    From: "JoteR" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: zasialnie z PC
    Date: Sun, 13 Mar 2011 10:36:37 +0100

    "Irokez" napisał:

    > Dla 12V tak, ale z tymi 9V to już nie bardzo
    > Podejżewam,

    Moje oczy...

    > że to do routera, więc tam pewnie wydajność 1 do 2A potrzebna.

    Akurat zasilanie routera ze źródła zależnego od stanu włączenia jednego
    komputera to nie jest najlepszy pomysł - wyłaczy komputer i internetu w
    całym domu ni ma. Poza tym - o ile to nie jest zabawka za 30 zł z (za
    przeproszeniem) Allegro - te urządzenia mają dość wysoką tolerancję na
    poziom napięcia wejściowego, dzięki wewnętrznym przetwornicom. Ale to
    faktycznie trzeba by sprawdzić indywidualnie dla każdego urządzenia.

    > Wypadało by przetwormiczkę na taki lub większy prąd zbudować.

    W dobie gotowych modułów nie jest to już taki problem jak wtedy, gdy sam
    dłubałem się z wytrawianiem i lutowaniem płytek ;-) Dzisiaj pewnie bym po
    prostu wybebeszył chiński zasilacz za 10 zł i przykręcił samą elektronikę w
    środku obudowy zasilacza PC. Ale fakt, to już nie jest kilkanaście minut
    zabawy.

    > Stabilizator liniowy to przy 1A 3 waty do odprowadzenia... w sumie można i
    > do budy przykręcić, będzie wtedy duży kaloryferek :)

    Ale zwykłe liniowe typu 7809 nawet z radiatorem w postaci budy ATX ;-) mają
    wydajność AFAIR raptem 1A, więc może być krótko.

    Poza tym każde wyjście powinno być zabezpieczone bezpiecznikiem, na śledziu
    zmieszczą się maksimum 2 gniazda DC i towarzyszące im 2 gniazda
    bezpiecznikowe, więc do tych ośmiu urządzeń może śledzi zabraknąć ;->

    JoteR