  • Data: 2010-04-20 15:48:42
    Temat: Re: zarowki europejskie w hameryce
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Ale moc będzie podobna ;-). Tylko bardziej czerwono.

    No właśnie nie! Moc pobierana wynika z rezystancji włókna. Ta znamionowa
    wynika z rezystancji w temperaturze roboczej, czyli przy zasileniu
    napięciem znamionowym. Zimne włókno ma dużo niższą rezystanceję (coś tak
    kilkanaście razy). Czerone włókno, to nie wiem ile, ale też nie tyle
    samo co rozgrzane do białości.

    --
    Jarek