eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikazarowkiRe: zarowki
  • Data: 2010-04-20 19:42:29
    Temat: Re: zarowki
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik Piotr "Curious" Slawinski napisał:
    > gospodarki niz jakiejs 'walce' wiec im wiecej sie zuzyje, zepsuje itd. tym
    > lepiej dla gospodarki, czyli celu wojny.
    Może amerykańskiej, zwykle znajdującej się daleko na zapleczu i mającej
    sprawne, nie bombardowane zaplecze.


    > 2ga wojna swiatowa tez nie
    > skonczyla sie dlatego ze ktos tam byl skuteczniejszy w zabijaniu (inaczej
    > zupelnie inaczej patrzylibysmy na to kto 'wygral' te wojne...) , a po prostu
    > dlatego ze zainteresowanym skonczyly sie zasoby...

    Skończyły się zasoby ludzkie i paliwo. Zastanów się nad dziadkami i
    młokosami z volksturmu - po co ich brali? Sprzętu Niemcom nie brakowało.
    Produkcja do końca 44 roku cały czas rosła. Było za to coraz trudniej
    dostarczyć efekty produkcji na front - zniszczony transport. Przykładowo
    zdążyli wyprodukować ponad 600 odrzutowych myśliwców, z czego w walce
    więło udział tylko mniej więcej 100. Rosjan zginęło o wiele więcej ale
    mieli potężne zaplecze, uzupełniające fronty nowymi rekrutami, którymi
    zresztą nikt się nie przejmował. Brano nowych.
    Żeby nie odejść za bardzo od tematu, to Niemcy popełniali sporo błędów.
    Jednym z nich było produkowanie wielu odmian tej samej broni, z różnymi
    modyfikacjami. Wszystko precyzyjnie wykonane, skomplikowane jak diabli -
    tak jak to tylko potrafi zrobić dobry fachowiec. Problem tylko w użyciu
    tego wszystkiego na polu walki. Do każdego cacka inne części zamienne.
    To się nazywa logistyka i jest mocno niedocenianą ale bardzo ważną
    częścią dowodzenia. Jak ciężarówka stoi, bo: nie ma jednego nietypowego
    elementu, nie ma fachowca od naprawy tego akurat podzespołu, miga
    kontrolka cholenego katalizatora, to tak jakby jej po prostu nie było.
    Cieżarówki oczywiście. Z dziwnych powodów projektanci Leoparda
    (niemieckiego czołgu) zapewnili możliwosć szybkiej wymiany silnika nawet
    w warunkach polowych. Podobno trwa to około 20 minut. Wszystko po to,
    żeby dalej jechał i walczył a nie stał, bo komuś się roi ekologia.
    Maciek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: