    From: Grzegorz Góra <g...@p...fr>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: zasady publikacji zdjęć
    Date: Fri, 20 Feb 2009 11:23:40 +0100

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 14:58:39 +0100, AdamCCS napisał(a):

    > Dostałem ostatnio ciekawą, zdawałoby się propozycję,
    > na umieszczenie w na stronach jednego z wortali,
    > zdjęć mojego autorstwa [...]
    > wraz z przeniesieniem pełnych praw autorskich i majątkowych.
    > - czyli praktycznie nie miałbym praw do własnych fot
    > a oni mogą robić z nimi, co im się podoba.

    Namnożyło się tego :(
    Nie wiem czy trafiają się jeszcze rodzynki wśród przeróżnych konkursów,
    "ciekawych ofert" bez tej sztuczki z "przeniesieniem praw", "dowolnym
    wykorzystaniem" itp.

    Nigdy co prawda nie byłem zainteresowany konkursami, ale czasami z
    ciekawości szukam w regulaminach takich "drobnym druczkiem". Nie
    przypominam sobie bym takich zapisów nie znalazł :/

    Ot, przykład - małe miasto organizuje konkurs fotograficzny. Fajnie,
    lubię moje miasto więc dlaczego by nie... No to patrzę do regulaminu:
    - 3 zdjęcia, na CD w 3072x2304, min.300dpi, dodatkowo na papierze 13x18
    Dalej rarytasy: "Uczestnik [] składając swój podpis [] oświadcza, że:
    a) posiada pełnię praw autorskich [] przenosi je na Organizatora w
    zakresie niezbędnym do jego publikacji i/lub innego rozpowszechniania,
    [] dostosowania zdjęcia do wymogów, jakie muszą zostać spełnione przy
    jego publikacji w innych formach [];
    b) przenosi nieodpłatnie autorskie prawa majątkowe [] bez ograniczeń
    czasowych i terytorialnych [] we wszelkich materiałach promocyjnych i
    reklamowych, bez względu na sposób ich zwielokrotniania i wprowadzania
    do obrotu"

    Zasięg konkursu: ogólnopolski
    Pula nagród: I 350zł, II 250, III 200

    Krótko mówiąc: "Jak zdobyć jak największą ilość zdjęć dysponując
    budżetem 800zł".

    --
    Pozdr.
    Grzegorz