  • Data: 2009-09-02 09:38:54
    Temat: Re: zarowki
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Cos tam radzili, nie bardzo bylo wiadomo co, i czy na pewno, bo radzili,
    > radzili i niewiele z tego wynikalo

    Szczerze mówiąc to nadal niewiele wynika i tak naprawdę nie wiadomo o co
    chodzi. Na mój gust o kasę :-). Oficjalna wersja dla mas to oczywiście
    ochrona środowiska ;-). Ale co do prawdziwości tego to mam spore objekcje.
    Wystarczy zdać sobie sprawę z problemów z utylizacją świetlówek, że nie
    wspomnę o procesie produkcji. Podobnie jest z akumulatorkami, tu też sprawa
    nie wygląda tak pięknie jak to się powszechnie mówi. Okazuje się że
    utylizacja zużytych aku (mówię o AA, AAA itp) jest znacznie bardziej
    upierdliwa niż zwykłych bateryjek, a mit o "1000-krotnym ładowaniu" to tylko
    mit. Być może w laboratoryjnych warunkach, przy zachowaniu wszystkich
    procedur, da się ich użyć te 1000 razy, ale w praktyce już niekoniecznie. I
    bilans wcale nie jest taki dobry jak na oko się wydaje ;-). Podobnie
    świecenie energooszczędnych świetlówek przez 8000 godzin (w stosunku do 1000
    zwykłych żarówek) to z reguły też pic na wodę. Owszem, jak się je zapali i
    świecą bez przerwy to może i te 8000 g. poświecą. Ale w praktyce praca
    źródła światła wygląda cokolwiek inaczej ;-). U mnie w domu "markowe
    energooszczędne" raczej nie służą dłużej niż w porywach do 2 lat, co przy
    średnim świeceniu ok. max. 3 godzin dziennie daje raptem trochę ponad 2000
    godzin. Niewiele krócej świeciły zwykłe żarówki...