańskiego, czy muszę
    > szukać egzemplarza o dokładnie takich samych parametrach?

    Możesz bez problemu, byle był stabilizowany i miał pasującą wtyczkę (uwaga
    na polaryzację, żeby nie było plusa tam, gdzie ma być minus i odwrotnie).

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/